Pystyykö 1400€/kk tuloilla elämään kohtuu hyvää elämää
Niin että jää säästöön tai pystyisi välillä matkustamaan
Kommentit (131)
Ensi vuonna joudun eläkeläisenä pärjäämään noilla aloituksen tuloilla, vaikka olen ollut yli 40 vuotta palkkatöissä pienipalkkaisella julkisen hallinnon alalla.
Ymmärrän hyvin että työnteko ei kaikille maistu. Takuueläkkeen saa makaamalla sohvalla.
Nyt netto tulo on 819e, kun olin määräaikaisilla työsopimuksilla sain nettona 1500e. 400e vuokraan saan puolet asumistukea. Just ja just pärjään nyt. Jään vuoden lopulla eläkkeelle, ei tietoa tuloista vielä silloin.
Riippuu niin monesta asiasta, kuten asumiskuluista, onko lapsia elätettävänä jne. Yksineläjänä edullisessa asunnossa tuolla pärjää erittäin hyvin. Jos on lapsia ja perheasunto ja tarvii autoa niin aika tiukkaa tekisi
Vierailija kirjoitti:
olen eläkkeellä, tulot 985 e kuussa ja hengissä ollaan ja pari pikku koiraakin on ihan priima kunnossa ja lääkärissä käyvät tarpeen mukaan, joten 1400 olis jos mahtava tulo, enpä edes töissä saanut sen enempää
Työtön, netto 800 e. Koirulin haluaisin mutta ei ole varaa. Mutta hengissä itte kuitenkin eli kai mulla sit hyvin menee.
Kyllä sillä näköjään pärjää hyvin. Se tarkoittaa, että asuu pääradan varressa, ei omaa autoa. Pienet asumiskulut. Leipoo ja laittaa kaiken ruuan itse ja pakastin täynnä marjoja. Siitä jää sen verran, että voi lähteä marraskuussa tarjoushintaiselle matkalla Kanarian saarille.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu niin monesta asiasta, kuten asumiskuluista, onko lapsia elätettävänä jne. Yksineläjänä edullisessa asunnossa tuolla pärjää erittäin hyvin. Jos on lapsia ja perheasunto ja tarvii autoa niin aika tiukkaa tekisi
Aikuiset lapset mutta välillä haluaisin pystyä avustamaan. Yksin asun
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä pystyn elämään oikein hyvää elämää. Saan ostettua kaiken mitä haluan ym. asun paikassa missä haluankin (pienessä maalaiskylässä) eli missään muualla en edes haluaisi asua.
Eli se riippuu täysin siitä että mikä on kenenkin mielestä hyvää elämää eli se on täysin yksilöllistä jota ei muut voi sanoa sun puolesta. Siihen asiaan vain sinä tiedät vastauksen.
Ärsyttävää säsättelyä.
Asuminen vie hieman yli puolet menoista. Meillä on maksettu osake huonolla seudulla.
Hintojen nostaminen on pahentanut tilannetta. 0rpopiru on sentään onnessaan, kun rikkaiden veroja kevennettiin.
Up