Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Helsinki kiva paikka asua?

Vierailija
29.09.2024 |

Asun nyt keksisuuressa kaupungissa

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Krunan Pohjoisranta on mukava mesta! Tervasaari näkyy ikkunasta!

Vierailija
102/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, jos on varaa asua keskitasoisella tai hyvällä alueella. Sosiaaliluokkaerot ovat melko suuria.

Millaista aluetta malmi on?

Ap

Aseman seutu on aika levotonta, mutta löytyy myös omakotitaloalue. Kaikki palvelut ja liikenneyhteydet löytyy.

Mun täti asui Malmilla, minusta  on ihan hyvä paikka, bussit ja juna kulkivat usein, hyvä kauppakeskus ja  terveyskeskus. Varmaan  on rauhallisempiakin  kerrostaloja, täti asui pienen kävelymatkan päässä asemasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli nuorena, nyt viisikymppisenä enää ei, koska ei kiinnosta kaupungin tarjoamat menot ja palvelut. Joten käytännössä vaan maksan ylihintaa ankeasta asunnosta asuakseni pääkaupungissa, vaikka en tee pääkaupungin palveluilla mitään. Teen etätyötä kotoani, käyn lähinnä lähikaupassa tässä lähiössä jossa asun, keskustassa en ole käynyt 10 vuoteen kun ei siellä ole mitään mikä kiinnostaisi. Nuorena kiinnosti baarit ja konsertit ja yöelämä, pitkään aikaan enää ei. Ja nuorempana keski-iässä kiinnosti hyvät ruokaravintolat, mutta ei nekään enää. Mä haluaisin muuttaa pikkukaupunkiin tai maalle, mutta vaikka olen tehnyt 5 vuotta 100% etää, en saa kuitenkaan työsopimusta johon ihan kirjattaisiin se etätyöoikeus, enkä ilman uskalla muuttaa.

Mäkin oon harkinnut muuttoa asumisen hinnan takia, mutta ei löydy paikkaa josta löytyisi palvelut näin kävelyetäisyyde

Onhan niitä vaikka kuinka paljon pienempiä kaupunkeja, joissa löytyy palvelut kävelyetäisyydeltä... Itselläni on tosin ollut aina auto, ja on nytkin, joten mulle kävelyetäisyys ei olisi edes toivottavaa, mieluiten vähän kauempana muusta ihmisasutuksesta. Tuo turvallisuusjuttu - itse en täälläkään nyt pelkää, mutta aika levottoman oloista sakkia nykyään pyörii joka paikassa, kyllä mä luulen että vähemmän mitään riskejä yksinasuvana naisena olisi jossain pienemmässä paikassa. 

Vierailija
104/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tunnet olosi turvalliseksi yksinasuvana naisena Helsingissä? Nyt tuli kyllä aikamoista soopaa!"

Jos se noin sanoo niin ei minulla ole mitään syytä epäillä etteikö asia olisi näin.

Kaikilla Helsinkiin muuttaneilla tuntuu olevan vielä tuotakin pahempia harhoja mutta yleensä niihin on lääkkeet.

Vierailija
105/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli nuorena, nyt viisikymppisenä enää ei, koska ei kiinnosta kaupungin tarjoamat menot ja palvelut. Joten käytännössä vaan maksan ylihintaa ankeasta asunnosta asuakseni pääkaupungissa, vaikka en tee pääkaupungin palveluilla mitään. Teen etätyötä kotoani, käyn lähinnä lähikaupassa tässä lähiössä jossa asun, keskustassa en ole käynyt 10 vuoteen kun ei siellä ole mitään mikä kiinnostaisi. Nuorena kiinnosti baarit ja konsertit ja yöelämä, pitkään aikaan enää ei. Ja nuorempana keski-iässä kiinnosti hyvät ruokaravintolat, mutta ei nekään enää. Mä haluaisin muuttaa pikkukaupunkiin tai maalle, mutta vaikka olen tehnyt 5 vuotta 100% etää, en saa kuitenkaan työsopimusta johon ihan kirjattaisiin se etätyöoikeus, enkä ilman uskalla muuttaa.

Mäkin oon harkinnut muuttoa asumisen hinnan takia, mutta ei löydy paikkaa josta löytyisi palvelut näin kävelyetäisyyde

Et vissiin ole käynytkään Helsingissä, siellä kun nimenomaan palveluita on jo pitkään keskitetty niin, että ne nimenomaan eivät ole kävelyetäisyydellä. 

Vierailija
106/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan haluaisi asua. Taloja liian tiiviisti ja ei minkäänlaisia maisemia muuten kuin merenrannalla. Liikaa ihmsiiä parveilemassa ostoskeskuksissa.

Vierailija
107/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viihtynyt tosi hyvin! Muutin pieneltä paikkakunnalta useampi vuosi sitten. Tykkään isomman kaupungin tunnelmasta ja en halua suomesta pois muuttaa eli loistava ja oikeastaan ainoa vaihtoehto oli Helsinki. Hyviä puolia on enemmän kuin huonoja, mutta ei tämäkään täydellinen kaupunki ole, mutta ei tarvitsekaan olla. Kannattaa kokeilla jos yhtään tuntuu siltä. Ainahan voi muuttaa pois jos ei ollutkaan hyvä ratkaisu.

Vierailija
108/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut, mutta kävin tuttavan luona pitemmän loman. Ouluun verrattuna hirveä määrä laitapuolen tyyppejä, roskia tongitaan avoimesti jne. mikä oli aluksi minusta huolestuttavaa. Ma mujen määrä myös hätkähdytti ja ihmisten määrä. kauhean roskaista ja jotkut paikat haisivat ällöttävälle. Tuntui, että joka asiaan ja paikkaan oli jonoa, eli asiat tapahtui hitaasti. Totuin näihin kuitenkin ja nisteihin yms vähän turtui. Oulu tuntui to del la hiljaiselta rauhalliselta kun palasin!

Varmasti sinne muuttaessa samat asiat alussa olisi outoja, jos on asunut rauhallisemmalla alueella, mutta ihminen tottuu.

Työkaveri asui siellä pari vuotta, mutta kyllästyi ja muutti takaisin Ouluun. (Heillä oli varaa vain ahtaaseen asuntoon ja lapset eivät uskaltaneet ulkoilla yksin, aikuisten päivät meni töihin ja työmatkoihin, siihen päälle tarhahaut, lapset eivät päässeet samaan päikkyyn, eikä paikkoja vapautunut kodin läheltä tuossa ajassa.)

Arvelen, että nuorelle aikuiselle olisi kiva, jos saisi keskittyä vain omiin menoihinsa :)

Vierailija
109/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä asuu, hölmö. Itis nyt ei ainakaan natsaa.

Vierailija
110/110 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan noi autoilevat kokoomuslaiset muuttaisi pois, niin olisi ihana paikka!