Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Helsinki kiva paikka asua?

Vierailija
29.09.2024 |

Asun nyt keksisuuressa kaupungissa

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva kaupunki jos tykkää kulkea jatkuvasti olan yli vilkuillen ja siitä, että suurin osa vastaantulijoista on n e e k e r e i t ä, ä h l y j ä ja n a r k k e j a. Lapsia en siellä kuuna päivänä kasvattaisi.

Vierailija
82/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä rahalla mitä maksat vuokraa hippiyksiöstä Helsingin kantakaupungissa, lyhennät omakotitalon lainaa jossakin missä on oikeasti hyvä olla.

Minä ostin vuosia sitten kivan kämpän kantakaupungista Helsingistä. Täälläkin on oikein mukava asua. Joku päivä, jos haluan muuttaa ja myydä, saan vaikka useamman omakotitalon jostain muualta. Tai laitan tämän vuokralle ja maksan sillä omakotitalon. Ei huono diili. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli nuorena, nyt viisikymppisenä enää ei, koska ei kiinnosta kaupungin tarjoamat menot ja palvelut. Joten käytännössä vaan maksan ylihintaa ankeasta asunnosta asuakseni pääkaupungissa, vaikka en tee pääkaupungin palveluilla mitään. Teen etätyötä kotoani, käyn lähinnä lähikaupassa tässä lähiössä jossa asun, keskustassa en ole käynyt 10 vuoteen kun ei siellä ole mitään mikä kiinnostaisi. Nuorena kiinnosti baarit ja konsertit ja yöelämä, pitkään aikaan enää ei. Ja nuorempana keski-iässä kiinnosti hyvät ruokaravintolat, mutta ei nekään enää. Mä haluaisin muuttaa pikkukaupunkiin tai maalle, mutta vaikka olen tehnyt 5 vuotta 100% etää, en saa kuitenkaan työsopimusta johon ihan kirjattaisiin se etätyöoikeus, enkä ilman uskalla muuttaa.

Vierailija
84/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kiva pikku kaupunki. Tekemistä riittää ja luontokin on lähellä. Kesä on tietysti lyhyt ja talvi pitkä, mutta näin se on kaikkialla Suomessa.

Hesassa ei kyllä ole luonto lähellä,jos tarkoitat jotain keskuspuistoa niin se ei todellakaan ole sama mitä täällä kainuussa on luonto.

Tutkimusten mukaan Hkin alueen metsät on kyllä melko vanhaa ja monimuotoista metsää. Kainuussa veikkaan on enimmäkseen sitä samaa talousmetsää kuin muuallakin Suomessa eli tylsää puupeltoa. Toki luonnonpuistosta voi vielä erämaaluontoa löytää. 

Näin se on. Yllättävän monessa paikassa pitää ihan erikseen lähteä autolla luontokohteisiin, jos haluaa nähdä muutakin, kuin tylsää eri kasvuvaiheessa olevaa palstamaista talousmetsää tai hakkuuaukeaa. En ymmärrä miksi ihmiset ajattelevat sen olevan oikeata metsää.

Vierailija
85/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä rahalla mitä maksat vuokraa hippiyksiöstä Helsingin kantakaupungissa, lyhennät omakotitalon lainaa jossakin missä on oikeasti hyvä olla.

Mitkä alueet ovat kantakaupunkia? 

Katso kartalta, se on se pussinperä siellä kärjessä. Enpä halusisi siellä asua.

Vierailija
86/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli nuorena, nyt viisikymppisenä enää ei, koska ei kiinnosta kaupungin tarjoamat menot ja palvelut. Joten käytännössä vaan maksan ylihintaa ankeasta asunnosta asuakseni pääkaupungissa, vaikka en tee pääkaupungin palveluilla mitään. Teen etätyötä kotoani, käyn lähinnä lähikaupassa tässä lähiössä jossa asun, keskustassa en ole käynyt 10 vuoteen kun ei siellä ole mitään mikä kiinnostaisi. Nuorena kiinnosti baarit ja konsertit ja yöelämä, pitkään aikaan enää ei. Ja nuorempana keski-iässä kiinnosti hyvät ruokaravintolat, mutta ei nekään enää. Mä haluaisin muuttaa pikkukaupunkiin tai maalle, mutta vaikka olen tehnyt 5 vuotta 100% etää, en saa kuitenkaan työsopimusta johon ihan kirjattaisiin se etätyöoikeus, enkä ilman uskalla muuttaa.

Mäkin oon harkinnut muuttoa asumisen hinnan takia, mutta ei löydy paikkaa josta löytyisi palvelut näin kävelyetäisyydeltä. Autoa mulla ei ole. Lisäksi tunnen oloni yksinasuvana naisena huomattavasti turvallisemmaksi Hkissa. 

Vierailija
87/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hki on minusta kiva paikka asua. Helpot yhteydet ulkomaille, merenrannat, suuria puistoalueita ulkoiluun, hyvä joukkoliikenne, suuria kirjastoja, Ateneum, Musiikkitalo jne. Lisäksi täällä asuvat kaikki lähisukulaiseni ja moni hyvä ystävä. Minullle saisi olla mielummin suurempikin kaupunki muttei Suomesta löydy. Olen asunut kahdessa miljoonakaupungissa ja viihtynyt erinomaisesti.

Vierailija
88/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava kaupunki kesällä. Saaristo on ihana. Ei tekeminen lopu talvellakaan, mutta ulkoilu merellisessä viimassa on aika tympeetä. 

Kirjastojen palvelutarjonta on huikea.

Totta, ei maaseutukirjastoista saa huumehia ostettua. 

Vierailija
89/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Kansa ei halua maahanmuuttoa ja torjuu maahanmuuttoa rasismilla.

Vassarit ovat ongelman edessä. Kuinka aivopestä kansa kannattamaan maahanmuuttoa tai vaihtaa kansa eli äänestäjät.

Vierailija
90/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viera kirjoitti:

On, jos on varaa asua keskitasoisella tai hyvällä alueella. Sosiaaliluokkaerot ovat melko suuria.

Millaista aluetta Malmi on?

Mitä  kuuluu lentokentälle?

Ap

Vierailija
91/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtava kaupunki kesällä. Saaristo on ihana. Ei tekeminen lopu talvellakaan, mutta ulkoilu merellisessä viimassa on aika tympeetä. 

Totta, ei maaseutukirjastoista saa huumehia ostettua. 

Siinä taas yksi jonka ainoa kontakti kirjastoon on huumeiden ostaminen. 

Vierailija
92/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kiva kaupunki jos tykkää kulkea jatkuvasti olan yli vilkuillen ja siitä, että suurin osa vastaantulijoista on n e e k e r e i t ä, ä h l y j ä ja n a r k k e j a. Lapsia en siellä kuuna päivänä kasvattaisi.

Juuri sinunlaistesi ihmisten takia en tykkää maakuntien pikkukaupungeista ja -pitäjistä!

Vierailija
93/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon harkinnut muuttoa asumisen hinnan takia, mutta ei löydy paikkaa josta löytyisi palvelut näin kävelyetäisyyde

Tunnet olosi turvalliseksi yksinasuvana naisena Helsingissä? Nyt tuli kyllä aikamoista soopaa!

Vierailija
94/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kaupunki. Hyvät liikenneyhteydet. kaikkialle. Sopivasti kulttuuria ja vapajanviettomahdollisuuksia. Asun 200m merestä, rauhallisella paikalla, luonto on lähellä. 

Vierailija
95/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen mittakaavassa isompi kaupunki, ison kaupungin plussat ja miinukset.

Ei kyllä itseä oikein kutkuttaisi pitemmän päälle jos ei asunto olisi jossain eliittialueella.

Vierailija
96/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kiva pikku kaupunki. Tekemistä riittää ja luontokin on lähellä. Kesä on tietysti lyhyt ja talvi pitkä, mutta näin se on kaikkialla Suomessa.

Hesassa ei kyllä ole luonto lähellä,jos tarkoitat jotain keskuspuistoa niin se ei todellakaan ole sama mitä täällä kainuussa on luonto.

Eihän se tietenkään ole sama kuin Kainuussa tai Lapissa kun liikenteen humina kuuluu jokseenkin koko keskuspuistoon. Mutta ei se mikään kaupunkipuistokaan ole. Metsä on aika luonnontilaista ja esim kauriita, jäniksiä ja kettuja näkee silloin tällöin. Sanotaanko että koiran kanssa samoilee helposti tunnin polkuja pitkin 

Meriluonto on myös yksi asia. Liikun usein kanoottoklubin kanootilla tai pursiseuran veneellä. Maksaahan ne (melonta kymppejä, purjevene 300 vuodessa) mutta rannattomalle asuvalle loistonpalveluita. 

Viimeksi kun olin purjehtimassa niin hylkeen pyöreä pää pulahti ylös katsomaan. 

C

Vierailija
97/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taasen rakastan tuulista ilmaa. Kotiin tullessa tuntee olleensa raikkaassa ulkoilmassa. Tyyni sää tuntuu oudolta ja jotenkin pahaenteiseltä. Olen ollut jonkin aikaa töissä keski-Suomessa ja aina lähdin ulos sen kummemmin hiuksia peilistä vilkaisematta. Näyteikkunassa näin, kuinka epäsiistiltä näytin, kun olen tottunut, että tuuli sotkee hiukset eikä ole niin väliä, minkä näköisenä ulos lähtee. Nauratti. Ihmiset muuten tuijotti siellä oudosti. Kerran kävin yökerhossa ja mulle tuli joku mies ujosti sanomaan, että olet varmasti Helsingistä. Siinäpä illan keskustelut :D

Vierailija
98/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, jos on varaa asua keskitasoisella tai hyvällä alueella. Sosiaaliluokkaerot ovat melko suuria.

Millaista aluetta malmi on?

Ap

Tätä en oikeasti ymmärrä. Haaveillaan Helsingistä ja sitten päädytään jonnekin Malmille tai Itä-Helsinkiin. Ei suurempaan downgradeusta voi elämässä tehdä. Asuntojen hinnat aivan älyttömät, sijaintina aivan perseessä ja sinne sun ihannoimaan Helsinkiin on matkaa se 15-20min junaa/metroa ja tähän vielä kävelyt päälle. Asuinalueina nuo on surkeampia kuin mikään surkea asuinalue pk-seudun ulkopuolella. Sit lyödään se oikea totuus niistä palkoista ja useimmilla aloilla et tienaakaan yhtään sen enempää kuin jossain Kuopiossa, mutta asunnosta kuitenkin maksat monta sataa euroa enemmän kuukaudessa. Omistusasunnoista et alle 200k saa mitään järkevää ja näidenkin sijainti edelleen perseessä. Vuosaari ei tarjoa sulle yhtään sen enempää, kuin Tampereen Hervanta ja varsinkin, jos aiot jumittaa vaan siellä.

Vierailija
99/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa muualta tulleita. Oikeat stadilaiset ikävä kyllä vähemmistönä.

Vierailija
100/110 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin vuosia sitten kivan kämpän kantakaupungista Helsingistä. Täälläkin on oikein mukava asua. Joku päivä, jos haluan muuttaa ja myydä, saan vaikka useamman omakotitalon jostain muualta. Tai laitan tämän vuokralle ja maksan sillä omakotitalon. Ei huono diili. 

Tänä päivänä tarvitset erikoislääkärin tulot, 50k omaa rahaa ja mielellään vielä vanhempien ok-talon takaukseen, jotta saat lainaa tarpeeksi johonkin kusiseen kaksioon Ullanlinnasta.