Miksi jotkut naiset jatkavat treffailua kusipään kanssa seurusteluun, jopa avioliittoon asti?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysy niiltä naisilta? Hittojako me se tiedetään.
Onhan täällä tiedetty jo vaikka mitä.
Seksi on nannaa. Sen vuoksi ottaa välillä henkisesti ja fyysisesti turpiin ja vähän kitisee, mutta... seksi on nannaa.
Luulevat etteivät ansaitse parempaa. Ovat rakastuneita. Biologinen kello tikittää.
Vierailija kirjoitti:
Eivät halua tavallista tylsää miestä. Yleensä kusipää on sellainen sosiaalinen suupaltti ja kaveriporukan äänekkäin. Sellaisesta tytöt tykkää jo koulussa.
Nämä sosiaaliset suupaltit ovat niin aloitteellisia eli päällekäyviä ja äänekkäitä, että he ihan oikeasti blokkaavat naisen näkökentän. Ei vähemmän itseään markkinoivia miehiä oikeasti ole edes mahdollisuutta huomata, kun näitä itsekeskeisiä tolloja tunkee parveilemaan kiikareiden eteen.
Vierailija kirjoitti:
Helposti erehtyy myös toiveikkaasti kuvittelemaan, että se toinen siitä kyllä muuttuu, tai vielä hullummin, että sitä toista voi muuttaa?
Jos itse on kiltti ja sen luonteinen, että haluaa toisille vain hyvää eikä tulisi mieleenkään vaikka hyväksikäyttää toista mitenkään, niin sen oman ajatusmaailmansa näkee myös muissa. Että tuo toinen on kai vain sosiaalisesti taitamaton tai hänellä on itsellään paha olla, joten siksi hän tahtomattaan kohtelee huonosti ja loukkaa. Sitä haluaa sitten ymmärtää ja auttaa, jotta toisen olo helpottaisi. Luulee, että se toinen on sisimmässään hyvä.
Rahan ja muiden etuuksien takia. Höh, mitä tuota itsestään selvää täällä kyselet. Suurin osa naisista on rahalla ostettavissa, ja kuka muuta kehtaa väittää, niin puhuu p...skaa.
Vierailija kirjoitti:
Helposti erehtyy myös toiveikkaasti kuvittelemaan, että se toinen siitä kyllä muuttuu, tai vielä hullummin, että sitä toista voi muuttaa?
Kyllä. Äitini ensimmäinen aviomies oli alkoholisti. Äiti tiesi sen jo naimisiin mennessään, mutta nuorena ja naiivina kuvitteli, että hänen rakkautensa parantaa miehen. No ei parantanut. Synnyin äidin toisessa avioliitossa ja hän käski minun aina muistaa, ettei minun suurikaan rakkauteni paranna miestä yhtään mistään, vaa hänen täytyy itse haluta parantua.
Tämän olen muistanut ja tiedon välittänyt tyttärellenikin.
Joillakin on ollut lapsuudenkodissa samanlainen parisuhdemalli, joten tuntuu tutulta ja normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse on kiltti ja sen luonteinen, että haluaa toisille vain hyvää eikä tulisi mieleenkään vaikka hyväksikäyttää toista mitenkään, niin sen oman ajatusmaailmansa näkee myös muissa. Että tuo toinen on kai vain sosiaalisesti taitamaton tai hänellä on itsellään paha olla, joten siksi hän tahtomattaan kohtelee huonosti ja loukkaa. Sitä haluaa sitten ymmärtää ja auttaa, jotta toisen olo helpottaisi. Luulee, että se toinen on sisimmässään hyvä.
Näin meille jokaisessa kasvatuslaitoksessa ja monesti vanhempienkin suusta kaasuvalotettiin: kukaan ei ole paha tai korjauskelvoton, jos joku käyttäytyy ilkeästi, sillä on vain paha olla, ja käytös loppuu, kun sille saadaan hyvät oltavat. Vanhemmissa pariskunnissa sitten näki näitä, että mies oli joku täysin häiriintynyt eläintenpotkija ja lattiarättivaimo vain selitti, ettei se tarkoita pahaa.
Itse olen varttuessa viisastunut ja valistunut, enkä siirrä tätä pipiä ideologiaa eteenpäin. Kaikkea ei tarvitse jäädä lähietäisyydeltä ymmärtämään eikä joitain ihmisiä vain maallikko voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on huono itsetunto eikä halua itseään fiksumpaa miestä.
Jos on huono itsetunto eikä usko ansaitsevansa hyvää ja kauniisti kohtelevaa kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Koska nainen usein haluaa kokea olevansa alisteisessa asemassa mieheen nähden, olla tätä "huonompi" ja katsoa tätä ylöspäin. Nainen haluaa itseään parempaa. Tämä ei tarkoita, että kusipää olisi tietenkään parempi, mutta käyttäytyy kuin olisi ja moni nainen siitä syttyy.
Ei kukaan tuollaista halua. Jotkut ovat kenties saaneet lapsuuden perheessään tällaisen mallin ja sitten toistelevat tuota.
Vierailija kirjoitti:
Jäävät pascan miehen vangeiksi henkisesti ja kääntävät tilanteen jotenkin nurinkurin että se mies onkin se hyvis ja hänestä varoittelevat (mukaanlukien nainen itse) pahiksia.
Jonkinlainen tukholma-syndrooman variantti.
Aamen
Vierailija kirjoitti:
No kun joku täytyy saada. Ja jos tapailu mies on komeaa sorttia, niin luonteesta viis. Näin käy monelle naiselle loppujen lopuksi tässä maailmassa, kun ajatellaan pelkästään ulkoista olemusta seurustellessa. Kun ikää ja kokemusta karttuu, niin nainen huomaa kyllä virheensä. Tosin loppujen lopuksi sekin kyllä pitää paikkansa, että täytyy osata valita oman tasoisensa puoliso ulkonäöllisesti. Muuten harvoin syntyy mitään harmoniaa suhteeseen.
Niin miksi pitäisi joku saada. En tunne yhtäkään naista joka ajattelee noin. Kyllä itsellinen elämä voittaa kaikki pllunvinkujat.
Ei halua myöntää itselleen eikä varsinkaan muille, että on tullut huonosti kohdelluksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei halua myöntää itselleen eikä varsinkaan muille, että on tullut huonosti kohdelluksi.
Ihan totta. Jotenkin sen huonon kohtelun syyn ottaa itseensä; ei niin, että se huonosti kohteleva kumppani on käytöstavaton tollo, vaan että syy on omassa huonoudessa. Ajattelee että jos myöntää muille kumppanin käyttäytyvän loukkaavasti, niin muutkin näkevät kuinka tyhmä, ruma ja huono olen.
Ja noihin edellisiin lisäksi se, että kun se on välillä niin ihana 🙄 Sitten sitä paskaa kestetään viikko- tai kuukausitolkulla odottaen seuraavaa ihanaa iltaa.
Mikä miehistä tekee tollasia? Olen yrittänyt ymmärtää, mutta en vaan kykene.
Koska se kysi,päisyys ei tule kertaheitolla vaan pikku hiljaa hivutetaan mukaan. "Sillä on vaan huono päivä, viikko, jne" ja hups siihen käytökseen onkin jo tottunut.