Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teresa Välimäen mielestä riisi keitetään väljässä vedessä ja kaadetaan ylimääräiset pois.

Vierailija
28.09.2024 |

Ristus. Onneksi ei taida kokata julkisesti missään.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähteeksi jäänyttä riisiä ei saa lämmittää ja käyttää uudelleen koska bakteerit aiheuttavat ruokamyrkytyksen. Tätäkään ei kapiset yyhhoot tienneet.

Ikää 58v, eikä yhtään ruokamyrkytystä, vaikka olen kaksi päivää vanhaakin riisiä syönyt

Ikää 69 v, enkä vielä kertaakaan ole uudelleen lämmitettyyn riisiin kuollut. En edes sairastunut. Enkä tunne ketään, joka olisi kertonut näin tapahtuneen.

Koskeeko vanhan riisin vaarallisuus vain yksinhuoltajia? En tosin ole sellainenkaan, joten lämmitän uudestaan jatkossakin, jos tilanne vaatii tai sallii.

Vierailija
42/53 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähteeksi jäänyttä riisiä ei saa lämmittää ja käyttää uudelleen koska bakteerit aiheuttavat ruokamyrkytyksen. Tätäkään ei kapiset yyhhoot tienneet.

Ikää 58v, eikä yhtään ruokamyrkytystä, vaikka olen kaksi päivää vanhaakin riisiä syönyt

Ikää 69 v, enkä vielä kertaakaan ole uudelleen lämmitettyyn riisiin kuollut. En edes sairastunut. Enkä tunne ketään, joka olisi kertonut näin tapahtuneen.

Koskeeko vanhan riisin vaarallisuus vain yksinhuoltajia? En tosin ole sellainenkaan, joten lämmitän uudestaan jatkossakin, jos tilanne vaatii tai sallii.

Kaikkalla muualla maailmassa paistettu riisi tehdään edellisenä päivänä keitetystä riisistä.  Alenin Henri ei juurikaan tiedä ruoanlaitosta mitään. Osaa varmaan maksalaatikon komponentit erotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä 64 ja samalla lailla olen toiminut riisin kanssa, lie ollut joskus jopa 3 pv vanhaa. Ruokamyrkytyksiä on kyllä joskus elämän varrella ollut, mutta ei ikinä riisistä. Eilistä riisipuuroakin olen syönyt sekä kylmänä että lämmitettynä ja piiroiden kuoriinkin sitä on tullut laitettua.

Vierailija
44/53 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme? 

Älä tee yyhhoosta vaimoa.

Vierailija
45/53 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 päivää vanhaa riisiä on syöty vuosikausia.

Vierailija
46/53 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkalla muualla maailmassa paistettu riisi tehdään edellisenä päivänä keitetystä riisistä.  Alenin Henri ei juurikaan tiedä ruoanlaitosta

Jos välttämättä haluaa edellispäivän riisiä käyttää tulee sitä paistaa tai muutoin kuumentaa 30 minuutin ajan.

Mutta mitäpä te läskipäät ruuan laitosta ymmärtäisitte.

Vierailija
47/53 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon risiä ja teen sitä kerralla niin paljon, että riittää moneksi päiväksi. Joka viikko syön 2-3 päivää vanhaa risiiä lämmittäen sitä vain hieman pannulla. Mitään myrkytystä tai edes vatsakipuja  ym en ole saanut.

Vierailija
48/53 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin opetettiin joskus kotitaloustunnilla. Mä teen riisini riisikeittimessä ja arvioin silmämääräisesti veden tarpeen suhteessa riisin määrään. Kai niissä riiseissäkin eroja, itse käytän puuro/jasmin/basmati. 

Vierailija
49/53 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkalla muualla maailmassa paistettu riisi tehdään edellisenä päivänä keitetystä riisistä.&

Höpöhöpö. Kukaan vietnamissa ei paista paistettua riisiä paria minuuttia kauempaa.

Vierailija
50/53 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi riisin keittämisestä saada aikaiseksi tällaisen älyvapaan ketjun :D

Seuraavaksi voisitte pohtia perunoiden ja kananmunien keittämistä.

Vierailija
51/53 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä pala pohjaan tuolla Teresan vinkillä. Itsekin teen riisin aina noin.

Pala pohjaan? Riisi? Tuota, ei sitä kypsennetä levy täysillä.

Vierailija
52/53 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisi sisaltaa arsenikkia mm. Arsenikki liukenee veteen siksi huuhtelu ja valja vesi. Huuhtelematon mitattu riisi on pahinta myrkkya.

Jos näin olisi, minä olisin kuollut joskus vuoden 1986 kieppeillä, kun muutin vanhempieni luota.

Ei kun aiemmin, kun silloinkin keitin riisiä.

"Pahinta myrkkyä...."

Vierailija
53/53 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riisi sisaltaa arsenikkia mm. Arsenikki liukenee veteen siksi huuhtelu ja valja vesi. Huuhtelematon mitattu riisi on pahinta myrkkya.

Jos näin olisi, minä olisin kuollut joskus vuoden 1986 kieppeillä, kun muutin vanhempieni luota.

Ei kun aiemmin, kun silloinkin keitin riisiä.

"Pahinta myrkkyä...."

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/tiesitko-riisissa-voi-piilla…

Kaikki myrkyt kumuloituvat pikkuhiljaa. Ei siihen heti kuole ja kun vaikutus nakyy kehossa on vaikeaa sanoa mika sen on aihuettanut.

Historiassa on tapakuksia, kun rotanmyrkkya on syotetty vahan kerralla paivittain. Ihminen on karsinyt vuosia kuolematta, mutta voinut muutoin vahan huonosti. 

Kotimammat ovat kayttaneet arseesenia ikavan miehen poistamiseksi. Myrkyttaneet hiljoksiin ja pitkajanteisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan