Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko ihminen kestää unettomuutta?

Vierailija
28.09.2024 |

Olen ihan poikki.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan. Ei hätää.

Vierailija
2/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lääkäriin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen sitten nukkuu kun on tarve

Vierailija
4/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini kesti vain 4 vuorokautta ja joutui psykoosiin.

Vierailija
5/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkään.

Unettomuutta on erilaisia ja eriasteisia. Mistä sä kärsit?

Surullista kun oikeat lääkkeet on kiven alla vaikka niillä pidettäisiin ihminen toimintakykyisenä.

Vierailija
6/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kestin about 9 kk, sitten tuli burnout.Nyt olen viimeset 7 vuotta nukkunut vain lääkkeiden avulla kunnon öitä.

Vierailija
7/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei pidä paikkaansa. On olemassa sairaus, joka tuhoaa aivoista nukkumiseen liittyvän alueen. Ensin tulee hulluksi ja sitten kuolee.

Vierailija
8/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kestin about 9 kk, sitten tuli burnout.Nyt olen viimeset 7 vuotta nukkunut vain lääkkeiden avulla kunnon öitä.

Ap:n kysymyksestä päätellen täydellistä unettomuutta. Olet kyllä nukkunut tuon 9 kuukauden aikana.

Vierailija
9/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini kesti vain 4 vuorokautta ja joutui psykoosiin.

Minäkään en paljoa tuota kauempaa kestänyt ennen kuin jouduin osastolle, aloin nähdä ääniä ja kuulla hajuja. 

Jos ap tarkoittaa sellaista unettomuutta että saa kuitenkin edes välillä nukuttua, niin sitä kestää kyllä pitempään. 

10/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri sai kaksoset , jotka eivät koskaan nukkuneet samaan aikaan. Hän ei kuulemma paljoa nukkunut ekan vuoden aikana.

Vierailija
11/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei pidä paikkaansa. On olemassa sairaus, joka tuhoaa aivoista nukkumiseen liittyvän alueen. Ensin tulee hulluksi ja sitten kuolee.

Se on hirveä sairaus. Toinen tyyppi oli vahvasti perinnöllinen ja toinen voi osua ihan kenelle tahansa eli siis vaikkei suvussa esiintyisi. Johtaa aina kuolemaan eikä parannuskeinoa ole.

Vierailija
12/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saisit nukuttua hyvin taas mahdollisimman pian ilman lääkitystä.  

Vierailija
13/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut vähän joka yö. En saa päivälläkään unta. On ihan krapulainen olo.ap.

Vierailija
14/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

fataali famliliaalien insomniakin kestää kuitenkin useista kuukausista vuosiin. Eikä ole ihan varma, että johtuuko tappava aivojen tuhoutuminen siitä, että ei saa nukuttua, vai johtuuko unen puute siitä, että aivot tuhoutuvat. Sehän on ihmisen omasta geenistä johtuva prionitauti.

Vierailija
15/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nukkunut vähän joka yö. En saa päivälläkään unta. On ihan krapulainen olo.ap.

Ja lisäksi mulla on skitsofrenia niin pitäisi nukkua kunnolla. Tämä tuli yllättäen. Yleensä nukun hyvin.

Vierailija
16/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisimmin kuolet tapaturmaisesti, kun totaalista unettomuutta kestää yli 48 tuntia. Elimistö pettää kuolettavasti vasta 3-4 viikon täysunettomuuden jälkeen ja kevyillä koiranunilla pärjää vuosikymmeniä.

Vierailija
17/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pitkään.

Unettomuutta on erilaisia ja eriasteisia. Mistä sä kärsit?

Surullista kun oikeat lääkkeet on kiven alla vaikka niillä pidettäisiin ihminen toimintakykyisenä.

Oma kokemus on päinvastainen. Unilääkkeitä suorastaan tyrkytetään. Joo, ei ehkä pameja enää, mutta itse olen tullut lääkäristä kolmen eri unilääkereseptin kanssa ja seuraavassa kuussa vaan kysyvät, että tarviitko lisää. Ongelma on tietysti siinä, että niillä saatu uni ei selvästi ole yhtä tehokasta kuin oikea uni, jos sen vaan onnistuisi saamaan. Eli unilääke jättää aina puolitiehen.

Vierailija
18/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se 11 päivää maailman ennätys miten pitkään joku oli valvonut putkeen. Eli ainakin niin kauan.

Vierailija
19/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et selvästikään ole koskaan kärsinyt unettomuudesta, et todellakaan tiedä mistä puhut. Unettomuus voi pahimmillaan olla erittäin iso ja paha ongelma siitä kärsivälle.

Vierailija
20/22 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On äärettömän harvinainen sairaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan