Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduin Rybelsuksella 15 kg - haluatko kysyä jotain?

Vierailija
28.09.2024 |

Jos laihdutus Rybelsuksen avulla kiinnostaa, voin vastata kiinnostuneille.

Lähtötilanne oli +75kg ja olen 155cm pitkä. Ikää 40v. Kolesteroli - ja maksa-arvot olivat koholla, kakkostyypin diabetes sukurasitteena, raskausajan diabetes taustalla, ja sen vuoksi lääkäri suositteli tätä laihtumisen tueksi. Hormonitoimintani oli raskauden jälkeen sekaisin ja sairastuin myös uupumukseen, jonka vuoksi dieetti ja tiukka ruokavalio yhdessä olivat pois laskuista. Ennen raskautta painoin 55kg ja olin urheilullinen.

Uuvuin raskauden jälkeen jo lyhyen treenin päätteeksi ja keho ei palautunut viikossakaan.

Huom. en vastaile trolleille tai asiattomuuksiin, saati edes triggeröidy niistä. Joten älkää tuhlatko viikonloppuanne trollailuun ja kiusaamiseen.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetitkö missään vaiheessa ruokahaluasi? Mulla on takana 1,5 vuotta ja -25 kg. Normaalipainoon on 3 kg, nälkä kadoksissa  ja mikään ei maistu. Unohdan syödä, mikä ei ole hyvä juttu sekään.

Joo liian isolla annoksella menetin, ja ihan alussa. Nyt syön vähän kerrallaan ja iltapainotteisesti. Ruokahalu on edelleen huonompi kuin ennen, mutta huomasin kuinka aiemmin söin verensokerin heilahtelun takia liikaa ja vääriä ruokia mielitekojen takia. Nyt on aikaa harkita mitä syö kun nälissään ei tarvitse äkkiä ahmia. 

ap

Kiitos vastauksesta. Mietinkin, että mun täytyy säätää tuota seiskaa pienemmäksi, koskaan ei edes nostettu 14 mg:aan kun vaste on niin hyvä. Mulla jää pikkuannos pysyvään käyttöön, kun tavoite on saavutettu. Paino on aikuisena seilannut 60 kilon haitarilla pahasta alipainosta pahaan ylipainoon, oma säätely on rikottu jo lapsena kun tykitettiin raskaita kortisonikuureja hengen pelastamiseksi. Samassa rytäkässä vaihtui suoliston bakteerikanta. Onneksi jojo ei enää heilahda, kun ei ole se ikuinen, raateleva nälkä. 

Vierailija
62/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lihotatte itsenne? Laihduttakkaa ilman lääkkeitä.

Mitä sä täällä jankutat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on kiinnostunut käydä kysymässä tuohon reseptiä. 

Käy ihmeessä, ei lääkäri määrää jos ei näe hyötyä siitä. 

ap

Vierailija
64/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudutko nyt syömään Rybelsusia koko loppuelämäsi, ettei kilot palaa?

Suunnitelman mukaan en, sillä nyt kun tavoitepaino on saavutettu puolessa vuodessa, annos puolitettiin ja lääke ajetaan alas pikkuhiljaa. Testataan kuitenkin veriarvot vielä.

Nyt jaksaa jo liikkua paremmin, terapia ja lääke on tepsinyt ja painon putoaminen on tuonut energiaa vähän. 

Mulla on ollut suolisto-ongelmia kauan ja todettu mm. IBS suolen tähystyksessä, joten lääkäri epäili että suolistohormoneissa on ollut muutenkin jotain häikkää, koska lääke sopii minulle näin hyvin. Suolisto on rauhoittunut tämän myötä, joten jos oireet palaavat lopettamisen jälkeen, jatketaan pienellä ylläpitoannoksella.

Mielenkiintoista. Minullakin on rybelsus helpottanut suoliston oireilua. Olen käyttänyt sitä 3 kk ja pystyn nykyään syömään ihan kaikenlaista ruokaa. Aikaisemmin jouduin vuosikaudet väittelemään mm. vehnää, maitotuotteita ja punaista lihaa, sillä suolisto ei kestänyt niitä.

Enää ei tule mitään suolisto-oireita.

Kiva kuulla että muillakin on samaa :)

Vierailija
65/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lihotatte itsenne? Laihduttakkaa ilman lääkkeitä.

Mitä sä täällä jankutat!

Miten niin? Luuletko että vain minä olen tuota mieltä? On täällä muitakin. :D

En ole noita kaikkia viestejä kirjoittanut.

Vierailija
66/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelman mukaan en, sillä nyt kun tavoitepaino on saavutettu puolessa vuodessa, annos puolitettiin ja lääke ajetaan alas pikkuhiljaa. Testataan kuitenkin veriarvot vielä.

Nyt jaksaa jo liikkua paremmin, terapia ja lääke on tepsinyt ja painon putoaminen on tuonut energiaa vähän. 

Mulla on ollut suolisto-ongelmia kauan ja todettu mm. IBS suolen tähystyksessä, joten lääkäri epäili että suolistohormoneissa on ollut muutenkin jotain häikkää, koska lääke sopii minulle näin hyvin. Suolisto on rauhoittunut tämän myötä, joten jos oireet palaavat lopettamisen jälkeen, jatketaan pienellä ylläpitoannoksella.

Nämä diabetespistoksethan ovat tutkitusti aiheuttaneet käyttäjille mm. vakavia suolisto-ongelmia ja pidät

Eivät ne harmittomia ole. Vaan eipä ylipainokaan, eikä diabetes.

Vierailija
67/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmettelee, että näitä määrätään laihduttamiseen. Eikö se ole selvää? Jotta ihmiset laihtuisivat. Minusta hyvä juttu, jos toimii.

Voi laihduttaa ilman lääkkeitä. Turhaa terveyden huollon käyttämistä. Mutta läskit ei ajattele.

Nämä lääkkeet nimenomaan vähentävät terveydenhuollon käyttämistä. Niillä saadaan niin monenlaisia oireita parannettua, että terveydenhuollon kuormitus vähenee monella tavalla.

Trollia taitaa vaan harmittaa kun "läskit" laihtuu. Hänelle ei jää enää mitään mistä voisi kokea paremmuutta kun ei voi enää haukkua ylipainoisia.

Vierailija
68/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmettelee, että näitä määrätään laihduttamiseen. Eikö se ole selvää? Jotta ihmiset laihtuisivat. Minusta hyvä juttu, jos toimii.

Voi laihduttaa ilman lääkkeitä. Turhaa terveyden huollon käyttämistä. Mutta läskit ei ajattele.

Tottakai ja se on mielestäni parempi vaihtoehto kuin lääkitseminen laihtuakseen.

Laihtuvathan Dr. Now:n potilastkin erittäin hyvin  ilman Ozempicia yms. Se vaan vaatii itsekuria ja sitoutumista, mutta toki joidenkin lääkityksien tai sairauksien myötä on hankala laihtua.

Ikävästi sanottu, että läskit eivät ajattele, kun moni myös lievästi ylipainoinen, normivartaloinen tai jopa hoikatkin käyttää esim. Ozempicia.

En tiedä miten suomessa, mutta tottakai se on tiedossa, että esim. Kardashianit käyttää Ozempicia, koska ovat julkkiksia, ja varmasti on myös taviksiakin.

Vierailija
69/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laihdutin 45 kg laihduttamalla, en urheilemalla, en pillereillä, vaan laihduttamalla. M67v

Minä sain kouluaikana useita stipendejä ja todistuksia, joiden keskiarvo oli yli 9, jopa liki 10. Miksi sinä et kyennyt samaan? Vai kykenitkö? Ymmärrätkö, mitä yritän vihjata? Kaikella lempeydellä - upea suoritus.

Mielestäni hän vain totesi? Oliko se mielestäsi väärin? Ajattelin jopa vinkkejä kysyä. 

Vinkit ovat aina tervetulleita. Veikkaan, että tähän ketjuun ei kuitenkaan tulla "toteamaan". Etenkään, kun aloituksessa kerrotaan, että ap kertoo mielellään kokemuksistaan lääkkeestä ja se on keskustelun idea.

Vierailija
70/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Minullakin on rybelsus helpottanut suoliston oireilua. Olen käyttänyt sitä 3 kk ja pystyn

Aivan! Minä en ole pystynyt syömään ruisleipää 25 vuoteen, koska tuli niin jäätävä ripuli ja vatsakipu. Rybelsuksen myötä vatsa kestää nyt ruistakin. Närästys oli lääkkeen alussa voimakas, enää ei ole sitäkään.

Ruokavalioni on nyt monipuolisempi kuin ennen lääkettä, ja tosiaan vatsa kestää nyt jopa maitotuotteita. Edes lääkäri ei täysin ymmärtänyt, miten suolisto-oireet loppuivat. Mutta epäili, että ne keille pienestäkin annoksesta tulee vatsaoireita, voi lääke olla vaan väärä. Ozempic ei aiheuta vatsaoireita niin paljoa, kun se ei imeydy vatsan/suoliston kautta.

ap

Vierailija
71/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 65-vuotias ykköstyypin diabeetikko, ylipainoinen. Sain Rybelsus-reseptin reilu puoli vuotta sitten, ilman kelakorvausta. Alkoi vähän huonosti, se aiheutti ummetusta ja kuvotusta ja jätin pillerin aika usein väliin. Paina pysyi puoli vuotta samana. Sitten skarppasin ja nyt on muutama kilo mennyt. Täytyy vaan syödä sitkeästi, ehkä ne sivuoireet (vai ovatko ne sitä toivottua vaikutusta?) lievenevät. Sokerit ovat tasaantuneet, mikä on hieno juttu.

Minulle lääkäri määräsi visibliniä rybelsuksen kanssa. Visiblin auttaa ummetukseen.

Jos et hoida ummetusta pois, saattaa siitä tulla hyvinkin vaikea ongelma. Ei siis kannata vain odotella että oire menisi itsestään ohi.

Visibliniä saa myös ilman reseptiä apteekista. Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
72/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiminta lakkaa heti kun lääkkeen lopettaa. Minusta ensisijaisesti pitää puuttua elämäntapoihin ja ohjata niihin tai vaatia että kykenee omin avuin pudottamaan ensin jonkun prosentuaalisen määrän lähtöpainostaan ennen lääkkeen määräämistä tueksi, sillä ethän sä voi lopun elämää noita pistoksia käyttää. Ja jos elintavat eivät ole kunnossa niin mikään ei muutu. Ei ole myöskään tervettä että pistokset aiheuttavat pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta (+muita vakavia sivuoireita) ja mahdollisesti vielä pahentavat entisestään syömishäiriöitä.

Vierailija
73/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 65-vuotias ykköstyypin diabeetikko, ylipainoinen. Sain Rybelsus-reseptin reilu puoli vuotta sitten, ilman kelakorvausta. Alkoi vähän huonosti, se aiheutti ummetusta ja kuvotusta ja jätin pillerin aika usein väliin. Paina pysyi puoli vuotta samana. Sitten skarppasin ja nyt on muutama kilo mennyt. Täytyy vaan syödä sitkeästi, ehkä ne sivuoireet (vai ovatko ne sitä toivottua vaikutusta?) lievenevät. Sokerit ovat tasaantuneet, mikä on hieno juttu.

Sivuvaikutukset loppuivat ainakin mulla kun annostus saatiin sopivaksi ja aikaakin aloittamisesta oli kulunut puoli vuotta. Voit myös pyytää Ozempic 1mg, sillä ei ole saatavuusongelmia niin paljon.

ap

Vierailija
74/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laihduin 15 kg ilman poppaskonsteja. Olen 54v.

Minä laihduin yli 50 kiloa liikunnalla ja ruokavaliolla, mutta silti en halveksi niitä, jotka toimivat toisin. Kukin tekee omaksi hyväkseen asioita omalla tavallaan. Se on katsos avarakatseisuutta ja fiksuutta ymmärtää tällainen. Ja kannattaa aina lukea ketjun otsikko ihan aluksi.

Vierailija
75/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävästi sanottu, että läskit eivät ajattele, kun moni myös lievästi ylipainoinen, normivartaloinen tai jopa hoikatkin käyttää esim. Ozempicia.

Mutta se olisi ok ilmaisu, jos ko. lääkkeiden käyttö koskisi vain huomattavan lihavia? :D Minusta ikävää on se, jos hoikat/terveet käyttävät lihavuus-/diabeteslääkkeitä. Eri asia ylläpito onnistuneiden tulosten jälkeen.

Vierailija
76/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Minullakin on rybelsus helpottanut suoliston oireilua. Olen käyttänyt sitä 3 kk ja pystyn

Niin koska saattaa aiheuttaa ummetusta ja pitkässä käytössä kääntyy päälaelleen eli voi aiheuttaa suoliston tulehdusta joka taas kääntää ulosteen vesiripuliksi, jopa verenvuodoksi. 

Vierailija
77/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä diabetespistoksethan ovat tutkitusti aiheuttaneet k

No ei mutta niihin voi vaikuttaa elintavoilla ja liikunnalla ihan itse - ei siihen lääkkeitä tarvitse.

Vierailija
78/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, tää onkin aika hyvä, lihavien laihduttaminenkin, ja miten se tapahtuu, on jotenkin muiden saatava määrätä.

On aika selvä asia, että jos ei ylipainoinen saa laihdutettua, alkaa se oikea terveydenhuollon käyttäminen vähän isommassa mittakaavassa, kuin 15 minuuttia vastaanotolla ja käynti labrassa, jotta saa reseptin ja pääsee alkuun. Anna hei ihmisten olla, et sinä niin täydellinen ole kuin luulet. Jo tuo "läski" -nimittely paljastaa sun inhottavan luonteen. 

Vierailija
79/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuuko Rybelsuksen teho jossain vaiheessa?

Laihdutin 45 kg ozempicillä ja nyt se ei useampaa vuotta myöhemmin, enää vaikuta samalla tavalla kuin alussa. Toki itse ajattelin sen johtuvan siitä, että keho korjasi itse suolistohormoneja laihtuessaan. Enkä oikeastaan tarvitse ozempiciä kuin satunnaisesti, jos paino yrittää lähteä nousuun. Mutta on hassua, kun ei tunnu missään vaikka pistää isonkin annoksen 

Vierailija
80/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hienosta tuloksesta. Ja parasta, että se onnistui nyt jo 4-kymppisenä, eikä ehtinyt lihavuus saada aikaan diabetesta, rasvamaksaa, verenpainetautia, sydämen vasemman kammion hypertrofiaa, kohonnutta kolesterolia, valtimotautia, munuaistautia,  sepelvaltimotautia, sydäninfarktia ja aivohalvausta! Kaikille näille lihavuus altistaa. Lihavuus tapaa.

Terv sisätautilääkäri