Laihduin Rybelsuksella 15 kg - haluatko kysyä jotain?
Jos laihdutus Rybelsuksen avulla kiinnostaa, voin vastata kiinnostuneille.
Lähtötilanne oli +75kg ja olen 155cm pitkä. Ikää 40v. Kolesteroli - ja maksa-arvot olivat koholla, kakkostyypin diabetes sukurasitteena, raskausajan diabetes taustalla, ja sen vuoksi lääkäri suositteli tätä laihtumisen tueksi. Hormonitoimintani oli raskauden jälkeen sekaisin ja sairastuin myös uupumukseen, jonka vuoksi dieetti ja tiukka ruokavalio yhdessä olivat pois laskuista. Ennen raskautta painoin 55kg ja olin urheilullinen.
Uuvuin raskauden jälkeen jo lyhyen treenin päätteeksi ja keho ei palautunut viikossakaan.
Huom. en vastaile trolleille tai asiattomuuksiin, saati edes triggeröidy niistä. Joten älkää tuhlatko viikonloppuanne trollailuun ja kiusaamiseen.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Mä laihduin 15 kg ilman poppaskonsteja. Olen 54v.
Et samalla harjoittanut aivojasi,kun kommenttisi on asiaan täysin kuulumaton.
Ihmettelen suunnattomasti että lääkärit määrää noita lääkkeitä laihdutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lääkkeellä laihdutat? Olen täysin lääkevastainen.
Mitä se sun lääkevastaisuutes tähän kuuluu? Jokaisella on omat syynsä, eikä niitä tarvitse muille selitellä.
Vierailija kirjoitti:
Miten sait lääkkeen? Olen miettinyt, miten kukaan saa Ozempicia tai mitään lääkettä. Itselläni on ylipainoa enemmän kuin sinulla on ollut ja lääkärit kirjaavat kirjauksiinsa "ylipainoa" tai "obesiteettia", vaikka se ei ole ollut syy käynteihin eikä minua ole punnittu (toki sen näkee).
Mutta koskaan ei tarjota laihtumiseen minkäänlaista tukea, saati lääkettä. Vaikka diabeteskin löytyy. Lääkärit eivät ota edes puheeksi. Jos itse otan, kysytään vain, haluaisinko käydä ravitsemusterapeutilla. Diabeteshoitajankin neuvo oli "Viineri tai munkki on tietenkin huono välipala". Just. Aivan kuin olisin niitä tähänkään saakka syönyt.
Ikävä kuulla toi, mutta kyllä yksityiset lääkärit määräävät. Panosta kerran se satanen ja varaa aika yksityiselle, googleta vähän lääkäreitä ja etsi jo etukäteen joku sopiva. Diabetes jos on niin saat lääkkeen.
Menin itsr väsymyksen takia yksityiselle sairauskuluvakuutuksen turvin, otettiin verikokeet ja löytyivät nuo korkeat maksa- ja kolesteroliarvot ja verensokeri oli koholla vähän.
Kysyin itse että auttaisko Ozempic ja hän sanoi että kokeillaan. Olin lukenut, että masennuksesta johtuvan väsymyksen aikana laihtuminen ei onnistu ominpäin.
Vakuutus ei korvaa lääkettä, mutta ei haittaa. Ruokakuluissa olen säästänyt satasia kun vihdoin tunnen kylläisyyden tunnetta, joka katosi raskausaikana.
Vaihdettiin Rybelsukseen siis kun Ozempic loppu kaikkialta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suunnattomasti että lääkärit määrää noita lääkkeitä laihdutukseen.
Jos luit aloituksen, niin maksa- ja kolesteroliarvot oli koholla ja raskausdiabetes tausta, sekä diabetes sukurasite. Eli syyt olivat lääketieteelliset. Laihtuminen parantaa aina veroarvojakin!
Mikset kokeillut trilabiittia, se kun on paljon tehokkaampaa!
Vierailija kirjoitti:
Miten sait lääkkeen? Olen miettinyt, miten kukaan saa Ozempicia tai mitään lääkettä. Itselläni on ylipainoa enemmän kuin sinulla on ollut ja lääkärit kirjaavat kirjauksiinsa "ylipainoa" tai "obesiteettia", vaikka se ei ole ollut syy käynteihin eikä minua ole punnittu (toki sen näkee).
Mutta koskaan ei tarjota laihtumiseen minkäänlaista tukea, saati lääkettä. Vaikka diabeteskin löytyy. Lääkärit eivät ota edes puheeksi. Jos itse otan, kysytään vain, haluaisinko käydä ravitsemusterapeutilla. Diabeteshoitajankin neuvo oli "Viineri tai munkki on tietenkin huono välipala". Just. Aivan kuin olisin niitä tähänkään saakka syönyt.
https://www.mehilainen.fi/laakarit-ja-asiantuntijat/andre-heikius
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tämän kommentin kirjoittaja ja vastaan noille muutamille muille omista ajatuksistani: Minulla on diabetes (kuten ap:llakin), joten tarvitsen joka tapauksessa lääkkeitä diabetekseen. Miksi siis en voisi käyttää sellaista, joka auttaisi myös pudottamaan painoa? Siitä olisi monia terveyshyötyjä - säästäisi jopa kriitikkojenkin verorahoja. Ja: koska en ole onnistunut laihtumaan muuten. En kai tarvitsisi apua, jos se onnistuisi ilmankin?
Kyllä terveyskeskuslääkäri määrää diabeteksen hoitoon jos muilla lääkkeillä ei löydy sokeritasapainoa.
Sitä en tiedä määrääväätkö laihdutukseen. Se on 120 euroo kuukausi laihduttajille, sairauden hoitoon 43 euroa kuukausi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sun lääkevastaisuutes tähän kuuluu? Jokaisella on omat syynsä, eikä niitä tarvitse muille selitellä.
Lääkärien moraali täysin rappiolla koska määräävät noita lääkkeitä laihdutukseen.
Jumal...... ensin syödään itsensä läskiksi ja sitten yhteiskunnan varoilla määrätään lääkkeitä laihdutukseen. Täysin käsittämätöntä.
Aloittajalle tuli siis painoa raskausaikana, ja synnytyksen jälkeen masennus. Molemmat on kohtuullisen yleisiä, etenkin painon kertyminen. Kuinka nopeasti raskauden jälkeen tämä lääkitys määrättiin?
Vierailija kirjoitti:
Jumal...... ensin syödään itsensä läskiksi ja sitten yhteiskunnan varoilla määrätään lääkkeitä laihdutukseen. Täysin käsittämätöntä.
Ihanaa, kun ymmärrät ylipaino-ongelman syvimmän olemuksen.
Vierailija kirjoitti:
No niin, rybelsus on suolistohormoni. Nykyinen lääketiede tietää lihavuuden johtuvan tästä suolistohormonista. Se myös tasoittaa verensokeriarvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tämän kommentin kirjoittaja ja vastaan noille muutamille muille omista ajatuksistani: Minulla on diabetes (kuten ap:llakin), joten tarvitsen joka tapauksessa lääkkeitä diabetekseen. Miksi siis en voisi käyttää sellaista, joka
Siihen että saat db-lääkkeeksi kelakorvattavan rybelsuksen on hyvin tarkat kriteerit. Lääkäri anoo korvattavuuden potilaskohtaisesti Kelalta.
Jos db pysyy tasapainossa nykyisillä lääkkeillä älä ominpäin puhu yksityislääkäriltä rybelsusta laihdutukseen . Sotket arvosi ja terveytesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, rybelsus on suolistohormoni. Nykyinen lääketiede tietää lihavuuden johtuvan tästä suolistohormonista. Se myös tasoittaa verensokeriarvot.
Ei heikkoälyisille maksa vaivaa yrittää puhua tieteestä. Pitäkööt ylivertaisuusharhansa.
Minä laihdutin 45 kg laihduttamalla, en urheilemalla, en pillereillä, vaan laihduttamalla. M67v
Vierailija kirjoitti:
Minä laihdutin 45 kg laihduttamalla, en urheilemalla, en pillereillä, vaan laihduttamalla. M67v
Se on tosi hienoa. Me ollaan vain kaikki ihan erilaisia, kaikin mahdollisin tavoin. Alkaen elimistömme toiminnasta, ylipainon syistä, elämäntilanteesta, muusta terveydestä...
Olit pahimmillasi paksumpi, kuin pidempi, eli mahduin esim. pöydän alle paremmin seisaallasi, kuin makuu-asennossa. Tuo on kyllä kummallista.