Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduin Rybelsuksella 15 kg - haluatko kysyä jotain?

Vierailija
28.09.2024 |

Jos laihdutus Rybelsuksen avulla kiinnostaa, voin vastata kiinnostuneille.

Lähtötilanne oli +75kg ja olen 155cm pitkä. Ikää 40v. Kolesteroli - ja maksa-arvot olivat koholla, kakkostyypin diabetes sukurasitteena, raskausajan diabetes taustalla, ja sen vuoksi lääkäri suositteli tätä laihtumisen tueksi. Hormonitoimintani oli raskauden jälkeen sekaisin ja sairastuin myös uupumukseen, jonka vuoksi dieetti ja tiukka ruokavalio yhdessä olivat pois laskuista. Ennen raskautta painoin 55kg ja olin urheilullinen.

Uuvuin raskauden jälkeen jo lyhyen treenin päätteeksi ja keho ei palautunut viikossakaan.

Huom. en vastaile trolleille tai asiattomuuksiin, saati edes triggeröidy niistä. Joten älkää tuhlatko viikonloppuanne trollailuun ja kiusaamiseen.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laihdutin 45 kg laihduttamalla, en urheilemalla, en pillereillä, vaan laihduttamalla. M67v

Minä sain kouluaikana useita stipendejä ja todistuksia, joiden keskiarvo oli yli 9, jopa liki 10. Miksi sinä et kyennyt samaan? Vai kykenitkö? Ymmärrätkö, mitä yritän vihjata? Kaikella lempeydellä - upea suoritus.

Vierailija
42/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetitkö missään vaiheessa ruokahaluasi? Mulla on takana 1,5 vuotta ja -25 kg. Normaalipainoon on 3 kg, nälkä kadoksissa  ja mikään ei maistu. Unohdan syödä, mikä ei ole hyvä juttu sekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumal...... ensin syödään itsensä läskiksi ja sitten yhteiskunnan varoilla määrätään lääkkeitä laihdutukseen. Täysin käsittämätöntä. 

Ihanaa, kun ymmärrät ylipaino-ongelman syvimmän olemuksen.

Ei todellakaan tarvitse ymmärtää. Suurin osa ihmisistä on ihan syömällä syönyt itsensä läskiksi ja lisänä suunnaton laiskuus joka asiassa. 

Vierailija
44/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko haittavaikutuksia?

Vierailija
45/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumal...... ensin syödään itsensä läskiksi ja sitten yhteiskunnan varoilla määrätään lääkkeitä laihdutukseen. Täysin käsittämätöntä. 

Ihanaa, kun ymmärrät ylipaino-ongelman syvimmän olemuksen.

Ei todellakaan tarvitse ymmärtää. Suurin osa ihmisistä on ihan syömällä syönyt itsensä läskiksi ja lisänä suunnaton laiskuus joka asiassa. 

Sovitaan vaikka niin. Sinähän sen tiedät :D <3

Vierailija
46/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko haittavaikutuksia?

Tuli nuo jo aiemmin mainitut ihon kosketusarkuus ja vatsakrampit, näitä ei ollut Ozempicissa koska pistos ohittaa suoliston. Ummetus oli kova ja aiheutti myös kramppeja.

Pudottamalla annoksen 7mg oireet lähtivät.

ap

Vierailija
47/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetitkö missään vaiheessa ruokahaluasi? Mulla on takana 1,5 vuotta ja -25 kg. Normaalipainoon on 3 kg, nälkä kadoksissa  ja mikään ei maistu. Unohdan syödä, mikä ei ole hyvä juttu sekään.

Joo liian isolla annoksella menetin, ja ihan alussa. Nyt syön vähän kerrallaan ja iltapainotteisesti. Ruokahalu on edelleen huonompi kuin ennen, mutta huomasin kuinka aiemmin söin verensokerin heilahtelun takia liikaa ja vääriä ruokia mielitekojen takia. Nyt on aikaa harkita mitä syö kun nälissään ei tarvitse äkkiä ahmia. 

ap

Vierailija
48/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä terveyskeskuslääkäri määrää diabeteksen hoitoon jos muilla lääkkeillä ei löydy sokeritasapainoa.

Sitä en tiedä määrääväätkö laihdutukseen. Se on 120 euroo kuukausi laihduttajille, sairauden hoitoon  43 euroa kuukausi 

Mulla tuo lääkkeeseen menevä summa on tullut takaisin kun yksinkertaisesti syön vähemmän kuin ennen, tunnistan nälän tunteen ja herkkuja en pysty syömään ollenkaan kun tulee huono olo. Aiemmin jos söi jäätelö lautasellisen, nyt riittää pingviinipuikko.

ap

Vierailija
49/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on kiinnostunut käydä kysymässä tuohon reseptiä. 

Vierailija
50/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laihduin 15 kg ilman poppaskonsteja. Olen 54v.

Et samalla harjoittanut aivojasi,kun kommenttisi on asiaan täysin kuulumaton.

Onko järkeä käyttää diabeteslääkettä laihduttamiseen?

Vierailija
51/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudutko nyt syömään Rybelsusia koko loppuelämäsi, ettei kilot palaa?

Suunnitelman mukaan en, sillä nyt kun tavoitepaino on saavutettu puolessa vuodessa, annos puolitettiin ja lääke ajetaan alas pikkuhiljaa. Testataan kuitenkin veriarvot vielä.

Nyt jaksaa jo liikkua paremmin, terapia ja lääke on tepsinyt ja painon putoaminen on tuonut energiaa vähän. 

Mulla on ollut suolisto-ongelmia kauan ja todettu mm. IBS suolen tähystyksessä, joten lääkäri epäili että suolistohormoneissa on ollut muutenkin jotain häikkää, koska lääke sopii minulle näin hyvin. Suolisto on rauhoittunut tämän myötä, joten jos oireet palaavat lopettamisen jälkeen, jatketaan pienellä ylläpitoannoksella.

Nämä diabetespistoksethan ovat tutkitusti aiheuttaneet käyttäjille mm. vakavia suolisto-ongelmia ja pidätyskykyhaasteita. Et ole voinut ohittaa uutisia jos olet vähääkään uutisia lukenut.

Vierailija
52/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen suunnattomasti että lääkärit määrää noita lääkkeitä laihdutukseen.

Niinpä..

Vierailija
53/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin rybelsyksen elokuun alussa ja 6 kiloa nyt lähtenyt, 7 mg. nyt käytössä.

Vierailija
54/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lihotatte itsenne? Laihduttakkaa ilman lääkkeitä.

Vierailija
55/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmettelee, että näitä määrätään laihduttamiseen. Eikö se ole selvää? Jotta ihmiset laihtuisivat. Minusta hyvä juttu, jos toimii.

Vierailija
56/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle tuli siis painoa raskausaikana, ja synnytyksen jälkeen masennus. Molemmat on kohtuullisen yleisiä, etenkin painon kertyminen. Kuinka nopeasti raskauden jälkeen tämä lääkitys määrättiin?

Kaksi vuotta synnytyksestä. Painoa oli alunperin 90kg, sain itse pois suurimmat mutta 15kg jäi kun sairastuin masennukseen ja kroppa vaan pysähtyi. Kilot eivät hievahtaneetkaan vaikka olin 3kk tiukalla ruokavaliolla.

Kokeilin ensin ruokavaliota muitakin ja kuntosalia, mutta kroppa ei kestänyt yhtään treeniä. Tunnin treeni vei sänkyyn viikoksi.

Sitten tulikin fyysinen väsymys niin isoksi ettei enää edes kiinnostanut koko paino, kun pelkäsin henkeni puolesta, uuvutti niin.

Sitten löytyikin verikokeista kaikkea, joten käynnistettiin lääkitys.

ap

Vierailija
57/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin rybelsyksen elokuun alussa ja 6 kiloa nyt lähtenyt, 7 mg. nyt käytössä.

Hyvä sä!

ap

Vierailija
58/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmettelee, että näitä määrätään laihduttamiseen. Eikö se ole selvää? Jotta ihmiset laihtuisivat. Minusta hyvä juttu, jos toimii.

Voi laihduttaa ilman lääkkeitä. Turhaa terveyden huollon käyttämistä. Mutta läskit ei ajattele.

Vierailija
59/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laihdutin 45 kg laihduttamalla, en urheilemalla, en pillereillä, vaan laihduttamalla. M67v

Minä sain kouluaikana useita stipendejä ja todistuksia, joiden keskiarvo oli yli 9, jopa liki 10. Miksi sinä et kyennyt samaan? Vai kykenitkö? Ymmärrätkö, mitä yritän vihjata? Kaikella lempeydellä - upea suoritus.

Mielestäni hän vain totesi? Oliko se mielestäsi väärin? Ajattelin jopa vinkkejä kysyä. 

Vierailija
60/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 65-vuotias ykköstyypin diabeetikko, ylipainoinen. Sain Rybelsus-reseptin reilu puoli vuotta sitten, ilman kelakorvausta. Alkoi vähän huonosti, se aiheutti ummetusta ja kuvotusta ja jätin pillerin aika usein väliin. Paina pysyi puoli vuotta samana. Sitten skarppasin ja nyt on muutama kilo mennyt. Täytyy vaan syödä sitkeästi, ehkä ne sivuoireet (vai ovatko ne sitä toivottua vaikutusta?) lievenevät. Sokerit ovat tasaantuneet, mikä on hieno juttu.