Miehelle, joka kirjoitti, että hänen kuuluu saada tyttöystävä
Aloitus poistettiin sillä aikaa, kun kirjoitin tätä ja se on harmi. Olisi tärkeä keskustella ja auttaa.
Mies kirjoitti olevansa "keskitasoa", tienaavansa ihan ok, AMK koulutus ja ulkonäkö 5/10. Mutta kuulemma edes runat naiset eivät kiinnostu vaikka hänen kuuluisi saada keskitasoinen tyttöystävä.
Tässä vastaukseni, joka selittää hänen ongelmansa:
----///----
Hei! Ongelma on asenteesi, joka tulee selväksi jo näin nopeasti.
Ei sinun KUULU saada yhtään ketään. Ei sinulla ole mitään oikeutta, että joku ihminen joutuu ottamaan juuri sinut. KENELLÄKÄÄN ei ole tällaisia oikeuksia. Ei minulla, ei sinulla, ei kenelläkään.
Ei ihmisiä omisteta eikä oteta jostakin omaksi. Se on ihan sama, mitä tienaat tai miltä näytät, jos olet esineellistäjä, joka näkee parisuhteen jonakin miehen oikeutena.
Naiset ovat ihmisiä. He tahtovat ystävällisyyttä, hellyyttä, hauskuutta. Sitä, että sinä inspiroit ja kannustat ja että hän saa inspiroida ja kannustaa sinua. Ei nainen ole mikään nukke, jonka sinä hankit itsellesi. Sinun pitää kunnioittaa, että sinua kunnioitetaan.
Lopeta incel-saarnaajien seuraaminen. Se harrastus estää sinulta normaalin parisuhteen loppuiäksesi, ellet lopeta. Elä elämääsi, etsi ystäviä, harrasta, etsi mukavia intohimoja kuten vaikka urheilu, taide, musiikki, rakentaminen tms.
Teillä pitää myös olla samantyyppinen maku. Kukaan ei jaksa olla ihmisen kanssa, joka haluaa kuunnella omaa inhomusiikkia tai haluaa ihan erilaisen kodin eri puolelta Suomea. Saat kiinni tästä? Pitää olla samoja intressejä, että on kivaa yhdessä.
Oletko koskaan havahtunut siihen, että myös naisista moni haluaisi parisuhteen, mutta he eivät kelpaa kellekään? Ei ole olemassa mitään suurta epäreiluutta, että vain miehet ovat yksin.
Sinä vaikutat pelottavalta, oikeasti. Koet, että sinulla on oikeus saada omistaa joku ihminen vastoin ihmisen tahtoa. Se on töysin väärin ja hyvin pelottavaa. Siksi olet yksin siihen saakka, että saat tämän loppumaan.
Koen kuitenkin, että olet vain ohjautunut väärille urille ja pystyt taistelemaan tiesi takaisin kivaksi tyypiksi. Se ei auta, että olet hiljaa "oikeudestasi", vaan sinun on ymmärrettävä, että kenelläkään ihmisellä ei ole mitään oikeutta ottaa jostakin itselleen kumppani. Rakkaus löytyy, jos löytyy. Se on niin.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Opettele tiivistämään ap. KUKAAN ei jaksa lukea sun paskoja novelleja.
Oot hölmö. Ap puhui asiaa ja tähän asiaan liittyy monta eri juttua. Oikein hyvin esitteli ne.
Se, että sulla on niin huono koulutus, ettet pysty käsittelemään tavallista tekstiä paria kappaletta pidempään, on oma huolesi. Tee sille jotain mahdollisuuksiesi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot hölmö. Ap puhui asiaa ja tähän asiaan liittyy monta eri juttua. Oikein hyvin esitteli ne.
Se, että sulla on niin huono koulutus, ettet pysty käsittelemään tavallista tekstiä paria kappaletta pidempään, on oma huolesi. Tee sille jotain mahdollisuuksiesi mukaan.
Naisetkin on ihmisiä! Älä ihmeessä. Avaus on geneeristä naisselittämistä.
Oikesti ihan täysin kusipäämies saa naisia, jos on komea ja/tai osaa pelata. Puheet arvostamisesta ym. lentää romukoppaan, kun hurmuri vie naiselta jalat alta.
vaikutti narsisti mieheltä jolle äiti ja kummitäti on antanut sääli pillua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletko koskaan havahtunut siihen, että myös naisista moni haluaisi parisuhteen, mutta he eivät kelpaa kellekään?"
En ainakaan omassa ikäluokassani ole havainnut tätä. Voi tehdä aivan kamalia elämänvalintoja ja silti saa miehen, jos on yhtään aktiivinen.
Eli olet tooooodella yksinäinen ihminen, jolta puuttuu kokonaan tuttavapiiri ja varmaan myös sisarukset, serkut, tädit?
Oikeastaan päinvastoin. Tunnen valitettavasti jopa näitä rappiolla olevia naisia, joilla koulutus on jäänyt peruskouluun ja päihteet maistuvat. Miehiä kyllä riittää. Eniten miehettömyyttä ovat valittaneet akateemiset naiset, mutta heillä kyse on omasta nirsoudesta. Halutaan akateeminen mies mutta fyysikkonörtti ei kelpaa. Jooh olkaa sitten yksin.
Ongelmasi on minäminäminä -itsekeskeisyys aivan kaikessa, mutta siitä huolimatta, että juuri sinä et kelpaa ei harhoistasi huolimatta tarkoita: "Jooh olkaa (monikossa!) sitten yksin" kohtaloa yhdellekään naiselle. Lisäksi vaikka kelpaisitkin monille naisille käyttöesineeksi, (sheks)seuraksi ja/tai miksikä vain on moniavioisuus Suomessa kiellettyä, joten fiktiota uliuni.
Jos ap tarkoittaa sitä yhtä hullua, joka lopulta vihasi kaikkia naisia muutama päivä sitten, niin minusta hän ei ollut tyttöystävää vailla vaan pilua. Jossain oli muka luvattu, että kun panee pakan kuntoon, niin pilua tulee ovista ja ikkunoista ja oli syvästi pettynyt, kun näin ei käynytkään. Puistattava tapaus!
Minäminäminästä on epäreilua ja kiukuttaa kun naisille moni asia on niin helppoa. Aina saa parisuhteen ja seksiä. Mies joutuu nähdä hirveän vaivan rahan ja statuksen eteen ja nainen voi vaan olla oma ittensä ottamatta paineita parisuhteen löytämisestä.
Älä valita kullankaivajista, jos sinulla ei ole heille(kään) kultaa(kaan) tarjota. Älä haali kultaa, jos et halua "kullankaivajaa".
Naiset eivät ole ajatuksiltaan ja arvoiltaan samanlaisia kuin miehet ja siksi naiset harvoin haluavat kenet vain kikkelillisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei jaksa olla ihmisen kanssa, joka haluaa kuunnella omaa inhomusiikkia
eikös näin ajatella jossain yläasteella? Ei kai tällä voi enää aikuisille olla väliä?
Käytännössä musiikkia kuunnellaan paljon kotona. Haluatko sinä olla kodissa, jossa soitetaan musiikkia, josta saat aknea tai vatsanväänteitä? En minö ainakaan.
Aika vähän on sellaista musiikkia, jota en ollenkaan sietäisi. Kaikissa genreissä on jotain arvostettavaa, vaikka minullakin on ne omat suosikit. Lisäksi kuuntelen hyvin vähän musiikkia kaiuttimista, enimmäkseen kuulokkeista. Samoin kumppani kuuntelee lähinnä kuulokkeilla tai toisessa huoneessa.
Yhteiseen makuun sopivaa musiikkia voi sitten kuunnella joskus kaiuttimista, mutten oikeastaan ymmärrä miksi koko ajan pitäisi kuunnella jotain. Yleensä olen hiljaisuudessa ja sitten kun kuuntelen jotain, keskityn kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Minua naisena ei kiinnosta ollenkaan, mitä Mies tienaa. (Kunhan hoitaa raha-asiansa eli ei ole veloissa ja ilman tuloja. Köyhä opidkelijakin on ok, jos ei ole sotkenut vaikka vipeillö talouttaan.) Rikas ei tarvitse olla mutta omat laskut maksettava.
Minua kiinnostaa, onko meillä hauskaa ja sellaista lämmintä. Meidän pitää viihtyä yhdessä ja jotain yhteistä oltava, mutta myös omia juttuja kummallakin. Esim minä tykkään uida, mies käydä salilla. Usein mennään yhdessä uimahalliin, kumpikin tekee oman lempitreeninsö.
Seurataan yhtä sarjaa tiiviisti yhdessä. Kummallakin joku elokuva tai ohjelma, jota toinen ei seuraa.
Eli pitää olla yhteistä, mutta tilaa myös omille mieltymyksille. Pitää saada ajatella itse.
Tämä! Vain golddiggereitä, joita on todella vähän, kiinnostaa miehen tulot. Tuo on taas sitä miesselittämistä, eli miehet kertovat asioita, joita he itse arvostavat, ja sitten miesselittävät, että myös naiset haluaa niitä asioita miehessä. Tässä he menevät väärille urille, ja koska kun eivät saa naista, niin syyttävät naisia, eli naisissa on vika, kun näin täydellinen paketti kelpaa. Ko miehet eivät ole parisuhdemateriaalia, koska heillä ei ole empatiakykyä= kykyä asettua toisen henkilön asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua naisena ei kiinnosta ollenkaan, mitä Mies tienaa. (Kunhan hoitaa raha-asiansa eli ei ole veloissa ja ilman tuloja. Köyhä opidkelijakin on ok, jos ei ole sotkenut vaikka vipeillö talouttaan.) Rikas ei tarvitse olla mutta omat laskut maksettava.
Minua kiinnostaa, onko meillä hauskaa ja sellaista lämmintä. Meidän pitää viihtyä yhdessä ja jotain yhteistä oltava, mutta myös omia juttuja kummallakin. Esim minä tykkään uida, mies käydä salilla. Usein mennään yhdessä uimahalliin, kumpikin tekee oman lempitreeninsö.
Seurataan yhtä sarjaa tiiviisti yhdessä. Kummallakin joku elokuva tai ohjelma, jota toinen ei seuraa.
Eli pitää olla yhteistä, mutta tilaa myös omille mieltymyksille. Pitää saada ajatella itse.
Tämä! Vain golddiggereitä, joita on todella vähän, kiinnostaa miehen tulot. Tuo on taas sitä miesselittämistä, eli
Haha, sama pätee seksikokemusten ja seksikumppaneiden määrään. Mies itse janoaa seksiä suunnilleen joka toiselta vastaantulevalta naiselta ja luulee että naisetkin tuntee samoin miesten suhteen.
Järkyttävää ja puistattavaa myrkyllisyyttä agitoida itsensä luulemaan, että naisille/joillekin kaikki on niin helppoa, yhyy. Sitä paitsi tasan eivät käy koskaan onnen lahjat, että kaikille olisi kaikki aina helppoa ja mahdollista, mutta silti (järki)syytä keskittyä vain siihen omaan elämäänsä ja unohtaa aiheeton, hyödytön uhriutuminen: "Muilla aina kaikki paremmin, yhyy", koska lopulta keidenkään muiden vieraiden ihmisten elämällä (oli sitten helpompaa, tms) ei ole ikinä vaikutusta ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisetkin on ihmisiä! Älä ihmeessä. Avaus on geneeristä naisselittämistä.
Oikesti ihan täysin kusipäämies saa naisia, jos on komea ja/tai osaa pelata. Puheet arvostamisesta ym. lentää romukoppaan, kun hurmuri vie naiselta jalat alta.
Et sinä tiedä todellisuudessa muiden elämästä mitään, eikä sinulla näin ollen ole varaa tuomita tai ulista: komeapelurikusipää saa naisia, koska myrkylliset luulosi eivät vastaa todellisuutta (ja vaikka joissain marginaalitapauksissa totta et silti voita/saavuta mitään raivoamalla muiden yksityisasioista, jotka eivät sinulle kuulu) ovat vain omassa päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on epäreilua ja kiukuttaa kun naisille moni asia on niin helppoa.Aina saa parisuhteen ja seksiä.Mies joutuu nähdä hirveän vaivan rahan ja statuksen eteen ja nainen voi vaan olla oma ittensä ottamatta paineita parisuhteen löytämisestä.
Mistä sä tiedät, että naisille kaikki on helppoa? Mistä tiedät, miltä heistä tuntuu ja mistä he kokevat paineita tai epävarmuutta?
Mitä sitten? Oletetaan nyt, että olet oikeassa: naisille on kaikki (= mitä sinä/miehet haluavat, eivät naiset) helppoa.
Mistä kumpuaa harhaluulo, että elämä pitäisi jotenkin keinotekoisestikin maanisella vimmalla tasapäistää kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on epäreilua ja kiukuttaa kun naisille moni asia on niin helppoa.Aina saa parisuhteen ja seksiä.Mies joutuu nähdä hirveän vaivan rahan ja statuksen eteen ja nainen voi vaan olla oma ittensä ottamatta paineita parisuhteen löytämisestä.
Tuntuu niin hassulta tämä että syytätte naisia.. Minä olen jo yli 30 N, minulla on lapsi, enkä ole hääppöisen näköinenkään. On valitettava tosiasia, että suurin osa miehistä valitsee mielummin minua nuoremman, kauneemman ja lapsettoman naisen. Se tuntuu pelkästään ajatuksena tosi pahalta.
Mutta ero teihin miehiin tulee siinä, että sen sijaan, että alkaisin vihata miehiä ja katkeroitua heille, alankin vihata ja inhota itseäni. Syytän itseäni, miksi en ole sellainen tällainen ja tuollainen. Nämä ovat siis minun tunteita.
Jo pelkästään matemaattinen tosiasia: aina kun heterosuhteeseen ryhtyvät nainen ja mies = nainen saa ja mies saa.
Täten uliuliväite, että vain naiset saisivat parisuhteen/seksiä/säätöä/puolison kumoutuu omaan mahdottomuuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään matemaattinen tosiasia: aina kun heterosuhteeseen ryhtyvät nainen ja mies = nainen saa ja mies saa.
Täten uliuliväite, että vain naiset saisivat parisuhteen/seksiä/säätöä/puolison kumoutuu omaan mahdottomuuteensa.
Jos haluu saada on pakko antaa. :)
On tosiaan nurinkurista, että aina mies saa ja nainen antaa, ei koskaan toisinpäin.
Onko siis asia näin, että vain miehillä on joku "oikeus" saada parisuhde. Tai siis he ajattelevat näin pelkästään? Kukaan muu, kuin mies ei voisi ajatella näin
Mikä oikeastaan on parisuhde? Miten se määritellään?
Olen parisuhteessa oleva nainen, mutta olen silti tosi yksinäinen. Emme miehen kanssa kohtaa henkisellä tasolla, eikä mies ymmärrä tätä. Hänen mielestä kaikki on hyvin suhteessa niin kauan, kuin on tarpeeksi seksiä. Mutta minä kaipaisin myös ystävää. Tätä varmaan tarkoitetaan sillä, kun sanotaan, että "naiset ovat venukselta ja miehet marsista".
Ei ymmärretä toistemme tarpeita, koska ne ovat niin erilaisia. Nämä riippuvat toki myös henkilöistä, ei pelkästään sukupuolesta.
Ap:lla taitaa olla megalomaaninen harha: kun minäminäminä en saa mitä epätoivoisesti ja yksipuolisesti haluan, ei siten saa kukaan muukaan, ei mies, eikä nainen. Kun kerran minäminäminä (joka[inen]mies) en kelpaa niin ei kelpaa kukaan.
Ei ole helppoa parisuhteen löytäminen naiselle. Edes nuorena ja nättinä. Varsinkin jos olet ujo ja epävarma itsestäsi. Ehkä itsevarmoille ihmisille tuo on kaikkein helpointa.