Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennusta sairastavat. Oletteko kertoneet läheisillenne?

Vierailija
27.09.2024 |

Te jotka sairastatte masennusta tai muuta vastaavaa mielenterveyteen liittyvää sairautta. Oletteko kertoneet asiasta läheisillenne? Perheelle? Ystäville? Työkavereille. Itse olen saanut diagnoosin about 5-6 vuotta sitten. Ja lääkitys ollut nyt reilun 1,5v. En ole kertonut asiasta kenellekään. Enkä usko että minusta on asiasta edes puhumaan jatkossakaan. Olen myös hyvä peittelemään ja salailemaan asiaa. Välillä menee hyvin välillä taas tuntuu että ei jaksaisi enään ollenkaan. 

Miten teillä muilla? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut tarkoin valikoiduille henkilöille.

Vierailija
2/9 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertonut enää vuosiin yhtään mistään ongelmista kenellekään. Viimeksi kun kerroin, niin reaktio oli "ei kaikesta kannata niin välittää!".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kertonut enää vuosiin yhtään mistään ongelmista kenellekään. Viimeksi kun kerroin, niin reaktio oli "ei kaikesta kannata niin välittää!".

Ymmärän. Itse en rohkene koska pelkään että se on kohta sitten kaikkien tiedossa. Enkä kaipaa huomiota tai mitään säälimistä yms. Ei tämä sairaus säälimällä poistu. Ja toisaalta itsekkin ajattelen että tarvitsisi ryhtiä vaan. Elämä menee hukkaan mutta vaikea vaan on se kun tuntuu että mieli on maassa ja väsyttää. En tiedä auttaako mikään. Toisaalta joskus olisi kiva purkaa oloaan johonkin ja kertoa että olen väsynyt ja etten jaksa. Itkea ja halata jotakuta. Mutta ei en uskalla en pysty... 

Ap

Vierailija
4/9 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet vaan ulos ja lenkille niin piristyt. Sitten töihin niin hyvin tulee uni illallakin kun ei ole laiskotellut ja vatvonut omaa kasennustaan.

Vierailija
5/9 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama läheinen tietää enkä sen kummemmin ole asiasta avautunut. Joidenkin reaktiot ovat hyvinkin negatiivisia niin en viitsi ottaa riskiä.

Vierailija
6/9 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiset - mikäli elämä on pelkkää ruusuilla tanssimista - ymmärrä yhtään.

Yksistään itseni kanssa elämän kitkoja kärsin ja käyn läpi.

Vierailija
7/9 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdet vaan ulos ja lenkille niin piristyt. Sitten töihin niin hyvin tulee uni illallakin kun ei ole laiskotellut ja vatvonut omaa kasennustaan.

Tosissasi oot?

Vierailija
8/9 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea masennus ja burnout, lääkitys ollut reilun vuoden. Vaimolle olen kertonut, muille en. Töissäkään en ole kertonut.

En ole muutenkaan sellainen ihminen, joka levittelee asioitaan muille. Mulla ei ole edes yhtään sometiliä. Minusta tietyt asiat ovat yksityisasioita ja hyvä niin.

M42

Vierailija
9/9 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea masennus ja burnout, lääkitys ollut reilun vuoden. Vaimolle olen kertonut, muille en. Töissäkään en ole kertonut.

En ole muutenkaan sellainen ihminen, joka levittelee asioitaan muille. Mulla ei ole edes yhtään sometiliä. Minusta tietyt asiat ovat yksityisasioita ja hyvä niin.

M42

Töissä käynyt tauotta? Tietäähän ne töissä ku  saikkulapun viet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän