Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Kansalaisaloite Elokapinan lakkauttamisesta etenee eduskuntaan. Aloitteen vastuuhenkilöt savonlinnalaisia, kuopiolaisia ja joensuulaisia

Vierailija
27.09.2024 |

"Elokapina-kansalaisaloitteen vastuuhenkilöinä on kolme savonlinnalaista, yksi joensuulainen ja yksi kuopiolainen henkilö."

Kylläpä susisajan takana menee tunteisiin helsinkiläiset mielenosoitukset.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a454e558-ca6f-40c7-8fda-2f4b83e6e…

Kommentit (1626)

Vierailija
381/1626 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokapina touhut EIVÄT innosta ympäristönsuojeluun, vaan saavat vain aikaan ärsyyntymistä.

Onneksi on fiksujakin luonnonsuojelijoita, heitä haluan kuunnella.

Kukaan ei ole kuunnellut. Siksi elokapina on muodostunut. Pakotetaan kuuntelemaan. 

Tässäkään ketjussa junaan ei ole maininnut turpeesta yhtään mitään. Eli ihmisistä kiinnostaa vain öyhötys. Oli puolesta tai vastaan. 

Vierailija
382/1626 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli HELLsinkiläiset ei osannut taaskaan tehdä mitään, en edes yllättynyt.

Mitäs itse olet muuta tehnyt kuin öyhöttänyt vauvapalstalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1626 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä katsottuna Koneen säätiön johtokunnassa ei tasa-arvo oikein toteudu. Miehiä saa hakea...

Tämä Koneen säätiöhän tukee oikein antaumuksella näitä viherhörhöjä... viddu mitä pazkaa.

https://koneensaatio.fi/tuetut/

Tukevat kovasti taidetta. Onkohan nämä punaiset pylväät joku Koneen säätiöt sponssaama performanssi?

Vierailija
384/1626 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä sotkemisesta tai hajottamisesta. Ihan sama millä syillä näitä tekoja yritetään oikeuttaa.

Mutta, että ihan kansalaisaloite. Jumaleisson mikä Junttilandia tämä maa on🙄

Aika moni kansalainen on harmistunut eduskuntatalon sotkemisesta ja allekirjoittanut aloitteen kuten itsekin tein.

Toki minäkin tiedän, että ko ryhmän toimintaa ei voi kieltää, mutta toivottavasti elokapinalaiset nyt ymmärtävät, että raja on nyt vain tullut vastaan.

Kansalaiset eivät hyväksy sotkemista eikä sitä, että ihmisten liikkumista vaikeutetaan.

Vielä suurempi osa kansalaisista ei hyväksy perustavaa laatua olevien kansalaisoikeuksien rajoittamista. Te lampaat hyväksytte. 

Vierailija
385/1626 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei saada edes rikollisia jengejä lakkautettua, vaikka ne myyvät huumeita ja ovat väkivaltaisia.

eipä ole näkynyt kansalaisaddressissa huumeliigojen lakkauttamista vaativia kirjoituksia.

Vierailija
386/1626 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin sitä toivoisi että muut tärkeämmät asiat keräisivät äänet yhtä nopeasti kuin tämä aloite. En tiedä muistanko väärin mutta esim. turkistarhauksen kieltäminen ja muut eläinten oikeuksia koskevat aloitteet ei ole tainneet olla näin "suosittuja"

Itse koen terroristijärjestöjen estämisen huomattavasti tärkeämmäksi, kuin turkistarhauksen, vaikka turkistarhausta vastaan olenkin.

Elokapina ei ole terroristijärjestö vaan aktivistiryhmä.

Elokapina on terroristijärjestö.

Elokapina on Kremlistä johdettu terroristijärjestö joka saa rahoituksen Kazakstanin kautta Venäjän kauppaa käyvältä Kone Oyltä.

Ok, eli olet Kremlissä töissä kun noin hyvin tiedät, Iikor.

Vierailija
387/1626 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne maalaiset helsinkiläisten asioihin sotkeentuu. Keskittykää vaan omiin nurkkiinne, niissäkin on hoitamista ihan tarpeeksi. Joku itäsuomi varsinkin, ihan Suomen prs...reikä.

Helsinkiläisten asioihin? Kyllä kehä III ulkopuolellakin maksetaan veroja, ja niitä verorahoja tuntuu palavan näiden sekopäiden luotsaamiseen siellä mannerheimintiellä. Eli kyllä se tuo "Helsinkiläisten asia" on ihan yhtälailla myös vaikkapa sen itä-suomen asia 😄

Eduskunta kuuluu koko kansalle. Jos passiiviset helsinkiläiset eivät sitä puolusta, niin savosta sitten. On kansalaisvelvollisuus saattaa töhrijäterroristit vastuuseen. 

Kerropa ihan omin sanoin, miten Elokapinan lakkauttamista vaativa kansalaisaloite liittyy siihen, että saavatko kiinni

Ainakin joutuvat maksamaan töhrimisensä itse, kun ei ole järjestö takana maksamassa rikosten tehtailua.

Vierailija
388/1626 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokapinan keinot vaikuttaa ovat lapsellisia ja typeriä, tekevät vain hallaa asialleen. Voisivat keskittyä ottamaan selvää asioiden oikeasta nykytilanteesta, tässäkin olivat väärässä ja liioittelivat, eivät olleet seuranneet turvetilanteen muuttumista. Epäkohdista pitää keskustella asiallisesti ja faktoilla perustelemalla.

Turve tilanteen muuttumista? Tuhoutumista lähinnä. 

Vierailija
389/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua järkyttää miten turve menee ihmisten kärsimysten edelle. Mietin maksaako joku huomion kiinnittämisestä vain siihen turpeeseen. Eikö köyhien tilanne ja asunnottomat huoleta, tai sota. Onko aivopestyjä osaksi.

Ympäristö pitää yllä myös ihmisten hyvinvointia. Ympäristöongelma on todellinen. Meidän pitää pitää huolta luonnosta ja hiilinieluista. Jokainen aktiivinen vaikuttaja voi valikoida kohteen tai useamman, jonka puolesta pyrkii aktiivisesti vaikuttamaan. Mitä sinä olet tehnyt vaikuttaaksesi mainitsemiisi asioihin? 

Olen eri vastaaja, mutta vastaanpa kuitenkin. Olen tehnyt luonnon hyväksi esimerkiksi sen, että olen jättänyt ostamatta kymmeniä litroja punaista väriainetta ja jättänyt sotkematta rakennuksia, joiden puhdistamiseen on käytetty satoja litroja puhdasta vettä.

Vierailija
390/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Poliisi hajoitti silti mielenosoituksen.

Lisäksi Poliisi vaati myös paikallaollutta mediaa poistumaan paikalta".

Poliisi hajoitti mielenosoituksen, koska mielenosoittajat eivät totelleet poliisin käskytystä ts. sulkivat jälleen Mannerheimintien liikenteen ja tien sulkemiseen ei ollut lupaa.

Poliisi sulki itse liikenteen ylisuurella operaatiollaan. 

Eikä poliisilla ole kai mitään valtuuksia estää mediaa toimimasta julkisella paikalla?

Poliisilla julkisen vallan käyttäjänä on kyllä oikeus käskeä media pois paikalta. 

Aika paljon vakavampi pitää olla tilanne silloin, kuin rauhanomainen mielenosoitus.

Missä oli rauhanomainen mielenosoitus? Kuka sen järjesti ja mistä aiheesta? Osallistuitko itse siihen 

Varmaan jostain älkää rakentako meren päälle siltaa vain koska luonnonsuojelijat eivät jaksa polkea mäkeä ylös, vaikka mummot jaksaa?

Vierailija
391/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä sotkemisesta tai hajottamisesta. Ihan sama millä syillä näitä tekoja yritetään oikeuttaa.

Aika moni kansalainen on harmistunut eduskuntatalon sotkemisesta ja allekirjoittanut aloitteen kuten itsekin tein.

Toki minäkin tiedän, että ko ryhmän toimintaa ei voi kieltää, mutta toivottavasti elokapinalaiset nyt ymmärtävät, että raja on nyt vain tullut vastaan.

Kansalaiset eivät hyväksy sotkemista eikä sitä, että ihmisten liikkumista vaikeutetaan.

Vielä suurempi osa kansalaisista ei hyväksy perustavaa laatua olevien kansalaisoikeuksien rajoittamista. Te lampaat hyväksytte. 

Näitä järjestöjä on ennenkin kielletty, eikä se ole silloinkaan rajoittanut kenenkään elämää, voi olle että on jopa helpottanut.  Tässäkin tapauksessa epäilen, että kansalaisten oikeudet  päinvastoin vapautuvat, kun elokapina kielletään 

Vierailija
392/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täällä ei saada edes rikollisia jengejä lakkautettua, vaikka ne myyvät huumeita ja ovat väkivaltaisia.

eipä ole näkynyt kansalaisaddressissa huumeliigojen lakkauttamista vaativia kirjoituksia.

Olen kanssasi samaa mieltä. Huumekauppiaat ja narkkarit kuriin myös.  

Vierailija
393/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua järkyttää miten turve menee ihmisten kärsimysten edelle. Mietin maksaako joku huomion kiinnittämisestä vain siihen turpeeseen. Eikö köyhien tilanne ja asunnottomat huoleta, tai sota. Onko aivopestyjä osaksi.

Ympäristö pitää yllä myös ihmisten hyvinvointia. Ympäristöongelma on todellinen. Meidän pitää pitää huolta luonnosta ja hiilinieluista. Jokainen aktiivinen vaikuttaja voi valikoida kohteen tai useamman, jonka puolesta pyrkii aktiivisesti vaikuttamaan. Mitä sinä olet tehnyt vaikuttaaksesi mainitsemiisi asioihin? 

Olen eri vastaaja, mutta vastaanpa kuitenkin. Olen tehnyt luonnon hyväksi esimerkiksi sen, että olen jättänyt ostamatta kymmeniä litroja punaista väriainetta ja jättänyt sotkematta rakennuksia, joiden puhdistamiseen on käytetty satoja litroja puhdasta vettä.

No kylläpä lapsi olet kovasti ponnistanut luonnon eteen...Mene nyt ponnistamaan aamukakka ..älä vaan vedä vessaa ettei mene vettä...🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
394/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit pesuaineen. Ei varmaan mitään ympäristöystävällistä mäntysuopaa kuitenkaan ole käytetty tuohon. Onkohan sitä paitsi mäntysuopakaan enää puhdasta mäntysuopaa 

Vierailija
395/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Mitä vastaavia järjestöjä on kielletty?

Vierailija
396/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kansalaiset on aktivoituneet. Jo 73 900 oli viimeksi kun katsoin.

Tämä on oikein hyvää aktiivisuutta. 👏

Vierailija
397/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hertta sai mitä väitti sotkemisen tuottavankin eli puhetta, mutta kansalaisaloitteen tiimoilta kohta 75 000! 

Kannattaisiko keskittyä luonnonsuojeluun eikä t e r r o r i s m i i n?  Vai mitä Hertta?

Vierailija
398/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hassua", että esim. äärioikeistojärjestöistä ei tehdä samanlaista kansalaisaloitetta.

Äärioikeisto kun on Supon mukaan terroristinen uhka Suomelle, ympäristönsuojelivat eivät.

Supon mukaan eivät muka ole? Etkö tiedä, että varsinkin tämän viimeisimmän tempauksen mukaan, heidät on luokiteltu terroristiseksi uhaksi.

Eduskuntatalon pylväiden Veren värisellä värillä suihkuttelu viittaa jo vakavaan terrorismin ajatteluun ja on vain ajan kysymys, milloin noita aggressiivisia hyökkimisiä alkaa tapahtua. 

Vierailija
399/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä elokapinan apinat kertoisivat kerrankin konkreettisesti, kuinka rajoitetaan fossiilisten polttoaineiden käyttöä ja roskien kippaamista mereen siellä missä on vähän enenmän populaa kuin 5 miljoonaa ihmistä?

Kyllähän lapsikin osaa itkeä ja maalata paskalla seiniä, kun jokin harmittaa. Lapsen ja aikuisen ero on siinä että tekee jotain konkreettista asian eteen ja antaa jotain konkreettista, kuinka asia korjataan. Ei näillä muiden ihnisten elämää hankaloittavilla, tukien varassa roikkuvilla, muiden omaisuutta paskovilla kettutytöillä ja hamppupojilla ole yhteiskunnalle mitään annettavaa. "On vaan niin ihQ olla tiedostava ja kun se Maijakin meni miekkariin."

Vierailija
400/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokapina on Venäjän informaatiosodan väline. Elokapina on Kremlistä johdettu terroristijärjestö joka saa rahoituksen Kazakstanin kautta Venäjän kauppaa käyvältä Kone Oyltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan