Vaihdevuodet ja ärtyneisyys
Tekevätkö vaihdevuodet naisen (henkilön) ärtyisäksi? Kaikki veetuttaa ja tekisi mieli olla vain ilkeä? Aiheuttako estrogeenin puute tämän vai mikä? Tuntuu, että räjähdän.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjotinko vahingossa tämän?
Tänäänkin kun menin junalla leffaan, mainitsin teineille kun luukuttivat junassa superpskaa musaa kovalla. Ja leffassa motkotin jollekin ukolle kun koko ajan koivillaan potki/tökki mun penkkiä.
Kun nousee kauhea raivo, niin en voi pitää suutani kiinni. Pelkään että mulle käy vielä huonosti.
Lisäksi itkettää enkä jaksa ihmisiä.
Auttaiskohan ne mummopillerit? Tai masislääkkeet. Kokemuksia?
Mulla on mummogeeli, yhdessä hormonikierukan kanssa. Ero täysluomuun 44-vuotiaaseen itseeni: täysin poissa ovat jatkuvan vitutuksen lisäksi aamuyön unettomuus, vuotohäiriöt, nivelkivut, aivosumu, ponnistusinkontinenssi sekä kuiva iho ja silmät. Kilpirauhanen heilahti vajaalta liikatoiminnalle tämän hienon elämänvaiheen myötä, joten tyroksiinia on ruuvattu alemmas, sen m
Survo se BMI:si sinne mihin päivä ei paista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa. Todellakin aiheuttaa. Voisiko naapuri muuten vetää kakaransa jo kotiin pihalta ettei tarvitse kuunnella tuota saakelin jokapäiväistä rääkymistä ja meteliä mikä siis kestää tuntikausia. Pennut pesulle ja nukkumaan! Jos lukisi tämän.
Just! Helvetinkoneesta on kanta-astujaksi opetettujen mukuloiden ravaaminen seinän takana ja pomppiminen trampoliinilla.
Jännä miten muutamia vuosia sitten leikkikentällä lasten kanssa leikkivä isä tuntui ovulaatiovaiheessa todella kuumalle ja nyt on vain t-u-r-p-a kiinni siellä. Nyt heti. Ei tosiaan munasarjat lähettele enää lisääntymis signaaleja. Isätkin näyttää pöhöttyneille ja vain karvaisille niin kuin joku ruokkoamaton kissa.
Jos kaikki lapset ja miehet ärsyttää niin voisko olla että on vaan veemäinen luonne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjotinko vahingossa tämän?
Tänäänkin kun menin junalla leffaan, mainitsin teineille kun luukuttivat junassa superpskaa musaa kovalla. Ja leffassa motkotin jollekin ukolle kun koko ajan koivillaan potki/tökki mun penkkiä.
Kun nousee kauhea raivo, niin en voi pitää suutani kiinni. Pelkään että mulle käy vielä huonosti.
Lisäksi itkettää enkä jaksa ihmisiä.
Auttaiskohan ne mummopillerit? Tai masislääkkeet. Kokemuksia?
Mulla on mummogeeli, yhdessä hormonikierukan kanssa. Ero täysluomuun 44-vuotiaaseen itseeni: täysin poissa ovat jatkuvan vitutuksen lisäksi aamuyön unettomuus, vuotohäiriöt, nivelkivut, aivosumu, ponnistusinkontinenssi sekä kuiva iho ja silmät. Kilpirauhanen heilahti vajaalta liikatoiminnalle tämän hienon elämänvaiheen m
Rupsahdus just tarkoittaa kaikkia terveysvaivoja, jotka iän myötä tulee. Rupsahdus tulee kaikille, vain ikä vaihtelee.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kuulemma saisi estrogeeniä kun on vanhemmalla ollut aivoinfarkti?.
Sitten saat Venlafaxinia pienellä annoksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos vaan lakkaisitte nöyristelemästö ja poistaisitte vituttavat asiat elmästänne?
ei teitä hormonit harmita. Te ette vaan tässä iässä enää jaksa sietää ihan mitä vaan. Eikä oikeasti tarvitsekaan.
Tämähän se olisi. Miksi naiset haluavat olla nöyristeleviä lampaita? Jos joku potkii selkänojaa /rääkyy pihalla jne. jne. niin tottakai sille ku sipäälle huomautetaan asiasta. Lakatkaa olemasta kynnysmattoja!
Tämäkin on totta. Ärsyttävät asiat ovat ihan aiheellisia omasta mielestäni. Tapani reagoida niihin on nykyään vain hyvin äkkinäinen. Ap
Itkettää. Hikoiluttaa. Kolottaa sieltä täältä. Valvon aamuyöt. Kuukautiset tulee välillä kolmen viikon välein. Viikkoa ennen niitä haluaisin tappaa itseni tai mieheni. Ei jaksa mitään, eikä mikään kiinnosta. Ei voi oikein syödä mitään, kun paino haluaisi vain nousta. Olen 45. Normaalipainoinen vielä. Hormonaalinen hoito ei varmaan käy, koska aurallinen migreeni toisinaan. Peilistä katsoo harmaa, väsynyt, valahtanut naama. Hormonaalista aknea. Harmaita kulmakarvoja ja mustia viiksikarvoja.Ei helevetti, että elämä on upeaa.
Aikoinani kokeilin jotain luomu konsteja ja minulla oli laastari käytössä. Minusta esivaihdevuodet oli mielialan kanssa ne hankalimmat.
Se on totta, että vaihdevuosi ikäinen nainen syyllistyy rikoksiin/ väkivaltaan ja syynä voi olla hormooni myrsky.
Murrosiästä puhutaan paljoin, mutta vaihdevuosista minulle tuli paljon kokemuksen myötä yllätyksiä esim selän kutina, painon hallinta, yö unettomuus, nivelkivut jotka kyllä lieveni.
51-52 on menopaussin keskimääräinen ikä, siis kuukautisten loppumisen. Monella (esi)vaihtarioireet alkavat jo paljon aiemmin. Mulla on muutama tekijä, jotka aiheuttavat niiden aikaistumista: sterilisaatio, sytostaattilääkitys ja tuo kilpirauhanen. Näin ollen ymmärrät varmaan, ettei rupsahdus ole huolenaiheissa edes top 20:ssa. Meillä on sama BMI, ja liike tulee työn kautta. Nykyään olen jo vähentänyt sitä, pitää suoda aikaa myös levolle.
Minkä ikäisenä sait sytostaatteja, ja tulivatko kuukautiset koskaan takaisin? Oliko elämäsi pelkkää vaihdevuosioireilua hoitojen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten saat Venlafaxinia pienellä annoksella.
Aika järkyttävää määrätä tuollaista lääkettä, kun parempiakin kuten Veoza on tarjolla.
"Jos kaikki lapset ja miehet ärsyttää niin voisko olla että on vaan veemäinen luonne? "
Lapset nyt ärsyttävät kaikkia normaaleja ihmisiä. Paitsi jos ne ovat hiljaa ja kiltisti, mitä ei nykymaailmassa tapahdu juuri koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa. Todellakin aiheuttaa. Voisiko naapuri muuten vetää kakaransa jo kotiin pihalta ettei tarvitse kuunnella tuota saakelin jokapäiväistä rääkymistä ja meteliä mikä siis kestää tuntikausia. Pennut pesulle ja nukkumaan! Jos lukisi tämän.
Just! Helvetinkoneesta on kanta-astujaksi opetettujen mukuloiden ravaaminen seinän takana ja pomppiminen trampoliinilla.
Jännä miten muutamia vuosia sitten leikkikentällä lasten kanssa leikkivä isä tuntui ovulaatiovaiheessa todella kuumalle ja nyt on vain t-u-r-p-a kiinni siellä. Nyt heti. Ei tosiaan munasarjat lähettele enää lisääntymis signaaleja. Isätkin näyttää pöhöttyneille ja vain karvaisille niin kuin joku ruokkoamaton kissa.
Ai jaa, ei kaikki naiset kylläkään oo kuolannut jokaista miestä ollessaan vielä hedelmällisessä iässä.
Vierailija kirjoitti:
51-52 on menopaussin keskimääräinen ikä, siis kuukautisten loppumisen. Monella (esi)vaihtarioireet alkavat jo paljon aiemmin. Mulla on muutama tekijä, jotka aiheuttavat niiden aikaistumista: sterilisaatio, sytostaattilääkitys ja tuo kilpirauhanen. Näin ollen ymmärrät varmaan, ettei rupsahdus ole huolenaiheissa edes top 20:ssa. Meillä on sama BMI, ja liike tulee työn kautta. Nykyään olen jo vähentänyt sitä, pitää suoda aikaa myös levolle.
Minkä ikäisenä sait sytostaatteja, ja tulivatko kuukautiset koskaan takaisin? Oliko elämäsi pelkkää vaihdevuosioireilua hoitojen jälkeen?
Mulla on sytkyt pysyvänä lääkityksenä autoimmuunisairauteen, eivät siis syöpäannoksilla. Lapsiluku oli jo täynnä 26-vuotiaana kun aloitin, ja elämä oli naishormonimielessä normaalia 43 vuoteen saakka. Kuukautiset (tai miksikä niitä kierukan kanssa sanotaan) on edelleen, kierto 22 vrk. Kierukkaan päädyttiin vajaa vuosi sitten myös myoomien vuoksi, vuosin 20 vrk kuusta.
Vierailija kirjoitti:
Itkettää. Hikoiluttaa. Kolottaa sieltä täältä. Valvon aamuyöt. Kuukautiset tulee välillä kolmen viikon välein. Viikkoa ennen niitä haluaisin tappaa itseni tai mieheni. Ei jaksa mitään, eikä mikään kiinnosta. Ei voi oikein syödä mitään, kun paino haluaisi vain nousta. Olen 45. Normaalipainoinen vielä. Hormonaalinen hoito ei varmaan käy, koska aurallinen migreeni toisinaan. Peilistä katsoo harmaa, väsynyt, valahtanut naama. Hormonaalista aknea. Harmaita kulmakarvoja ja mustia viiksikarvoja.Ei helevetti, että elämä on upeaa.
Jännä juttu että toisille käy just noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos vaan lakkaisitte nöyristelemästö ja poistaisitte vituttavat asiat elmästänne?
ei teitä hormonit harmita. Te ette vaan tässä iässä enää jaksa sietää ihan mitä vaan. Eikä oikeasti tarvitsekaan.
Tämähän se olisi. Miksi naiset haluavat olla nöyristeleviä lampaita? Jos joku potkii selkänojaa /rääkyy pihalla jne. jne. niin tottakai sille ku sipäälle huomautetaan asiasta. Lakatkaa olemasta kynnysmattoja!
Siinä on kuitenkin vissi ero sanooko asiallisesti mikä harmittaa ja asettaa rajoja vai raivoaako mielipuolena tutuille ja tuntemattomille.
Ennen niin ihana vaimo. Nyt.. huoh.. aivan perse akka. Hormonihoito auttoi, nyt ei saa lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä kerrot kaikki vanhempien sairaudet? Jotkut ovat vaikka isästään tietämättömiä. Ei heidän perinnöllisiä sairauksiaan kukaan tiedä. Omalla vastuulla voit syödä mitä vaan.
Arvaapa, voivatko kaikki käyttää hormonikorvaushoitoa?