Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet ja ärtyneisyys

Vierailija
27.09.2024 |

Tekevätkö vaihdevuodet naisen (henkilön) ärtyisäksi? Kaikki veetuttaa ja tekisi mieli olla vain ilkeä? Aiheuttako estrogeenin puute tämän vai mikä? Tuntuu, että räjähdän. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko työterveys määrätä mummopillereitä/suihketta? Mietin että mistä erottaa että onko mummotautia tai tarviiko masislääkettä?

Ero on hiuksen hieno mutta havaittavissa. Olen lapsesta saakka saanut kuulla olevani ilkeästä suvusta (äitini moittinut isääni). Siksi koin tämän pohjattoman kettuilunhalun luontaisena ominaisuutenani. Hiljattain aloin kuitenkin pohtia, että lisääntynyt ärtyneisyys voi johtua myös jostain muusta. ap

Vierailija
22/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjotinko vahingossa tämän?

Tänäänkin kun menin junalla leffaan, mainitsin teineille kun luukuttivat junassa superpskaa musaa kovalla. Ja leffassa motkotin jollekin ukolle kun koko ajan koivillaan potki/tökki mun penkkiä.

Kun nousee kauhea raivo, niin en voi pitää suutani kiinni. Pelkään että mulle käy vielä huonosti.

Lisäksi itkettää enkä jaksa ihmisiä.

Auttaiskohan ne mummopillerit? Tai masislääkkeet. Kokemuksia?

Mulla on mummogeeli, yhdessä hormonikierukan kanssa. Ero täysluomuun 44-vuotiaaseen itseeni: täysin poissa ovat jatkuvan vitutuksen lisäksi aamuyön unettomuus, vuotohäiriöt, nivelkivut, aivosumu, ponnistusinkontinenssi sekä kuiva iho ja silmät. Kilpirauhanen heilahti vajaalta liikatoiminnalle tämän hienon elämänvaiheen myötä, joten tyroksiinia on ruuvattu alemmas, sen myötä jäivät myös korkea verenpaine, paniikkikoh

Mulla on kaikki nuo oireet monen muun lisäksi paitsi inkontinenssi ja kilpparit. Silti koitti vähän olla vastaan onko minulla mitään oikeasti. Olisi kyllä vuosien kärsimisen jälkeen outoa jos nuo vaivat ei enää kuuluisi päivittäiseen elämääni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta jos olet se henkilö, joka riehuu ja huutaa meidän työpaikalla, toivon todellakin, että irtisanoudut. En usko, että mikään hormonihoito auttaa enää tässä tapauksessa.

En luojan kiitos ole hän. Teen täysin etätyötä. Ap

Vierailija
24/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sain työterveydestä avun kun työterveyslääkäri kirjoitti lähetteen gynekologille, joka sitten tutki munasarjojen ja kohdun tilanteen ennen lääkemääräystä.

Vierailija
25/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa. Todellakin aiheuttaa. Voisiko naapuri muuten vetää kakaransa jo kotiin pihalta ettei tarvitse kuunnella tuota saakelin jokapäiväistä rääkymistä ja meteliä mikä siis kestää tuntikausia. Pennut pesulle ja nukkumaan! Jos lukisi tämän.

Just! Helvetinkoneesta on kanta-astujaksi opetettujen mukuloiden ravaaminen seinän takana ja pomppiminen trampoliinilla. 

Jännä miten muutamia vuosia sitten leikkikentällä lasten kanssa leikkivä isä tuntui ovulaatiovaiheessa todella kuumalle ja nyt on vain t-u-r-p-a kiinni siellä. Nyt heti. Ei tosiaan munasarjat lähettele enää lisääntymis signaaleja. Isätkin näyttää pöhöttyneille ja vain karvaisille niin kuin joku ruokkoamaton kissa.

Vierailija
26/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin kun menin junalla leffaan, mainitsin teineille kun luukuttivat junassa superpskaa musaa kovalla. Ja leffassa motkotin jollekin ukolle kun koko ajan koivillaan potki/tökki mun penkkiä.

Kun nousee kauhea raivo, niin en voi pitää suutani kiinni. Pelkään että mulle käy vielä huonosti.

Mulla on mummogeeli, yhdessä hormonikierukan kanssa. Ero täysluomuun 44-vuotiaaseen itseeni: täysin poissa ovat jatkuvan vitutuksen lisäksi aamuyön unettomuus, vuotohäiriöt, nivelkivut, aivosumu, ponnistusinkontinenssi sekä kuiva iho ja silmät. Kilpirauhanen heilahti vajaalta liikatoiminnalle tämän hienon elämänvaiheen myötä, joten tyroksiinia on ruuvattu alemmas, sen myötä jäivät myös korkea verenpaine, paniikkikoh

Siis 44-vuotiaalla vaihtarit, älä jaksa! Kerro lisää

keskimääräinen ikä vaihtareihin 51-52. Aikaisintaan teidän suvussa rupsahdetaan.  T. Täysluomu 47 v ei tietookaan vaihtareista. Liikun paljon ja pidän itsestäni huolta. BMI 20.

Vierailija
27/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa. Todellakin aiheuttaa. Voisiko naapuri muuten vetää kakaransa jo kotiin pihalta ettei tarvitse kuunnella tuota saakelin jokapäiväistä rääkymistä ja meteliä mikä siis kestää tuntikausia. Pennut pesulle ja nukkumaan! Jos lukisi tämän.

Just! Helvetinkoneesta on kanta-astujaksi opetettujen mukuloiden ravaaminen seinän takana ja pomppiminen trampoliinilla. 

Jännä miten muutamia vuosia sitten leikkikentällä lasten kanssa leikkivä isä tuntui ovulaatiovaiheessa todella kuumalle ja nyt on vain t-u-r-p-a kiinni siellä. Nyt heti. Ei tosiaan munasarjat lähettele enää lisääntymis signaaleja. Isätkin näyttää pöhöttyneille ja vain karvaisille niin kuin joku ruokkoamaton kissa.

Puhuttiin lapsista. Mistä vedit tähän sotkuun myös isät?

Vierailija
28/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Riikka ei se nyt niin kamalaa ole 😂

Vierailija
29/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mummogeeli, yhdessä hormonikierukan kanssa. Ero täysluomuun 44-vuotiaaseen itseeni: täysin poissa ovat jatkuvan vitutuksen lisäksi aamuyön unettomuus, vuotohäiriöt, nivelkivut, aivosumu, ponnistusinkontinenssi sekä kuiva iho ja silmät. Kilpirauhanen heilahti vajaalta liikatoiminnalle tämän hienon elämänvaiheen myötä, joten tyroksiinia on ruuvattu alemmas, sen m

Vaihdevuosioireet voivat alkaa vuosia ennen vaihdevuosia

Vierailija
30/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta jos olet se henkilö, joka riehuu ja huutaa meidän työpaikalla, toivon todellakin, että irtisanoudut. En usko, että mikään hormonihoito auttaa enää tässä tapauksessa.

Voi myös olla, että yritän siellä työpaikalla pitäisi miettiä että miksi käyttäydytte niin että teihin ei kestä ja teihin raivostuu.

Vierailija
31/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mummogeeli, yhdessä hormonikierukan kanssa. Ero täysluomuun 44-vuotiaaseen itseeni: täysin poissa ovat jatkuvan vitutuksen lisäksi aamuyön unettomuus, vuotohäiriöt, nivelkivut, aivosumu, ponnistusinkontinenssi sekä kuiva iho ja silmät. Kilpirauhanen heilahti vajaalta liikatoiminnalle tämän hienon elämänvaiheen myötä, joten tyroksiinia on ruuvattu alemmas, sen m

Siis 44-vuotiaalla vaihtarit, älä jaksa! Kerro lisää

keskimääräinen ikä vaihtareihin 51-52. Aikaisintaan teidän suvussa rupsahdetaan.  T. Täysluomu 47 v ei tietookaan vaihtareista. Liikun paljon ja pidän itsestäni huolta. BMI 20.

51-52 on menopaussin keskimääräinen ikä, siis kuukautisten loppumisen. Monella (esi)vaihtarioireet alkavat jo paljon aiemmin. Mulla on muutama tekijä, jotka aiheuttavat niiden aikaistumista: sterilisaatio, sytostaattilääkitys ja tuo kilpirauhanen. Näin ollen ymmärrät varmaan, ettei rupsahdus ole huolenaiheissa edes top 20:ssa. Meillä on sama BMI, ja liike tulee työn kautta. Nykyään olen jo vähentänyt sitä, pitää suoda aikaa myös levolle.

Vierailija
32/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii gynen vastaanoton.

Vierailija
33/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, raivo nousi pintaan. En voi vetää korvaushoitoa, joten vedän pienen annoksen masennuslääkettä joka päivä (1/4 masentuneen annoksesta). Se auttaa ihmeen hyvin. 

Vierailija
34/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut yhden naisen sanoneen saaneensa apua salvia-valmisteesta. Netistä luin miten joku oli aloittanut royal geele-pillerit ja on vuosia syönyt niitä eikä siten ollut mitään ongelmia vaihdevuosista.

Vierailija
35/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiin lapsista. Mistä vedit tähän sotkuu

Me ei puhuta lapsista vaan vaihtareiden oireista. Ja lapset ja miehet todellakin liittyy vaihtareiden oireisiin koska kumpikin ärsyttää ihan helvetisti, kun munasarjat ei tuota riittävästi estrogenia mikä saa niitä sietämään.

Vierailija
36/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilua ollut nyt. Ei ärtyisyyttä. Kylmä huoneilma ei hyvä myös. Matalapaine voi väsyttää.

Vierailija
37/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos vaan lakkaisitte nöyristelemästö ja poistaisitte vituttavat asiat elmästänne?

ei teitä hormonit harmita. Te ette vaan tässä iässä enää jaksa sietää ihan mitä vaan. Eikä oikeasti tarvitsekaan.

TÄMÄ.

Vierailija
38/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko apteekkiin mennä suoraan kysymään jotain vaihdevuosilääkettä? Saako ilman reseptiä?

Vierailija
39/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuulemma saisi estrogeeniä kun on vanhemmalla ollut aivoinfarkti?.

Vierailija
40/57 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos vaan lakkaisitte nöyristelemästö ja poistaisitte vituttavat asiat elmästänne?

ei teitä hormonit harmita. Te ette vaan tässä iässä enää jaksa sietää ihan mitä vaan. Eikä oikeasti tarvitsekaan.

Tämähän se olisi. Miksi naiset haluavat olla nöyristeleviä lampaita? Jos joku potkii selkänojaa /rääkyy pihalla jne. jne. niin tottakai sille ku sipäälle huomautetaan asiasta. Lakatkaa olemasta kynnysmattoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän