Elokspina vallannut Mannerheimintie
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3019374f-85cf-4dfc-ac01-5c30463a471c
Tulisipa joku ja suihkuttaisi heidän päälleen punaista väriä tai aitoa eläinten verta!
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Ei ne vaan ymmärrä ettei aloite etene mihinkään kun rikkoo niin räikeästi perustuslakia. Eikä elokapinaa saa mitenkään määritettyä järjestäytyneeksi rikollisjärjestöksi.
Mutta öyhöttäkää.
Niinhän sinä luulet :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne vaan ymmärrä ettei aloite etene mihinkään kun rikkoo niin räikeästi perustuslakia. Eikä elokapinaa saa mitenkään määritettyä järjestäytyneeksi rikollisjärjestöksi.
Mutta öyhöttäkää.
Niinhän sinä luulet :D
Minä tiedän. Sinä luulet ja öyhötät😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin suloisen naiivia kun nämä persut oikeasti kuvittelevat voivansa kävellä perustuslain yli.
PVL kiellettiin jo, joten äärijärjestöt voidaan kieltää ilman, että kävellään perustuslain yli.
Perusteet tässä:KKO:n tuomion mukaan yhdistyksen tavoitteet ovat perustuslaissa ja rikoslaissa säädettyjen kansanvaltaisen yhteiskunnan perusteiden ja niiden tausta-arvojen vastaisia. Yhdistyksen verkkosivuilla julkaistut kirjoitukset kohdistuivat eri kansanryhmiin tavalla, joka oli katsottava kiihottamiseksi kansanryhmää vastaan.
Oikeus myös katsoi, että yhdistyksen toimintaan liittyvä väkivalta oli katsottava osaksi yhdistyksen toimintaa.
KKO:n mukaan yhdistyksen lainvastainen toiminta loukkasi tai pyrki loukkaamaan per
Pvl on fasistinen, rasistinen ja väkivaltainen järjestö. Elokapina järjestää mielenosoituksia ja harjoittaa kansalaistottelemattomuutta. Nämä ovat osa tervettä demokratiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitenkähän nämä tempaukset edesauttavat luonnonsuojelua? Rahavirrat ainakin pienenevät kun lahjoittajat kaikoavat.
Akilla on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku ekokapinallinen kertoa minulle mitä sinä olet oikeasti tehnyt ilmaston eteen? Muutakin kuin ilkivaltaa ja istunut Mannerheimintiellä?
Minä kierrätän, syön kasviksia, en lennä, en osta kiinaroskaa, en värjää 😅 hiuksiani saatika toisten omaisuutta. Siis oikeasti kerro jotain konkreettista noiden minun tekemien ekotekojen lisäksi.
Ja vaikka olen toiminut noin jo vuosia, miksi, oi miksi, Kiinassa savusumu lisääntyy ja Intiassakin menee lujaa. Muoviroskaa joet täynnä.
Koska hallitukset ja ediuskunnat eivät ole suostuneet säätelemään tärkeimpiä asioita siten, että ympäristöystävällisiä tapoja noudattaisivat kaikki ihmiset. Ja varsinkin yritykset. Siksi pitää painostaa. Joka maassa.
Nämähän ei tietenkään koske elokapinaa itseään ja heidän ajeluaan maalikaupan perässä satoja kilometrejä tai lentelemistä ympäri maailmaa, muovisia kasseja ja hiusvärejä tai halpatuontikamppeita päällä tai Kiinan kahta uutta hiilivoimalaa viikossa.
Onneksi kohta voimme sanoa koko järjestölle hyvästi. Älkääkä koskaan enää näyttäkö naamaanne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitenkähän nämä tempaukset edesauttavat luonnonsuojelua? Rahavirrat ainakin pienenevät kun lahjoittajat kaikoavat.
Akilla on rahaa.
Ja Koneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta öyhöttäkää.
Mitä kuvittelette itse saavuttavanne omalla ilkivallallanne?
Mutta öyhöttäkää.
Voi loppuiko argumentit kesken? Voi voi. Me saavutamme tämän planeetan ja ihmiskunnan pelastuminen.
Mutta keksitkö oman punch line:n😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin suloisen naiivia kun nämä persut oikeasti kuvittelevat voivansa kävellä perustuslain yli.
PVL kiellettiin jo, joten äärijärjestöt voidaan kieltää ilman, että kävellään perustuslain yli.
Perusteet tässä:KKO:n tuomion mukaan yhdistyksen tavoitteet ovat perustuslaissa ja rikoslaissa säädettyjen kansanvaltaisen yhteiskunnan perusteiden ja niiden tausta-arvojen vastaisia. Yhdistyksen verkkosivuilla julkaistut kirjoitukset kohdistuivat eri kansanryhmiin tavalla, joka oli katsottava kiihottamiseksi kansanryhmää vastaan.
Oikeus myös katsoi, että yhdistyksen toimintaan liittyvä väkivalta oli katsottava osaksi yhdistyksen toimintaa.
KKO:n mukaan yhdistyksen lainv
Ilkivalta on rikollista toimintaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta olis, kun moiselle marginaaliryhmälle ei annettaisi enää yhtään huomiota ja palstatilaa.
Totta, mutta toisaalta on hyvä tiedottaa, onko jossain kakaroita juoksentelemassa autojen seassa ja vaarantamassa liikennettä.
Painan kaasua ja ajan päälle, jos tulevat oman autoni eteen.
Harmi kun suomalaiset ovat niin kilttejä ettei yksikään ole heittänyt edes vettä noiden päälle
Olisivat kiitollisia kun asuvat tällaisessa yhteiskunnassa mikä on täynnä kilttejä suomalaisia. Muualla noilla olisi turpavärkki jo veressä.
Vierailija kirjoitti:
Ketju ilmiannettu!
Ilmianna äitisi, kun tuollaisen vaju kin susta kasvatti!
Poliisit joutuu kantamaan aikuisvauvat pois kadulta.
Vierailija kirjoitti:
Autot odottavat siinä tunti tolkulla moottorit käynnissä ja polttoainetta palaa. Ei auta luontoa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta öyhöttäkää.
Mutta öyhöttäkää.
Voi loppuiko argumentit kesken? Voi voi. Me saavutamme tämän planeetan ja ihmiskunnan pelastuminen.
Oikeinkirjoituksessa hieman paranneltavaa...
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että sinä tajuat perustuslaista tasan yhtä paljon kuin sika shakista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku ekokapinallinen kertoa minulle mitä sinä olet oikeasti tehnyt ilmaston eteen? Muutakin kuin ilkivaltaa ja istunut Mannerheimintiellä?
Minä kierrätän, syön kasviksia, en lennä, en osta kiinaroskaa, en värjää 😅 hiuksiani saatika toisten omaisuutta. Siis oikeasti kerro jotain konkreettista noiden minun tekemien ekotekojen lisäksi.
Ja vaikka olen toiminut noin jo vuosia, miksi, oi miksi, Kiinassa savusumu lisääntyy ja Intiassakin menee lujaa. Muoviroskaa joet täynnä.
Koska hallitukset ja ediuskunnat eivät ole suostuneet säätelemään tärkeimpiä asioita siten, että ympäristöystävällisiä tapoja noudattaisivat kaikki ihmiset. Ja varsinkin yritykset. Siksi pitää painostaa. Joka maassa.
Nämähän ei tietenkään koske e
Olet söpön yksinkertainen. Jos ihmiset haluavat lopettaa maailman tuhoamisen niin heidän pitää pysyä paikallaan ja olla tekemättä mitään kun muut jatkaa tuhoamistaan.
Noinko pitkälle ajatus jaksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeus myös katsoi, että yhdistyksen toimintaan liittyvä väkivalta oli katsottava osaksi yhdistyksen
Törkeä ilkivalta, josta enimmäisrangaistus on neljä vuotta vankeutta. Ei mikään pikkujuttu, lisäksi elokapinan syntilistalta löytyy petos ja pakottaminen
Allekirjoitin kansalaisaloite en elokapinaa vastaan. Ihanaa, että joku oli tehnyt sellaisen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta öyhöttäkää.
Mutta öyhöttäkää.
Oikeinkirjoituksessa hieman paranneltavaa...
Ehkä se ei ollut suomenkielinen?
Kuunnelkaapa ylen kanavilta "kulttuuri" keskusteluohjelmia, kuinka siellä jokainen silittelee näiden eloapinoiden päitä. Kuvottavaa kuunneltavaa ja vieläpä veronmaksajien rahoilla 🤮
Mutta öyhöttäkää.