Onko 450€/kk ruokaan ja päivittäistavaroihin paljon yhdeltä hengeltä? Raharemontti-ohjelmassa sitä pidettiin paljona
Ja hänelle budjetoitiin jatkossa 300€/kk ruokiin ja päivittäistavaroihin. Minusta nuo molemmat summat on vähän. Kun ajattelee että sillä summalla aikuisen miehen pitäisi syödä 2 monipuolista ja terveellistä ateriaa, aamiaiset, iltapalat, välipalat, leivät, vessapaperit,dödöt, pesuaineet..
Kommentit (12)
Mulla menee tuo yksin ruokaverkkokauppaan sekä röökit ja kaksi viinipulloa sekä 1-2 wolttausta kuukaudessa.
Joitakin vieraita ja perhettä muutamalle päivälle kuukaudessa.
Onhan tuo aika reilusti yhdelle. Meillä on nelihenkinen perhe. Ei mitään pikkulapsia, vaan toinen lukion toisella ja toinen kolmannella. Meillä menee tuota luokkaa kuussa noihin ostoksiin. Ja ollaan ihan asiallisesti toimeentulevia, eikä mitenkään erityisesti venytetä penniä. Ruuat toki laitetaan itse kotona, eikä osteta mitään kalliita ei eineksiä!
Vierailija kirjoitti:
Se 450€/kk oli kahdelle henkilölle. Marketalla on aviomies.
Eikä ollut, kaikki kulut laskettiin yhden henkilön, Marketan mukaan. Käytetyt summat oli ja on ihan järkky suuria
Meille menee 300-500 kuussa kahdelle hengelle ruokaan. Yleensä hieman alle 400 , 500 menee jos on vieraita ja kikkaillaan hienommin. Summa sisältää kaiken, myös lounaat töissä.
Minusta -aikusiesta miehestä- tuo on verraten paljon jos on perusterve, eikä sairaudet (tai eettiset valinnat) nosta kuluja. - Lisäksi oletan, että on mahdollista syödä itse valitsemalla tavalla eli voi syödä esimerkiksi työpäivän aikana vaivattomasti omia eväitä.
Päikseen laskien tuohan on reilu 14€/ päivä. - Mutta tokihan pelkästään vaikka ruokaan saa varmasti menemään paljon enemmänkin.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ollut, kaikki kulut laskettiin yhden henkilön, Marketan mukaan. Käytetyt summat oli ja on ihan järkky suuria
Ei laskettu tuota ruokaa. Marketta sanoi, että itse maksaa yksin koko perheen eli hänen ja miehen ruokaostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis Onko Ap Marketta? - En tiedä mutta tuskin on. Mutta sillä ei liene merkitystä - Ap käsittääksen kysyi yleisellä tasolla. En minä ainakaan ole tuota ohjelmaa nähnyt.
Uskovainen mies
Meillä 450e riittää 4 hengen ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 450e riittää 4 hengen ruokaan.
Jos voitaisiin avata yksityiskohtaisest se, mihin teillä kuukaudessa kuluu 450 € ja mihin se vastaavasti kuluisi Ap:la saataisiin malliesimerkit siitä kuinka paljon tai vähän päivittäistavara menoissa ratkaisee se, että osaa tehdä fiksuja valintoja ja mahd. se kuinka paljon omalla vaivannäöllä on merkitystä siihen kuinka hyvin tuo 450€ riitttää (tai on riittämättä). - Toki totta on se, että monesti suhteellsiesti kalliimpaa hankkia/ ostaa päivittäistavara tarpeet yhdelle kuin useammalle. - Tätä voi tietysti yrittää kompensoida mm. sillä että säilöö ja pakastaa osa ruuista ja olemaan valmis syömään samaa ruokaa useampana päivänä.
Uskovainen mies
Minä pidin isona summana. Meillä menee tuo summa kuussa kahdelta ja siihen mahtuu vielä lemmikkienkin ruuat. Tämä sitä tavaraa, minkä saa marketista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ymmärrät niin lue tästä: Raharemontin kolmannessa jaksossa yritetään auttaa kahta eläkeläistä, Markettaa ja hänen miestään