Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien tukiin ja toimeentulotuen perusosaan on tulossa isoja leikauksia ensivuoden puolella

Vierailija
27.09.2024 |

Esimerkiksi toimeentulotuen perusosa voitaisiin jatkossa evätä jos asunnon vuokra ylittää hyväksytyn vuokranormin minkä lisäksi työttömyysturvan korotusosista luovutaan kokonaan ja pysyvästi.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010725409.html

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallainen-olisi-uusi-vuokra-asumisen…

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010708459.html

Kommentit (478)

Vierailija
341/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki työttömät saisivat toimeentulotukea niin ei tarvittaisi ulosottovirastoa.

Vierailija
342/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kaikki suostuvaisia loputtomiin heikennyksiin. Vai onko vastarintaa? Keskustelua ja jämäkkyyttä. Vai herääminen, mihin on uskonut ja miksi.

Ei me Suomessa oikein osata laittaa vastaan paitsi jos kyse on kielestä ja kulttuurusta, jolloin ollaan valmiita vaikka ampumaan kenraalikuvernöörejä. Mutta kaikissa muissa heikennyksissä vain hyväksytään kohtalo ja koitetaan sopeutua parhaan mukaan.

Niin kauan paskaa tulee niskaan jatkuvasti enemmän ja enemmän kunnes porukka viitsii alkaa pistää vastaan. Tai katoaa lopullisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on laittaa köyhät varastamaan kun leikataan tuet pois. Kun ei työllisyyttä saada nousuun niin rikollisuus saadaan kun pakotetaan siihen.

Tarkoitus on leikata niin että asunnottomuuden ja nälän uhka kannustaa työmmömiä laittamaan kengät jalkaan ja kävelemään töihin ansaitsemaan palkkaa itsensä elättämiseksi. Ihmisen on osattava ottaa vastuu itsestään eikä olettaa että yhteiskunnan ja valtion kuuluu auttaa jos lähtee työt alta.

Kengät on jalassa. Laita osoite olen tulossa. Jos minun on pakko mennä työhön, jota ei ole, ja Sinä käsket minua, niin silloin sinä pomona maksat minulle palkan. Ihan sama, siirränkö kikkarekokkateitasi klo 8-16 vessasta olohuoneeseen ja takaisin. Sinähän sen työn tarjoat ja maksat tessin mukaisen palkan. Minä ks parisataa muuta työtöntä jäämme odottamaan!

Vierailija
344/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sillä että laitat kengät jalkaan ja kävelet paikanpäälle kysyymään työpaikkaa. Ei työpaikat tule itsestään eivätkä tule hekemaan ketään töihin vaan niitä on itse etsittãvä, kysyttävä ja haettava aktiivisesti."

Useissa työpaikoissa tulee vartijat perään mainitsemallasi menettelyllä.

Vierailuja
345/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen pitäisi rakentaa 5, 10 ja 15 neliön kohtuuvuokraisia minivuokra-asuntoja ihan pelkästään köyhiä varten. Voitaisiin myös harkita samanlaista kapseli asuntoja joita on jo toteutettu Japanissa ja Etelä-Koreassa.

Olet jälkijunassa, niitä on jo rakennettu, mutta eivät ole kohtuuhintaisia. 

Vierailija
346/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailia huomioi :

Toimeentulotukeen on tulossa työvelvoite ja se koskee myös niitä joilla on lapsia.

Jos näin käy niin (kantaväen) syntyvyys räjähtää.

toivottavasti nyt on niin pientä nk syväsukellus entisiin aikoihin

Vierailija
347/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisinta tässä on se, että niistä työttömien tuista leikkaamalla ei saada sellaista säästöä kasaan, jotta sillä kyettäisi luomaan riittävä määrä työpaikkoja, joihin kaikki työttömät voisivat mennä. Se pitäisi ottaa sitä varten ihan ennätysmäärä miljardivelkaa ympäri maailmaa. Ja osaajia luomaan niitä työpaikkoja. Suomi tarttis kunnon tuki ja elvytyspaketin tuolta ulkomailta vastineeksi sille, kun täältä sinne on lapioitu rahaa jo pitkään.

Vierailija
348/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen nykyinen häpeällinen alennustila osoittaa voimakkaasti sen, miten ohutta nykymaailmassakin sivistys on. Yhteiskunnan sivistys voi näköjään haihtua ylättävän nopeasti, koska pahuus jyllää koko ajan pyrkien valtaan, ja syrjäyttämään sivistyksen.

Vierailija
349/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullisinta tässä on se, että niistä työttömien tuista leikkaamalla ei saada sellaista säästöä kasaan, jotta sillä kyettäisi luomaan riittävä määrä työpaikkoja, joihin kaikki työttömät voisivat mennä. Se pitäisi ottaa sitä varten ihan ennätysmäärä miljardivelkaa ympäri maailmaa. Ja osaajia luomaan niitä työpaikkoja. Suomi tarttis kunnon tuki ja elvytyspaketin tuolta ulkomailta vastineeksi sille, kun täältä sinne on lapioitu rahaa jo pitkään.

Ja surullista on potkulaki. 30 vuotta töitä tehneet jotka irtisanotaan 50-vuotiaana menettävät omistusasuntonsa.

Vierailija
350/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alun toiveikkaasta ja ylpeyttä herättävästä Suomesta ei ole enää mitään jäljellä. Ehkä kannattaisi pakata tavarat.

Vierailija
351/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sillä että laitat kengät jalkaan ja kävelet paikanpäälle kysyymään työpaikkaa. Ei työpaikat tule itsestään eivätkä tule hekemaan ketään töihin vaan niitä on itse etsittãvä, kysyttävä ja haettava aktiivisesti."

Useissa työpaikoissa tulee vartijat perään mainitsemallasi menettelyllä.

Eihän nuo 1970-luvulle jämähtäneet sitä tajua, kunhan vaan hokevat että töitä saa kun myymälään marssii :D

Vierailija
352/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poisti myös ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli 50-vuotiaat kilpailevat nuorten kanssa 12 kuukautta kokoaikatöistä saadakseen leikattua ansiosidonnaista.

Työmarkkinatuki on 595 eikä omistusasuntoon saa asumistukea enää tammikuussa.

Vierailija
353/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa.

Vierailija
354/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä hallituksesta pitäisi tehtailla rikosilmoituksia kansainvälisille ihmisoikeusjärjestöille mm. taloudellisesta väkivallasta omaa kansaa vastaan!!

Vierailija
355/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjan pudottaminen elämältä pois ei luo työpaikkoja.

Vierailija
356/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki käsitellään ennen joulua. Ei tarvita enää painavaa syytä irtisanomiseen, riittää myöhästyminen tai virhe työtehtävässä.

Työmarkkinoiden joustavuuden lisääminen tuo turvaa hyville, vakaille ja tunnollisille työntekijöille. Ja hyvä niin.

Saa irtisanoa helposti vakituisia ja ottaa uusia pienemmällä palkalla tilalle, myös paikallinen sopiminen on käsittelyssä.

Tämä. En ymmärrä mistä joidenkin ihmisten käsitys omasta erinomaisuudesta kumpuaa? Lähes kaikissa työpaikoissa, joissa olen ollut ja sieltä kuka tahansa erityisosaaja lähtenyt, niin viikon päästä kukaan ei muista koko tyyppiä ja työt sujuu entiseen malliin. 

Itse olen ihan ahkera, keskiverto tavis ja ei epäilystäkään etteikö useat ihmiset voisi minua korvata, ja varsinkin jos palkka vaikka puolet omastani. 

Vierailija
357/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus POISTI ikäsidonnaisuudet työttömyystuista https://www.tyj.fi/lakimuutokset/

Vierailija
358/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään moniin töihin vaaditaan koulutuksen lisäksi video-CV, suosittelijoita ja kokemusta. Onko ihme ettei moni nuori työllisty?

Yrittäjäksikään ei voi ruveta tuosta vaan.

Vierailija
359/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja surullista on potkulaki. 30 vuotta töitä tehneet jotka irtisanotaan 50-vuotiaana menettävät omistusasuntonsa.

Se on sitä varainsiirtoa. Varallisuus siirretään pienemmälle ja varakkaammalle kansanosalle. 

Vierailija
360/478 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään jos tekee sitä 4 päivän työkokeilua niin saa 9€ viiden tunnin työpäivästä mutta ensi vuonna se tippuu 6€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä