Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydänemojit työpaikan teamsissa

Vierailija
27.09.2024 |

Olenkohan jotenkin vanhanaikainen, kun kartan sydämen laittamista reaktioksi? Nytkin oli iso palsu ventovieraiden kanssa, niin lopuksi kiiteltiin ja kommentoitiin sydämellä. Itse laitan enintään peukun tai sanallisen kiitoksen mutta olenkin toki boomeri. Ei kukaan ole muutenkaan sydämiä mulle lähetellyt.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut nuoret käyttävät muita kuin punaista sydäntä osoittaakseen ei-romanttista kiitollisuutta, arvostusta tai pitämistä.

Itse olen alkanut käyttämään tähän tarkoitukseen keltaista sydäntä! Mukavan pirteä ja juurikin ei-romanttinen väri.

Hei! Tämähän on muuten hyvä idea. Laitan seuraavaksi ruskean sydämen. Onkohan sellaisia tarjolla?

Kaikki ns. perusvärit löytyvät suurimmasta osasta puhelimia. Itse olen käyttänyt ruskeaa sydäntä joskus joulun alla piparin asemesta. 😂

Vierailija
22/25 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo vain ihmisen kyvyttömyydestä ilmaista itseään sanallisesti jos noita emojeita on pakko käyttää. Ei oikein lisää uskottavuutta työelämässä kun joka viestiin pitää kommentoida emojilla - lähinnä tulee mieleen nuorison lapsellinen someviestittely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo vain ihmisen kyvyttömyydestä ilmaista itseään sanallisesti jos noita emojeita on pakko käyttää. Ei oikein lisää uskottavuutta työelämässä kun joka viestiin pitää kommentoida emojilla - lähinnä tulee mieleen nuorison lapsellinen someviestittely.

Minusta emojilla reagoiminen on esim. Teamsissa tilan säästämistä. Osoitan olevani samaa mieltä, kannattavani ideaa, olevani kiitollinen siitä, että aihe on otettu puheeksi, mitä ikinä, ilman, että minun täytyy erikseen kirjoittaa asiaa. Parempi 14 peukkua kuin 14 kirjoitettua vastausta "joo, käy". 

Vierailija
24/25 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta emojilla reagoiminen on esim. Teamsissa tilan säästämistä. Osoitan olevani samaa mieltä, kannattavani ideaa, olevani kiitollinen siitä, että aihe on otettu puheeksi, mitä ikinä, ilman, että minun täytyy erikseen kirjoittaa asiaa. Parempi 14 peukkua kuin 14 kirjoitettua vastausta "joo, käy". 

No kyllä se peukku nyt vain olisi miljoona kertaa asiallisempi kuin sydän. Jotenkin tosi noloa laittaa sellainen ja luulla olevansa sen jälkeen jotenkin uskottava. Mikä emoji laitetaan jos on voimakas tunnekuohu ja ilon kokemus jos nykyään sydän korvaa OK?

Vierailija
25/25 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän yläkoulussa lopetettiin kasvatusasioiden käsittely wilmassa ja sovittiin, että ne siirretään google chattiin ja rauhoitetaan wilma pelkkään tiedottamiseen. Sinne tehtiin viisi, kuusi huonetta eri asioille, yksi niistä "kasvatusasioille".

Mutta mutta. Kukaan ei käynyt siellä tai tehnyt avauksia, keskustelut loppuivat tai muuttuivat lyhyiksi kommenteiksi. En ymmärrä, mitä tapahtui. Chat ei ole pitkiin puheenvuoroihin oikein hyvä.

Mutta saimme valtavan määrän erilaisia emojeita käytettäväksemme siellä googlessa, ja huomasin, miten aikaa alkoi mennä niissä muissa huoneissa emojien valintaan (!), varmaan muillakin kuin minulla koska niitä paljon alettiin käyttää ja jokainen halusi olla kekseliäs ja hauska.

Minusta tämä oli huononnus. Onneksi pääsin eläkkeelle siitä pelleilystä.

Eli työyhteisön syvällisempi asioiden käsittely ja kommunikaatio verkossa lakkasi ja siirtyi pinnallisemmalle ja vähäarvoisemmalle tasolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi