Voiko poliisilaitokselle mennä sisään ja puhua polisiin kanssa? Kokemuksia?
Mietin vaan että minulta varastettiin arvokas tuote mutta en pysty todistamaan että olen omistaja, jos teen rikosilmoituksen niin voi olla että poliisi ei voi tehdä mitään niin olisikohan parempi mennä fyysisesti kertomaan poliisille mitä on tapahtunut tarkalleen? Onko tämä mahdollisuus?
Kommentit (6)
No jos poliisilla on hetki aikaa ja viet voikkareita ja laatukahvia.
Ei kun huudat pihalla, poliisi, tuu ikkunaan, täällä huutaa Ossi! Ossi tässä fiktiivinen henkilö (toim. huom.)
Voit toki mennä poliisiasemalle. siellä on aspa normi työaikaan, ja posliini kuuntelee kaikenlaisia tarinoita, olin siellä kerran ilmoittamassa ilkivallasta niin sinä aikana tuli parikin puhelua, joissa poliisin puheista saattoi selvästi päätellä että yksinäinen vanhus tai muu latvarajoitteinen oli kyseessä. Ne sitten teki sitä sielunhoitoa puhelimessa.
Onko muuten Ap sulla minkäänlaista osoitusta siitä että k.o asia on koskaan ollut sulla? Esim onko se joku jonka olet ostanut tai perinyt, jolloin voisit löytää jostain kuitin tai perinnönjakokirjan? Näkyykö ko esine valokuvassa? Onko jossain henkilö joka tietää sen olleen sinulla? Onko kyseessä joku uniikki taulu tai joku sarjavalmistettu muumimuki tai telkkari?
Se riippuu asiasta. Minä menin poliisiasemalle ja sanoin, että laukussa on 2 kpl lipastettuja pistooleja Halusivat sen laukun haltuun heti. Luovutuspaperit tehtiin ja asia oli sitten kunnossa. Sain luovutuskuitin ja tyhjän laukun takaisin.
Jos et voi todistaa niin miten se asia ratkeaa poliisille puhumalla? Sujautatko viisikymppisen konstaapelin taskuun?