Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hotellisiivoojien paljastukset

Vierailija
27.09.2024 |

No nyt äkkiä tänne ne hotellisiivoojien paljastukset, mitä hotellikävijät ei ehkä tiedä. Iltalehden juttu maksumuurin takana.

Siinä siivoojat paljastavat miten siivouksissa oikaistaan tai mitä jätetään siivoomatta. 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai missään hotellissa nykypäivänä rätillä varsinkaan likaisella sellaisella, pyyhitä laseja? Paljon nopeampaahan se on vaihtaa puhtaat tilalle ja viedä korillinen pesuun kun tulee täyteen kuin alkaa siellä huoneessa niitä hinkuttamaan niin että saisi ne vielä näyttämään puhtaalta. 

Vuonna 2013 ainakin vielä pyyhittiin.

Vierailija
62/67 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä muuallakin pitää oikaista, ammattilainen tietää mistä ja miten, ettei sitä tavallinen tallaaja huomaa. Aikoinaan mulla oli joku tunti siivota toimistotalon johtajien kerros, ensin piti kerätä astiat joka toimistosta ja laittaa ne koneeseen,loppuaika menikin sitten silmillä siivoten. Siistiltä näytti ainakin. Piti poistua enneku johtoporras astui töihin. Siivoojaa ei saanut näkyä.

Olen ollut 30 vuotta töissä erilaisissa toimistotaloissa ja yhdessäkään ei ole ollut mitään erillistä johtajien kerrosta. 

Tuo kyllä pitää paikkansa että siivous pyritään tekemään silloin kun tilat eivät ole käytössä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ettei siivooja saisi näkyä, vaan yksinkertaisesti kaikkien työ on helpompaa kun tilat siivotaan niiden ollessa tyhjinä.

Eihän hotellihuonettakaan siivota silloin kun asukas on huonees

Ei ehkä viime vuosina. Mutta olen työskennellyt muutamassa pankissa jossa ylin johto oli omassa kerroksessaan ja johdolla oli myös oma ruokala. 

Ehkä tällä vuosituhannella johto on syönyt rahvaan parissa. Toki jos on asiakkaita niin kabinetissa. Muistan pankkiurallani nähneeni parinkin pankin pääjohtajan tai johtokunnan jäsenen tavan työmaaruokalassa, näin sekä liikepankeissa että Suomen Pankissa jossa olin Liikasen aikana.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/67 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä missään hotellissa kerrossiivoojat tiskaile mitään juomalaseja siivouksen yhteydessä. Jos olisitte edes joskus eläessäni asuneet hotellissa niin ette olisi voinut väistyä välttelemästä siivouskärryjä lasipinoineen hotellin käytävillä.. 

Lasit vaihdetaan puhtaisiin ja likaiset viedään hotellin keittiöön teollisessa tiskikoneessa tiskattavaksi.

Muutenkin ihan harhaisia juttuja täällä.

Viestiin 52: Joissain hotelleissa ei ole tiskikoneita huoneista tulleita astioita varten, isoissakaan ketjuissa, jolloin lasit pestään huoneen lavuaarissa. Tai huuhdellaan pahimmat... 

Vierailija
65/67 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääääääää!!

Vierailija
66/67 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerkeä kääntämään pyyhettä vessaa siivotessa. Ahdistuin kun kääntelin ja en kerennyt siivota, koulutettu kollega sanoi että jätä pyyhkeen kääntäminen että sitten ehtii.

HYi helv.. Kyllä sairaalalla vaan ehtii, ja vielä desinfioimaan jatkuvasti käsiä ja vaihtamaan hanskoja. Vaikka uskoisin että siellä on enemmän kiirettä näinä aikoina kuin hotellissa. 

Mikä sairaala, kysyy erittäin väsynyt sahu TAYSista, missä ehtiäkseen on jätettävä jo aika paljon töitä tekemättä. Läheisilleni suosittelen toimimaan samoin kuin hotellissa (joihin en itse suostu, reissataan omalla autolla.)

Vierailija
67/67 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisssssäääääääääää