Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva hinta lumen auraamiselle?

Vierailija
27.09.2024 |

Tuttava, joka asuu kahden kilometrin päässä kotoani, pyysi minua tekemään ensi talvena lumitöitä eli auraamaan lumet hänen pihatieltä. Omistan traktorin. 

Itse työ ei ole iso. Yksi käyntikerta kestää noin puoli tuntia matkoineen. 

Paljonko on soveliasta pyytää yhdestä kerrasta? 5€? 10€?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuntuu olevan vaikeaa elämä näillä traktorikuskeillakin. En enää ihmettele, että tieasiat hoidetaan niin huonosti, vähän kuin juosten pissitty. Kovasti tuntuvat olevan itseään täynnä. 

No, jos ei raha kelpaa, niin mikäs siinä sitten. 

Se raha otetaan mieluummin kunnon työstä eikä mistään tienpätkän auraamisesta josta ei kunnolla makseta. 

Tehkää sitten se "kunnon työ" kunnolla. Kovin tuntuu olevan ammattitaito hakusessa. 

Vierailija
42/54 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurailen pihoja/teitä paljonkin, n. 50 eri paikkaa jossa käyn talven aikana.

Halvin hinta on minulla 7e+alv eli vajaa 9e/kerta. Tälle pihalle ei kerry siirtymäajoa, vaan on matkan varrella ja on pieni piha, ehkä vajaa 5min. menee.

Kallein piha minulla on n.24e/kerta (sis.alv), tämä puolestaan iso piha sisältäen hivenen eripaikassa olevalle rantasaunalle auruun.

Mielipiteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan 50 e tunti ja siihen sisältyy kaikki. Oli arki tai pyhä 

Vierailija
44/54 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvennyksnä että lingolla ja osa vaatii tarkkaa ajoa,  mm. portit  ja sisäänkäyntien edustat. Hinta  on vähän yläkanttiin, mutta tulee  muutaman km päästä, ajo  omilla välineillään 

Vierailija
45/54 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs paikallinen vetäisi traktorillaan äitimme pihan. Yksi suora väylä, pituutta ehkä 20 metriä. Veloitti 10e kerta. Ajelee muutenkin sillä seudulla eli erikseen ei lähtenyt. Mielestäni aika kova hinta.

Kolaa tai lapioii itse, mieti sitten oliko kova hinta 🙄

Vierailija
46/54 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia, vaikka matkoihin menee vain 10min? Sehän on työläs jos menee 20 minuuttia. 

Vähintään 50e. Jos talvelta tulee 4 kertaa se tekee 200. Siinä on riittävästi tuttava-alennusta.

Vierailija
47/54 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitava ukko tekee 10 minuutissa sen mitä toinen ei pysty tekemään tunnissa. Näitä ei voi laskuttaa suoraan noin. Laadusta voi joutua maksamaan ja kannattaa maksaa niin ei mene piha pilalle.

Vierailija
48/54 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo, sehän on tuttua, että traktorityö pitäisi olla ilmaista.

Minullekin tuli ennen niitä puheluita, jotka alkoivat sanoilla "sinulla kun on se traktori..."

Yhen talven linkosin muutamia teitä ja pihoja.  Ikinä enää en sitä tee!

Pihat täynnä tavaraa, lautakasoja, kukkapenkkeja, lasten leluja.  Mistään ei ois saanut ajaa, mutta lumet olis kyllä pitänyt poistaa.  Huoh!

Laskut kirjoitin ilomielin ja ilmoitin sitten, että enää en niitä hommia tee.  IHANAA!!!!!!

Vierailija
49/54 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jos sinusta tuo 5 tai 10 euroa per kerta tuntuu sopivalta. Jos sataa paljon lunta voi joutua tekemään ne lumityöt 3 kertaa päivässä. 

Vierailija
50/54 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tuli ennen niitä puheluita, jotka alkoivat sanoilla "sinulla kun on se traktori..."

Pihat täynnä tavaraa, lautakasoja, kukkapenkkeja, lasten leluja.  Mistään ei ois saanut ajaa, mutta lumet olis kyllä pitänyt poistaa.  Huoh!

Laskut kirjoitin ilomielin ja ilmoitin sitten, että enää en niitä hommia tee.  IHANAA!!!!!!

Juu, ei ole puusilmän hommia lumenauraus. Onneksi olen löytänyt hyvän traktorikuskin siihen. Ilo maksaa keväällä mitä hän vain kehtaa pyytää, plus siihen vielä pikkusen päälle!  🤗

Vierailija
51/54 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse linkoilen naapureiden pihoja 50e/tunti https://kodinkone.com/paras-lumilinko/ tuollaisella testivoittaja lingolla siis homma käy nopeasti.

Vierailija
52/54 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auraaja ottaa 20e / kerta. Kaksi taloa aivan vierekkäin, molemmat maksaa saman, joten auraaja saa 40e/kerta ja aikaa menee siirtymien kanssa hänellä puoli tuntia yhteensä. Pidän edullisena.

Vierailija
53/54 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vaatimuksista, jos pitää olla aurattu aamulla tiettyyn aikaan maksaa enemmän. jos riittää että käy päivän aikana riittää 10 kerrasta

Vierailija
54/54 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auraan lunta ammatikseni. Olen tehnyt sitä jo kait 30 vuotta ja oma kalusto. Lopetin yksityisille tekemisen, koska aina valitus rahasta. Esim. eräs eläkelaismulkku sai pihan ajokerran 10 eurolla, ihan kuitin kanssa. Eli ALV sisältäen euron minuutti. Tuli laskun saatuaan kotiin naukumaan että hän ei noin paljoa maksa. No tämän jälkeen saa työntää lumensa vaikka lehtiharavalla. Samaan kastiin ne jotka alkoivat omalla päätöksellään maksaa 100 euron laskua osamaksulla neljän kuukauden ajan. Ja ne joille sai laittaa karhukirjeitä yms. Ja vielä senkin jälkeen oltiin tulossa "käymään maksamassa käteisellä".

Veloitan ammattiasiakkailta 100 euroa tunti. Sis ALV 25,5%. Eivät pidä kalliina, koska ymmärtävät kustannuslaskennan perusteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän