Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Käteisenkäyttäjät nostavat kauppojen tuotteiden hintoja

Vierailija
27.09.2024 |

Nyt on hyvä näyttö siitä, mitä käteisenkäyttäjät tulevat tekemään yhteiskunnassa. Käteisenkäsittely tulee aina vain kalliimmaksi ja se tulee nostamaan tuotteiden hintoja. Kiitos käteisfanaatikot! Tätä olen aina toitottanut, mutta kun ei yksinkertaiset ihmiset tajua tätä.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella että ennen ei ollut kuin käteistä! Kyllä meni huonosti.

Vierailija
2/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain pikkukaupoissa ei saa pieniä tuotteita maksaa kortilla, koska kortinkäyttö on maksullista kauppiaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja kaikki asiakkaat nostavat hintoja kun kantavat hiekkaa kengissään kauppaan.

Ei ole ilmaista se siivoaminen...

Vierailija
4/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain pikkukaupoissa ei saa pieniä tuotteita maksaa kortilla, koska kortinkäyttö on maksullista kauppiaalle.

Joku tai jotkut haluavat poistaa käteisen .Miksi?

Vierailija
5/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole koskaan tällaiseen törmännyt. Missä noin toimitaan?

Vierailija
6/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tässä parisen viikkoa sitten eräässä citymarketissa. Siellä kuulutettiin että vain käteismaksut käyvät, korttilaitteet eivät toimi ja vikaa selvitellään.

Miten tällainen tilanne hoidetaan jos käteisestä luovutaan? Käteinen kuuluu huoltovarmuuteen ja sen aiheuttamat kulut tulee vaan hyväksyä.

Vierailija
7/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ne maksupalvelufirmatkaan ole hyväntekijöitä, tekevat kovaa tulosta. muovirahalla maksamisesta menee osa heille.

Vierailija
8/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tai jotkut haluavat poistaa käteisen .Miksi?

Agenda2030 ette omista mitään ja olette onnellisia

Vierailija
9/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltovarmuuden piti olla suomalaisten osaamisaluetta. Äly hoi...?

Vierailija
10/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiaat niitä nostaa.

Vierailija
11/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on taas valtamedian propagandaa, keskusliikkeiden kartellit ovat nostaneet hintoja ja katteita valtavasti 2020-2024 ei siinä tavallisilla suomalaisilla ole mitään roolia

Vierailija
12/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on taas herätty Porvoossa. Seuraavaksi puppaa ja vasua?

Vierailija
13/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demonisoidaan käteisen käyttäjät jotta voidaan ylläpitää kontrolliyhteiskuntaa. Mitä enemmän käytetään käteistä sitä edullisempaa sen käyttö on. Ja en käytä oikeastaan ikinä käteistä, mutta tunnistan kyllä koska minua manipuloidaan ja miksi. Kaiken takana on markkinakoneisto joka haluaa datani.

Vierailija
14/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka huutokauppakeisarin nakkikioskilla.  On niitä oikeitakin kauppoja sattunut matkan varrelle, alle 5€ ei kortilla.

Vierailija
15/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän periaatteen vuoksi vain käteistä aina kun se on mahdollista. Eli en edes asioi liiikkeissä, joissa käteismaksua ei hyväksytä. Tämä on ainoa keino, jolla kukin meistä voi hidastaa mikrosirun tuloa pakolliseksi. 

Vierailija
16/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demonisoidaan käteisen käyttäjät jotta voidaan ylläpitää kontrolliyhteiskuntaa. Mitä enemmän käytetään käteistä sitä edullisempaa sen käyttö on. Ja en käytä oikeastaan ikinä käteistä, mutta tunnistan kyllä koska minua manipuloidaan ja miksi. Kaiken takana on markkinakoneisto joka haluaa datani.

Juuri näin. Käteinen kun vielä on (varsinkin jos joku ei käytä mitään plussakortteja tms!) harmillisen anonyymi niin kyllähän se noita tietojen kerääjiä harmittaa:(

Vierailija
17/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän periaatteen vuoksi vain käteistä aina kun se on mahdollista. Eli en edes asioi liiikkeissä, joissa käteismaksua ei hyväksytä. Tämä on ainoa keino, jolla kukin meistä voi hidastaa mikrosirun tuloa pakolliseksi. 

Näinhän se on. Sitten kun mikrosiru on upotettu otsaan, siihen liitetään kaikki muutkin tiedot koska se on niin kätevää...

Vierailija
18/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain äpillä, vain plussakortilla, vain kanta-asiakkaalle, vain klubilaisille....

Vierailija
19/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain äpillä, vain plussakortilla, vain kanta-asiakkaalle, vain klubilaisille....

Olen eri, mutta käytän aina vain käteistä maksuvälineenä. En omista mitään äppiä, plussakorttia, en kanta-asiakas korttia tms tms. Jätän mieluummin tarjouksia välistä, kuin menetän anonyymiyteni. 

Vierailija
20/73 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka huutokauppakeisarin nakkikioskilla.  On niitä oikeitakin kauppoja sattunut matkan varrelle, alle 5€ ei kortilla.

No joo, joku keisarin nakkiputka ei nyt oikein käy hyvästä esimerkistä. Meidän kaupungin torimyyjät on niin ketkuja, etteivät hanki kortinlukupäätteitä, kun voivat tehdä pimeää kauppaa, verottajalta piilossa, kun vain käteinen käy. Missään kaupassa en ole kuitenkaan koskaan kokenut kortinkäytön rajoitusta.