Hoitajilla ei asiaa lääkärien pöytään
Hesarissa konkarihoitaja nosti esille tämän epäkohdan kun oli tehnyt rikkeistä suurimman ja istunut kirurgin, joka perehdytti häntä sairaalaan, kanssa samaan pöytään. Oli kuulemma kirurgi niin kiusaantunut.
Olisiko aika uudistautua siellä hoitoalalla pikku hiljaa ja luopua kaikenlaisista vanhentuneista rönsyistä? Ei ole varaa menettää tuottavuutta tällaisella pelleilyllä, lääkärien ja hoitajien vuorovaikutus varmasti edesauttaisi uusien ideoiden kehittymiseen, miten parantaa prosesseja ja työntekoa.
Kommentit (381)
Psykiatrialle ei onneksi oke linnassa asian suhteen mitään ongelmaa. Pääsee ek-äijien pöytään.
Minä olen töissä sairaalassa, ja kyllä tuossa kahvihuoneessa käy sujuvasti sekä lääkärit että hoitajat yhdessä. Toisella osastolla lääkärit käy vaan kiertämässä joten he ei toki sitten jää siihen kahvittelemaan. Ruokalassa hoitajat ei kyllä oikeastaan ollenkaan käy, ei ole aikaa sellaiseen. Aiemmassa työpaikassa meillä oli pieni porukka eri alojen ammattilaisia ja kyllä siinä sujuvasti saman pöydän ääressä istuttiin lähihoitajasta johtavaan lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan julkisesti pitäisi alkaa nolaamaan tällaisissa työpaikoissa suuren yleisön edessä lääkäri lääkäriltä tällainen porukka. Häpäiseminen toimii. Ja toimittajia paikalle kun rouva isorouva tai herra isoherra ahdistuu alamaisista.
Mä olen potilaana nähnyt lääkärin sairasta simputusta hoitajalle. Jatkossa olen päättänyt kuvata ja toimittaa materiaalin eteenpäin. Onhan ton loputtava.
Siinä mielessä oikein, että asiaan pitää puuttua ihan ulkopuolistenkin. Ilmaista jollekin ryhmälle _yhteisönä_, ettei heidän narsisminsa ja ylimielisyytensä _käy_. Että se loppuu nyt. Tuntuu aivan absurdilta, että tällaiseen narsistisen, illusorisen kuplan luoman ryhmän alistavaan käytökseen joutuu puutuumaan koko kansan taholta että se menee perille - vuonna 2024 😳
Kirurgit on kyllä keskimääräistä huonompia sosiaalisten taitojen suhteen. En yhtään ihmettele että nokkaansa pitkin katsova lääkäri oli juuri kirurgi.
Minä laitoshuoltaja olen istunnut lääkärien, hoitajien jne. kanssa samassa pöydässä henkilöstöruokalassa. Siellä istutaan sinne missä on tilaa.
No kyllä tuon sanattoman säännön ymmärtää, vaikka ei olisi koskaan ollut sairaalassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itselleni sattuisi niin että joku aiemmin tapaamani uusi työntekijä tulisi samaan pöytään niin tuntuisi pahalta olla tyly tai vaivaantunut. Mutta ehkä en ole vain oppinut tavoille kun en ole lääkäri. Tarkkaahan se tottakai on. Kun itse aloitin nuorena työelämässä niin ihmiset äyski ja huomautteli pikkuasioista, eihän sitä kaikkea tiennyt eikä osannut.
Minut passitettiin tarkoituksella heti ensimmäisenä työpäivänä vastavalmistuneena rivikoodarina istumaan liiketoimintajohtajien kanssa samaan lounaspöytään kun hyvä tutustua totesi esimies. Jotenkin niin hassu asetelma, että joku tuntee itsensä kiusaantuneeksi kun joutuu istumaan eri ammattikunnan työntekijän kanssa samassa ruokapöydässä. Vain suomalaisissa sairaaloissa.
Tai sitten hän oli kiusaantunut, koska joutui istumaan samassa ruokapöydässä tuntemattoman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuon sanattoman säännön ymmärtää, vaikka ei olisi koskaan ollut sairaalassa töissä.
Ei pitäisi ymmärtää. Ei missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan julkisesti pitäisi alkaa nolaamaan tällaisissa työpaikoissa suuren yleisön edessä lääkäri lääkäriltä tällainen porukka. Häpäiseminen toimii. Ja toimittajia paikalle kun rouva isorouva tai herra isoherra ahdistuu alamaisista.
Mä olen potilaana nähnyt lääkärin sairasta simputusta hoitajalle. Jatkossa olen päättänyt kuvata ja toimittaa materiaalin eteenpäin. Onhan ton loputtava.
Siinä mielessä oikein, että asiaan pitää puuttua ihan ulkopuolistenkin. Ilmaista jollekin ryhmälle _yhteisönä_, ettei heidän narsisminsa ja ylimielisyytensä _käy_. Että se loppuu nyt. Tuntuu aivan absurdilta, että tällaiseen narsistisen, illusorisen kuplan luoman ryhmän alistavaan käytökseen joutuu puutuumaan koko kansan taholta että se menee perille - vuonna 2024 😳
Niin, miksi te hoitajat ette salli laitoshuoltajien tulla pöytäänne? Narsistinen, illusorinen kupla vuonna 2024!
Et vielä ole kertonut minkä lain tai ihmisoikeuden rikkomus tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Kirurgit on kyllä keskimääräistä huonompia sosiaalisten taitojen suhteen. En yhtään ihmettele että nokkaansa pitkin katsova lääkäri oli juuri kirurgi.
Ainakin mitä tulee tosikkomaisuuteen. Ovat omassa luokassaan.
Tottakai lääkärin ja kirurgin paikka on omassa pöydässään, kollegoidensa kanssa. Assari-juoruämmähoitajat erikseen. Niin se on aina ollut ja tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kuitenkin suomessa eikä amerikassa. Herrojen etuiluoikeudet jonossa, omat paikat pöydän päässä ja niihin liittyvä hiljainen koodisto ei kuulu pohjoismaihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hapäiskää narsistit!
Joukolla hoitajat ns lääkäreiden pöytään. Volyymia isommalle jos valkotakkinen pikkukikkeli alkaa narisemaan!
Aivan oikein. Ei kaivata gold diggereitä työpaikoille.
Miksi lääkäreillä ei ole oikeutta omaan pöytään? Ihan normaalia hierarkiaa. Kouluttaudu hyvä hoitaja. Lisäksi hoitajat myrkyttävät ilmapiiriä tavattoman usein.
Vierailija kirjoitti:
Joukolla hoitajat ns lääkäreiden pöytään. Volyymia isommalle jos valkotakkinen pikkukikkeli alkaa narisemaan!
Voi sinua. Miksi et kasvaisi aikuiseksi. Kaltaistesi vuoksi ne hoitajat eivät ole tervetulleita.
"Tympii alan mustamaalaaminen. -hoitaja"
Aivan, itsehän te koko ajan mustamaalaatte alaa. Vähän väliä on jotkut millamoonikat valittamassa miten yli 2000 € nettokuukausipalkoilla ei elä. Elää sillä, mutta sillä ei saa 200-neliön kämppää järven rannalta ja sadantonnin Bemaria pihaan. Monella muulla tärkeän työn tekijällä on satoja euroja pienempi palkka ja tehdäänkö niistä joka viikko juttuja? Vaikka niistä laitoshuoltajista, jotka tienaa paljon alle 2000 € netto ja heitähän te ette arvosta yhtään! Ja se ilmapiiri - itse te sen teette, joko huonoksi tai hyväksi. Harvassa työpaikassa eri ammattiryhmien edustajat menevät samaan pöytään istumaan, mutta tervehtiminen on peruskohteliaisuus - myös te hoitajat voisitte tervehtiä niitä laitoshuoltajia!
Vierailija kirjoitti:
"Tympii alan mustamaalaaminen. -hoitaja"
Aivan, itsehän te koko ajan mustamaalaatte alaa. Vähän väliä on jotkut millamoonikat valittamassa miten yli 2000 € nettokuukausipalkoilla ei elä. Elää sillä, mutta sillä ei saa 200-neliön kämppää järven rannalta ja sadantonnin Bemaria pihaan. Monella muulla tärkeän työn tekijällä on satoja euroja pienempi palkka ja tehdäänkö niistä joka viikko juttuja? Vaikka niistä laitoshuoltajista, jotka tienaa paljon alle 2000 € netto ja heitähän te ette arvosta yhtään! Ja se ilmapiiri - itse te sen teette, joko huonoksi tai hyväksi. Harvassa työpaikassa eri ammattiryhmien edustajat menevät samaan pöytään istumaan, mutta tervehtiminen on peruskohteliaisuus - myös te hoitajat voisitte tervehtiä niitä laitoshuoltajia!
Mitäs jos ne haastattelisi mua, laitoshuoltajaa, jolla ei ole ongelmia hoitajien kanssa ja joka ei konkarina edes tienaa alle 2000 euron nettoa? Tämänkö takia sijaisia ei saada niihin ok-paikkoihinkaan?