Miksi jotkut ihmiset hymyilevät välillä puhuessaan vaikka hymyilylle ei ole mitään normaalia aihetta?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mikä hymy. Jos on outo virne, muitakin ihmetyttää se. Jos on ystävällinen eri juttu.
Juuri sellainen virne ettei silmät hymyile. Vähän väännetään hetkeksi suuta.
Oletko kuullut esim. surumielisestä hymystä? Silmät voivat olla tuskaisat, vaikka hymyilisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mikä hymy. Jos on outo virne, muitakin ihmetyttää se. Jos on ystävällinen eri juttu.
Juuri sellainen virne ettei silmät hymyile. Vähän väännetään hetkeksi suuta.
E Rehn erittäin hyvä esimerkki tästä. Näin aikoinaan tarpeeksi tuota junissa Kirkkonummelle, ennen hänen ministeriaikojaan.
Kauheaa, joku hymyilee mahdollisesti ilman syytä.
Joskus jos pitää kerrata itsestäänselvyyksiä, jotka on jo tiedossa, voi olla että tulee hymyiltyä vaikkei asia niin iloinen olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Epävarmuuttaan peittävät.
Tässä saattaa olla pointti. Sanna Marin hymyili häiritsevästi usein pitäessään pääministerinä puhetta vakavista asioista(kuten korona-epidemia). Ehkä peitti epävarmuuttaan. Myös Saarikko teki tuota, kuten täällä joku jo aiemmin mainitsi.
Mä oon tämmönen hymyilevä puhuja. Välillä yritän hillitä sitä mutta se tulee jotenkin luonnostaan kun oon olemukseltani semmonen aika ystävällinen, positiivinen ja kohtelias. Toisaalta tiedostan myös että mulla on kiva hymy, mutta sen vastakohtana myös aika tyypillinen resting bitch face/väsyneen näköinen olemus jos en hymyile, joten ihan mielelläni puhun sitten hymyillen.
Ihan vain siitä ilosta, että saa jutella toisen ihmisen kanssa.
Syyllinen vastaa syytökseen aina ensin suuvirneellä. Silmät puhkuvat jämähtänyttä pelkoa mutta suupielet venyvät taakse.
Vierailija kirjoitti:
Joskus jos pitää kerrata itsestäänselvyyksiä, jotka on jo tiedossa, voi olla että tulee hymyiltyä vaikkei asia niin iloinen olekaan.
Toistaa valheita. Maneerit ovat maneereita.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa, joku hymyilee mahdollisesti ilman syytä.
Naama on kokonaisuus. Mikroilmeitä on vaikea peittää. Botox-ohimot ovat USA:ssa jo halveksittu ilmiö.
Siis Botox-otsat liikkumattomine kulmakarvoineen.
Ihminen on kauniimpi hymyillessään kuin naama peruslukemilla tai suupielet alaspäin. Voit tarkistaa asian katsomalla itseäsi peilistä.
Heitä pelottaa. Hymyily tuollaisissa tilanteissa on lepyttelyä.
Siinä on totuutta mistä on vaiettu.