Akateeminen mies duunarialalla
No niin arvon naiset, jotka haluatte akateemisen miehen. Entäs jos mies on akateemisen koulutuksen ja yliopiston käynyt, mutta ei ole koskaan saanut oman alansa töitä? Työllisyystilanne on nykyään vaativa. Maisteri työskentelee raksamiehenä tai insinööri roskakuskina ja elättää itse itsensä. Ihan yhtä laillahan sillä sivistystä ja keskustelutaitoa on kuin toimistossa työskentelevällä entisellä kurssikaverillaan.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen ongelmansa ei ole naiset, vaan muut miehet jotka alistavat.
Se on juuri näin. Jos muut saavat selville akateemisen taustan he aloittavat hiillostuksen ja testaamisen. Pahimmillaan meininki muuttuu ihan yläasteeksi. Jos selviät tulikokeesta ja paljastut osaavaksi duunariksi aletaan ihmettelemään että mitä helvettiä sinä näissä hommissa olet. Koskaan ei ole hyvä.
Kyllä tuore insinööri sai kyytiä sellutehtaan seisokkihuollossa. Kävi varastolta hakemassa vaikka mitä älyttömyyksiä, varastomiehet oli huomanneet jujun ja kiusasivat vielä lisää. Paras lienee ollut OK98 koivun hitsaus puikot.
Kiusaamiskulttuuri pitäisi kitkeä työpaikoilta. Ei kuulu aikuisten ihmisten toimintatapoihin. Tulokasta kuuluu neuvoa ja opastaa.
Ainakin vielä 20 vuotta sitten uudet tulokkaat laitettiin sellaiseen prässiin miesvaltaisessa duunarityöpaikassa että tuli armeijan alkuajat mieleen. Enpä usko että se kovin paljoa on muuttunut. Ei pärjää heikot ja herkät. Mutta kun sen alkuvaiheen selviät niin sitten helpottaa. Joskus oppi tulee kantapään kautta.
Terveisiä sairaalasta. Meissä laitoshuoltajissa on paljon olevia ja tulevia akateemisia, näissä hommissa kun löytyy töitä niillekin, jotka eivät ole valmiiksi alalle koulutettuja. Ketään ei kiinnosta toisen aiempi ammatti tai tutkinto. Teillä on liikaa aikaa.
T FM
Ap ei ainkaan ole akateeminen, jos kuvittelee, että kaikki naiset ovat samanlaisia.
Hän on palstan vakiovinkuja.
"Ainakin vielä 20 vuotta sitten uudet tulokkaat laitettiin sellaiseen prässiin miesvaltaisessa duunarityöpaikassa että tuli armeijan alkuajat mieleen. Enpä usko että se kovin paljoa on muuttunut. Ei pärjää heikot ja herkät. Mutta kun sen alkuvaiheen selviät niin sitten helpottaa. Joskus oppi tulee kantapään kautta. "
Lapsellista ja laitonta. Jokainen temppu pitää viedä eteenpäin, kunnes tuollaien paska loppuu. Ihan turha on aikuisten kauhistella lasten koulukiusaamista, kun itse ovat ihan samanlaisia.
Minä kyllä vahvasti epäilen, että kyse olisi siitä, ettei pääse valkokaulushommiin. Se on tietysti mukavampi sanoa, kuin se, ettei halua tai usko pärjäävänsä/viihtyvänsä niissä hommissa.
Tiedän, että akateeminen on eri asia kuin AMK:n käynyt, mutta ihan vain analogian varjolla voin kertoa esimerkin omasta työpaikastani. Meillä on tehtaalla useampia AMK-insinöörejä duunarihommissa ja lähes jokaiselle (tai kenties jokaiselle) on tarjottu valkokaulushommia, mutta kellään ei ole ollut halua siirtyä niihin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta tehdään se työpaikan nainen. Saat tehdä kaikki paskahommat, keitellä kahvia, siivota vessanpöntöt ja kuunnella keljuilua. Akateemisuus ei ole mikään hyve duunarimaailmassa.
Ovatko duunarit siis pikkulapsia ja kiusaajia käytökseltään?
Eivät ole, kuvaus sopii akateemiseen maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä vahvasti epäilen, että kyse olisi siitä, ettei pääse valkokaulushommiin. Se on tietysti mukavampi sanoa, kuin se, ettei halua tai usko pärjäävänsä/viihtyvänsä niissä hommissa.
Tiedän, että akateeminen on eri asia kuin AMK:n käynyt, mutta ihan vain analogian varjolla voin kertoa esimerkin omasta työpaikastani. Meillä on tehtaalla useampia AMK-insinöörejä duunarihommissa ja lähes jokaiselle (tai kenties jokaiselle) on tarjottu valkokaulushommia, mutta kellään ei ole ollut halua siirtyä niihin hommiin.
Meillä on valtavasti akateemisia mmuuttajamiehiä duunarihommissa. Tohtorit ajaa taksia ja tarjoilee olutta baarissa. Sitten hädin tuskin luku- ja kirjoitustaitoiset resupuntit juoksuttaa ja halveksii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen ongelmansa ei ole naiset, vaan muut miehet jotka alistavat.
Se on juuri näin. Jos muut saavat selville akateemisen taustan he aloittavat hiillostuksen ja testaamisen. Pahimmillaan meininki muuttuu ihan yläasteeksi. Jos selviät tulikokeesta ja paljastut osaavaksi duunariksi aletaan ihmettelemään että mitä helvettiä sinä näissä hommissa olet. Koskaan ei ole hyvä.
Kyllä tuore insinööri sai kyytiä sellutehtaan seisokkihuollossa. Kävi varastolta hakemassa vaikka mitä älyttömyyksiä, varastomiehet oli huomanneet jujun ja kiusasivat vielä lisää. Paras lienee ollut OK98 koivun hitsaus puikot.
Kiusaamiskulttuuri pitäisi kitkeä työpaikoilta. Ei kuulu aikuisten ihmisten toimintatapoihin. Tulokasta kuuluu neuvoa ja opastaa.
Olisiko siitä lähtenyt kun ensimmäisenä esitteli itsensä "olen insinööri" kun tuli töihin. Toinen esitteli itsensä "olen kersantti" oli päässyt äskettäin armeijasta. Yleensä kerrotaan vaan nimi, näin ainakin ollut.
Itse olen firman ainoa työntekijä ja tulee tehtyä niin duunari kuin akateemisetkin työt. Ihan kiva kun ei ole yhtä ja samaa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
"Ainakin vielä 20 vuotta sitten uudet tulokkaat laitettiin sellaiseen prässiin miesvaltaisessa duunarityöpaikassa että tuli armeijan alkuajat mieleen. Enpä usko että se kovin paljoa on muuttunut. Ei pärjää heikot ja herkät. Mutta kun sen alkuvaiheen selviät niin sitten helpottaa. Joskus oppi tulee kantapään kautta. "
Lapsellista ja laitonta. Jokainen temppu pitää viedä eteenpäin, kunnes tuollaien paska loppuu. Ihan turha on aikuisten kauhistella lasten koulukiusaamista, kun itse ovat ihan samanlaisia.
No semmoista se on kun ihmiset rakentavat hierarkioitaan. Niin lapset kuin aikuisetkin. Sitä voi yrittää suitsia säännöillä mutta lopulta ne alkukantaiset vietit vaan tulee sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä miehet puhuttelevat toisiaan sukunimillä. Etunimillä puhuttelu on liian intiimiä, sanoisinko naisellista ja sitä katsotaan kieroon eikä tykätä.
Kyllä mulle kelpaisi. Pidän sivistyneistä ja oppineista miehistä, työllä ei ole mulle niin väliä. Mutta toki tässä ehkä enemmän kiinnostaa se, miten hän näkee tulevaisuutensa? Onko hän itse tilanteeseen tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No semmoista se on kun ihmiset rakentavat hierarkioitaan. Niin lapset kuin aikuisetkin. Sitä voi yrittää suitsia säännöillä mutta lopulta ne alkukantaiset vietit vaan tulee sieltä.
Noin puhuu ihminen, joka joko kiusaa tai mahdollistaa kiusaamisen. Kiusaaminen ei ole mikään aikuisen ihmisen vastaanpanematon tarve, kuten tarve nukkua. Jokainen valitsee itse roolinsa työpaikalla, onko kiusaaja, kiusaamisen mahdollistaja tai hyvän työilmapiirin luoja.
"Olisiko siitä lähtenyt kun ensimmäisenä esitteli itsensä "olen insinööri" kun tuli töihin. Toinen esitteli itsensä "olen kersantti" oli päässyt äskettäin armeijasta. Yleensä kerrotaan vaan nimi, näin ainakin ollut."
Ei tyhmyys oikeuta kiusaamaan. Muutenhan työpaikoilla pitäisi kiusata lähes kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Sinusta tehdään se työpaikan nainen. Saat tehdä kaikki paskahommat, keitellä kahvia, siivota vessanpöntöt ja kuunnella keljuilua. Akateemisuus ei ole mikään hyve duunarimaailmassa.
Ei pidä yleistää. Itse duunarimaailmassa työskennelleenä voin sanoa, että parhaimmat kollegat olivat juurikin ne harvat akateemisen taustan omaavat. Heidän kanssaan käytiin kiinnostavimmat keskustelut eikä juoruttu muista.
Halveksuvatko duunarit siis noin avoimesti sekä naisia että akateemisia?
Onko todella tällainen duunarimiesten näkemys akateemisista ja naisista?
Jos akateeminen menee leuka korkeella niin ansaitsee kyllä paskansa ja oppiihan.
Vierailija kirjoitti:
Jos akateeminen menee leuka korkeella niin ansaitsee kyllä paskansa ja oppiihan.
Oppii mitä? Että duunarimiehet ovat lapsellisia ja sivistymättömiä. Ja luulette vielä, että voisitte ikinä kelvata akateemisille naisille?
Eli siis miehet myöntävät, että naisia (ja ilmeisesti akateemisia) kohdellaan työpaikoilla huonosti ja heitä kiusataan. Aina, kun joku nainen tuo tällaista esiin, asiaa vähätellään.