Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? Yhteinen talo ja mies ottanu salaa lainaa

Vierailija
26.09.2024 |

Ollaan avoliitossa, ei lapsia. Ollaan ostettu talo, joka omistetaan 50/50. Nyt sain sitte tietää että mies on aika vasta ottanu kymppitonnin lainaa johonkin talon remontointiin ja muihin "kustannuksiin". Olen pienestä palkastani maksanu myös noita remppoja ja luullu kokoajan että se miehenki osuus on tullu sen omasta palkasta, mutta tämä onki sitte vaan tehny velkaa.

Eikä ole mulle puhunu asiasta yhtään mitään että aikoo ottaa lainaa. Sitten vielä aluksi valehteli että otti 5 tonnia sitä lainaa, mutta myönsi lopulta tuon kymppitonnin.

Enkä edes ymmärrä mihin h*lvettiin se kymppitonnia tarttee kun mikään tässä ei ole niin paljoa maksanu. Varmaan lyhentäny sillä muita omia velkoja/laskuja!

Mun mielestä tuollasista asioista pitää yhdessä päättää että otetaanko lainaa tai vaikka ottaiski ite niin sanoa toiselle siitä ennen ku ottaa lainaa?

Miehellä on yhteensä noin 50 tuhatta velkaa. Siitä kymppitonni on autolainaa ja toinen kymppitonni tuota lainaa mistä juuri kerroin. Nuo loput on jotain kulutusluottoa, jotka se on ottanu ennen kun ostettiin talo.

Mulla on nyt alkanu luottamus murenemaan, koska v*tuttaa tuollanen selän takana toimiminen.

Ja pelottaa että mitä jos sillä menee kohta kaikki ulosottoon ja luottotiedot menee niin sillon meiltä lähtee taloki alta?!

Koska mulla ei ole varaa ostaa miehen osuutta tästä pois.

Miten sillon käy jos talo menee ulosmitattavaksi, saanko minä talon myyntirahoista edes omaa osuuttani vai maksaako ulosotto talosta saaduilla rahoilla miehen velat ja loput menee puoleks?

Mies käy töissä ja sanoo että ei oo mitään ongelmaa maksaa noita velkoja, että stressaan turhaa.

Ja vaikka niiden velkojen maksuissa ei mitään ongelmia oliskaan niin v*tuttaa ku en pysty enää luottamaan koko äijään! Mitä jos se pian taas ottaa lainaa eikä taaskaan kertois mulle??

Kyllä tällänen ottaa päähän enkä haluais enää edes omistaa taloa yhteiseksi tuollasen kaa joka vaan velkaantuu ja vieläpä valehtelee siitä ja toimii toisen selän takana!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talon arvo on enemmän kuin siitä on velkaa, se voidaan ulosmitata.

Varat ja velat ovat aina -siis ihan aina erillisiä! Mutta onko teidän asuntolainanne yhteinen, vai onko teillä kaksi erillistä lainaa, joista talo on vakuutena? Jos on yksi ainoa yhteinen laina, koko laina voidaan periä  kummalta velalliselta tahansa  kokonaan.

Sinun osuuttasi asunnosta ei voida ulosmitata miehen velkojen vuoksi. Jos se joskus menisi myyntiin, saisit siitä oman puolikkaasi, josta tietenkin menisi ensi osa vakuusvelkaan.

Muuten miehen velat eivät kuulu sinulle.

Vierailija
22/22 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin välittömästi taloudet erilleen ja laina kahteen osaan. Mieluummin ero kokonaan. Ei ole varmasti ainoa asia, mitä tekee salaa selän takanasi vaarantaen myös sinun toimeentulosi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän