Paras kinkkukiusaus resepti hakusessa, ilmianna omasi!
Tähän alle reseptiä, kiitos suuresti.
Hyvä ruoka, parempi mieli ja terveempi keho.
Kommentit (40)
Nyt onnistu tosi hyvin. Nopeutin tekemistä valmiilla peruna-sipulisekoituksella mutta pilkoin joukkoon myös itse perunaa ja sipulia. Kinkkuna palvikinkkupalat, jotka pilkoin aika pieneksi. Nesteenä KUOHUkerma ja lihaliemi. Mausteina suola ja mustapippuri. Määriä en mitannut.
Ei paras, mutta halvin
500g kotimaista perunasipulisuikaleet (pakaste)
150g kinkkusuikale (halvin)
kotimaista ruokakerma
coop juustoraaste
lihaliemikuutio
pippuria
Laita kattilaan kerma ja jatka sitä vedellä. Lisää lihaliemikuutio ja pippuri. Lämmitä kunnes kuutio liuennut.
Uunivuokaan perunasipuli ja kinkku. Kaada liemi päälle. Ripottele juustoraastetta.
Paista uunissa noin tunti 200C
T: työtön yh-äiti
Vierailija kirjoitti:
Teet alusta saakka itse. Eli pilkot sipulit, perunat-ei pakasteita. Kinkku laadukasta, esim. Snellmannin kinkkua-ei jauhoisia pizzasuikaleita.
Kuohukermaa, ei liruja vesiruokakermoja. Reilusti suolaa, ripaus pippuria. Miedolla lämmöllä pitkä kypsytys, lopussa kansi tai folio.
Oikein jos tekee vielä huolellisemmin niin kuullottelet perunat ja sipulit vaikka jättiwokkipannulla ennen uunivuokaan laittamista.
Hyvä ohje.
Teen itse niin et pilkotut sipulit kuullotan pannulla voissa ja mausteissa, suola ja mustapippuri ja lopuksi vielä kinkkusuikaleet pannulle ennen vuokaan laittoa.
Kuohukerma ehdoton, ei mitään tekomaku kerman jatkeita.
Mulle kiusaus on en ehdi seistä keittiössä -päivän ruoka. Ylikypsää palvia, perunaa, kuohukermaa, sipulia, suolaa, savupaprikaa, valkosipulia. Epäortodoksista joo, mutta hyvää.
Mun makuun tulis näin
Perunaa / esim Annabella / Siikli. Saa olla kiinteä, noin 1kg
Snellmanin kinkkusuikalepussi
Salottisipuli / tai tavis Keskikkoinen
Voita paistamiseen
Kuohukermaa x2
Aurajuusto / tai saint agour. Noin 150g
Mustapippuria
Suolaa
Päälle mozzarella. muruja
1, Pilko perunat pikkurillin paksuisiksi suikaleiksi
2, ruskista kinkku kevyesti voissa. Lisää hienonnettu sipuli ja kuulota kevyesti kinkkujen kanssa. Lisää mustapippura maun mukaan paiston lopussa.
3, kippaa aineet sopivaan vuokaan, ja sotke kermat ja juustot sekaan.
Mausta suolalla ja sekoita.
Paista noin 1,5h 200c, noin 30min ennen valmistumista lisää mozzarella
Miten onko joku kokeillu vetästä pekonin murusia tonne joukkoon? Onko liian overi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet alusta saakka itse. Eli pilkot sipulit, perunat-ei pakasteita. Kinkku laadukasta, esim. Snellmannin kinkkua-ei jauhoisia pizzasuikaleita.
Kuohukermaa, ei liruja vesiruokakermoja. Reilusti suolaa, ripaus pippuria. Miedolla lämmöllä pitkä kypsytys, lopussa kansi tai folio.
Oikein jos tekee vielä huolellisemmin niin kuullottelet perunat ja sipulit vaikka jättiwokkipannulla ennen uunivuokaan laittamista.
Tämä, muita ohjeita et tarvitse.
Mulla tuppaa aina "palamaan" ne perunat - ovat aika tummia. Minkä asteisessa uunissa tulisi paistaa ja miten kauan?
Vierailija kirjoitti:
Ei paras, mutta halvin
500g kotimaista perunasipulisuikaleet (pakaste)
150g kinkkusuikale (halvin)
kotimaista ruokakerma
coop juustoraaste
lihaliemikuutio
pippuria
Laita kattilaan kerma ja jatka sitä vedellä. Lisää lihaliemikuutio ja pippuri. Lämmitä kunnes kuutio liuennut.
Uunivuokaan perunasipuli ja kinkku. Kaada liemi päälle. Ripottele juustoraastetta.
Paista uunissa noin tunti 200C
T: työtön yh-äiti
Ei kai kinkkukiusaukseen mitään juustoraastetta tule?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuppaa aina "palamaan" ne perunat - ovat aika tummia. Minkä asteisessa uunissa tulisi paistaa ja miten kauan?
Laita reilusti nestettä niin ei pala. mitä ite testannut. Ja toi juusto päälle sopii mun makuun
Resepti on kaikilla kutakuinkin sama.
Se mikä ratkaisee on oikeanlaiset raaka-aineet ja niihin sopivat tekniikat.
Riippuu esim. perunalajikkeesta kannattaako se siivuttaa ohueksi mandoliinilla vai veitsellä.
Meille joku ääliö tullut nimittämään perunoita Suomessa kasvatettuja oudoilla ulkomaan nimillä huomasitteko mitään outoa SUOMI PERUNASSA MINKÄ NIMI ON COLUMBO . GOGH , ROSA RUUSUPERUNA. TAITEILIJA PERUNA 🥔 EIKÄ MEILLÄ KASVA MUUTA KUIN SUOMI PERUNAA TÄÄLLÄ !!! TÄÄLLÄ EI OLE MYÖSKÄÄN ARABIAA EIKÄ VIROA EIKÄ EESTIÄ EIKÄ TYYNTÄ MERTA SAATI MITÄÄN MUUTAKAAN MUIDEN MAIDEN JUTTUJA TAI ALKAA NEW YORKISSA NÄKYÄ SUOMIPERUNA JA PIRJO PERUNA KUIN TALLINNASSA SUOMITORI JA ARABIASSA SUOMIRANTA. JUMALAUTA.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Hyvät raaka-aineet. Siina se salaisuus.
Kinkun sijaan käyttäisin vielä palvikylkeä ja päälle reilu juustokuorrutus. Muuten samoilla linjoilla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Miten onko joku kokeillu vetästä pekonin murusia tonne joukkoon? Onko liian overi?
Ei ole. Hyvin käy. Itse laitan pekonit pintaan juustokuorrutuksen päälle.
Jos haetaan parasta, niin älkää nyt edes postatko mitään pakasteperunasipulisuikalereseptejä!
Itse pilkon perunat, sipulit ja palvikinkun. Käytän myös kuohukermaa ja joskus vielä paketillinen pekonia. Suolaa ja mustapippuria. Olennaista on, että haudatus on pitkä. Parhaiten onnistuu yleensä laakeassa vuokassa, kun syvässä kinkkukiusaus.
ei mustapippuria vaan valkoista, ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu uunista. Mutta 175 astetta ja tunti lienee aika hyvä ohje..... monelle muullekin laatikkoruoalle.. Ja nestettä sopivasti ettei kuivu potut pinnalla. Foliotakin voi kättää jos silti tuntuu palavan.
No me ostettiin SUOMIPERUNAA JA SIPULIA SITTEN NE KUORITTIIN ja viipaloitiin. Sitten ostettiin SUOMALAISTA KASVATETTUA KOTIPOSSUA Valmiina kypsää ja viipaloitiin se. Sitten Uunivuokaan ja sekaan litra maitoa mihin vatkattu suomalaista maitoa siis , suomalainen muna kanasta suomalaisesta kamalasta missä kanat puhuu suomen kieltä. Siihen valmiina sekoitettu mausteet ja kaadetaan uunivuokaan mikä ostettu Suomesta . Sitten kypsennetään pari tuntia ja sopivalla lämmöllä . Suomalaiseen tapaan ja nautitaan hitaasti jääkylmän oluen kanssa kuin maidon kuin leivän kuin voin kuin punajuuren kanssa mikä on suomalaista Suomessa kasvatettua suomalaiseen makuun maustettu. Sitten kun on maha täynnä suomalaisia tuotteita otetaan Suomessa tuotettua ja leivottua täytekakkua kahvin kanssa oikein asetti ja kahvikuppi eikä mitään mukia. Juodaan sivistyneesti pöydän ääressä. Lopuksi kiitetään Jeesusta ruuasta yleensä jo aterian alussa. Kuin illalla siunataan iltarukouksella itsemme. Suomalainen arvostaa Suomessa tehtyä. Suomalaiseen tapaan meillä on erikseen kakkulautaset. Lusikat. Suomalaiseen tapaan juomalasit kuuluu ruokapöytään ja ottimet . Sormin ei syödä. Servetit. Kohtuullisesti. Jos et osaa käyttää haarukkaa tai lusikoita aloita harjoittelemaan myös erottaa mikä on kahviastiasto mikä ruokailu.
Joulukinkun jämät, aurajuustoa, perunaa ja kermaa- paljon pippuria.