Ruokaa neljälle pe-su
Viikonloppuna pitäisi ruokkia 4 hengen porukka, joista 3 isokokoista miestä. Mitä eläkeläisbudjetilla voi tarjota ruuaksi? Auttakaa miettimään. Olen huolissani että en selviä tästä.
Kommentit (70)
Tee karjanpaisti ja keitä reilusti pottuja kylkeen. Myös kaalipata varmasti maistuu.
Joku kiusaus ja porkkanaraaste.
Jälkkäriksi kääretorttu tai pannari.
Laatikoita, keittoja edullisemmasta päästä.
Eläkeläisnainen ei tiedä miten ruokkia vieraita? Jotenkin epäuskottavaa. Vanhemmassa sukupolvessa naiset kasvatettiin tekemään ruokaa.
Perjantaina kaalilaatikko, erittäin iso satsi, sen kanssa kaupan halvinta ruisleipää. Kaalia, jauhelihaa, mitä tahansa riisiä, suolaa, pippuria, ehkä muita mausteita jauhelihaan, siirappia ja meiramia. Jälkiruuaksi pannukakkua ja kaupan halvinta lettuhilloa.
Iltapäiväkahvilla peruspullaa, pullapitko ei paljon maksa.
Iltapalaksi nakkimunakasta ja halpaa ruisleipää.
La aamupala halvinta paahtoleipää, paistettuja kananmunia, lauantaimakkaraa ja kaupan halvinta juustoa sekä tomaattia ja kurkkua viipaleina.
Lämmin ruoka tomaattinen jauhelihakeitto: perunaa, porkkanaa, kaalia, sipulia, halvinta jauhelihaa, lihaliemikuutio ja tölkki tomaattimurskaa. Jos pakastimessa on pakastekasvisten jämiä, niin sinne sekaan. Leipänä sitä ruisleipää, sen päälle tomaatinviipaleita, kurkkua ja juustoa.
Jälkiruuaksi kaura-omenapaistos ja vaniljakastiketta (sitä kaupan halvinta).
Iltapäiväkahville pullaa ja vohvelipaketti tai sokeri-kanelikorppuja.
Iltapalaksi saunan jälkeen uunimakkaraa (kaupan halvinta uunilenkkiä, vähintään 3 pakettia) vähintään kilo pakasteranskalaisia ja halvinta perunasalaattia ja halvimpia maustekurkkuja.
Sunnuntaina sama aamupala kuin lauantaina. Lämmin ruoka uunilohta (norjalainen lohi on halpaa) vähintään 1,6 kg: n lohi. Keitettyjä perunoita ja uunikasviksia (porkkanaa, punajuurta, sipulia, kesäkurpitsaa). Ruisleipää.
Jälkiruokana marjakiisseli ja sokeri-kanelikorppuja.
Iltapäiväkahvilla kermaviili-marjapiirakka, aroniaa on puskissa.
Ei pitäisi ajaa konkurssiin, ei ole kovin monimutkaista ja pitäisi maistua isokokoisille miehillekin. Ostat reippaasti halvinta mitä löydät, ja teet vähintään 8 hengen annokset, esimerkiksi jauhelihakeitto 5 litran kattila täysi. Perunoita keität 2,5-3 kg, et mitään kaksi tai kolme pottua per henki.
Kolmelle isolle miehelle voi sanoa, että jokainen tuo jotain tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisnainen ei tiedä miten ruokkia vieraita? Jotenkin epäuskottavaa. Vanhemmassa sukupolvessa naiset kasvatettiin tekemään ruokaa.
Ehkä jossain maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Mille vuosikymmenelle sä olet jämähtänyt?
Miksi sinun pitää ruokkia kolmea isokokoista miestä omilla rahoillasi? Miksi he eivät osta itse ruokiaan?
On oikeus ja kohtuus, että isot miehet ostavat ja tuovat ruokansa itse. Sano heille, että jokainen tuo tullessaan makkarapaketin, jauhelihaa, valmisraastetta, juotavaa, kahvia ja kahvileipää. Näkkileipää ja margistakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää ruokkia kolmea isokokoista miestä omilla rahoillasi? Miksi he eivät osta itse ruokiaan?
Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi. Esim me olimme elokuun viimeisenä viikonloppuna kaverin mökillä ja he vastasivat ruokahuollosta, jne. Nyt he ovat vastavuoroisesti tulossa meille.
- eri
Mikä yhteiskunnan tukipylväs sinä olet? Minä en suostuisi ruokkimaan isoja miehiä omasta pussista. Ne rajat pitää osata vetää hyväksikäytölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi. Esim me olimme elokuun viimeisenä viikonloppuna kaverin mökillä ja he vastasivat ruokahuollosta, jne. Nyt he ovat vastavuoroisesti tulossa meille.
- eri
Ja tällä eläkeläisellä on velvollisuus kustantaa köörin viikonloppuruokailu sen takia, että sinä olet käynyt kaverin mökillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 74- vuotias äiti on elänyt nuoruutensa aikana jolloin jolloin feminismi ja girlpower olivat vahvimmillaan, eikä hän tosiaankaan ollut mikään pikkuvaimo.
Voihan olla että ne isot miehet tulevat vaikka tekemään remppaa tai jotain muuta työtä ihan talkoomeiningillä, joten silloin ruokkiminen jää aloittajalle. Eikä talkoolaisilta todellakaan odoteta omia tuomisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 74- vuotias äiti on elänyt nuoruutensa aikana jolloin jolloin feminismi ja girlpower olivat vahvimmillaan, eikä hän tosiaankaan ollut mikään pikkuvaimo.
No hyvin on jos on ehtinyt yli seitsemänkymppiseksi eikä osaa laittaa ihan perusruokia. Joo ei enää tartte opetella.
Sano äijäporukalle, että et ehdi tekemään ruokaostoksia ja että tuovat tullessaan viikonloppuruoat. Sehän on niin mukavaa ostaa ruokaa. Samahan se on heidän maksaa ne ruuat ja käyttää niihin ostoksiin omia budjettejaan.
Asia ratkaistaan noin.
Grillimakkara ja sinappia. Kolme lavaa kaljaa.
Makaronilaatikko ainakin suht edullinen. Ja erilaiset keitot tietty.