Onko täällä muita, joiden kotona ei oo koskaan tehty perunasoselaatikkoa? Tutustuin tähän ruokaan Lidlin kautta, kun siellä halvalla saa.
Kommentit (27)
Kotona ei tehty, koulussa saattoi olla, en muista. Itse olen kerran ehkä tehnyt, hyväähän se kai oli, mutta ei vaan kuulu omaan ruokavalikoimaan. Teen aika usein kiusauksia ja vastaavia laatikoita, onhan se helpompi surauttaa perunat viipaleiksi tai suikaleiksi kuin tehdä muussia.
Retkiruokana olen kyllä tehnyt vastaavaa, pussimuusia ja kuivattua jauhelihaa, maistuu ulkoilmassa ja on nopea. Tässä jää se uunivaihe pois tietysti.
Koulussa syötiin tuota, lapsuudenkodissa ei tehty enkä ole itsekään tehnyt koskaan. Muusia kyllä on syöty kesäaikaa lukuun ottamatta aika lailla viikoittain.
Meille ei tehty sitä kotona mutta koulussa sitä oli suht usein ruokana.
Koulussa oli ruokana, mutta kotona tehtiin perinteistä perunalaatikkoa, eli raa'at perunat siivuiksi, kerroksittain vuokaan lihan kanssa ja munamaitoa päälle. Tykkäsin molemmista versioista ja totta kai lapsena söin ketsupin kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei koskaan jäänyt perunamuusia niin, että olisin tehnyt. Yleensä muusi syötiin muusina. Joskus ostanut kyllä valmista kun lapset oli pieniä, 90-luvulla. En ehkä enää söisi, ainakaan sitä ei einestä.
Minä teen muusin varta vasten laatikkoa varten.
Eikä olisi parempaa muusi ja kunnon ruskea jauhelihakastike erikseen. Ihme sotku tuollainen sekoitus. Sano vielä, että pussimuusista.
Sanoin tekeväni muusin laatikkoa varten. Syömme myös muusia ja jauhelihakastiketta.
Tunge pussimuusi hanuriisi.
Koskaan ei ole tehty ja se on jäänyt mieleen inhokki kouluruokana heti kaalilaatikon jälkeen. Maistanut olen joskus ala-asteella kun ope pakotti/painosti syömään.
Tuskin se sinne Lidliin kenenkään kotoa tulee.