~*~TIISTAIN HELMINAUHA~*~
Ja tuossa linkki eilisiin jupinoihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9581910&p=&mpage=1&tmode=…
ONNEA KAIKILLE JO VAUVANSA SAANEILLE!!!
Ja onnea matkaan myöskin kaikille menossa oleville!
Minä siis yökyöpelöin täällä taas. =)
Olen siis edelleen ehjänä, ja ahkerasti kyllä taustaillut teidän juttuja joka päivä, mutta oma olo on edelleen niin vetelä, ettei tahdo saada mitään aikaiseksi. Ihan niinkuin päivittäisessä pinoutumisessa olis kova homma... No joka tapaukses, täällä siis sama tauti edelleen... alkaa jo toivo loppua, että tämä tästä mihinkään muuttuisi. Mistähän tämmönen määrä räkää ylipäätänsä riittää?!
Omassa navassa ei sinänsä mitään muutoksia, viikonloppuna oli peräti harvinaisen rauhallista,supistuksia ei tullut kuin muutama hassu, ja olo oli räkätaudista huolimatta melkein siedättävä. =) (Huom. melkein) Nyt sitten tänään onkin taas rutisteltu senkin edestä. Tuossa vähän ennen puoltayötä alkoivat taas paineella ja niitä tulee nytkin n 3-7 minuutin välein, mutta kun eivät pirulaiset ole vielä tarpeeksi kipeitä.... joten tuskinpa siis tekevät mitään... korkeintaan kypsyttelevät paikkoja entisestään.
Huoh... ei auta kuin malttaa odottaa. eikä sen puoleen, ei meillä ole vieläkään täällä valmista vauvaa varten, hoitopöytä sentään eilen saatiin kasattua, mutta pinnis on edelleen varastossa... ja oma sairaalakassi pakkaamatta jne.
Taidan siis uhmata kohtaloa oikein toden teolla... =)
En kuollaksenikaan muista mitä kaikkea on pinossa ollut puheenaiheena, joten tyydyin tälläkin kertaa jauhamaan omaa napaa...
Muuten, onko mulla mennyt jotain ihan totaalisen ohi, vai onko PESSISTÄ kuulunut mitään?? Siitä kuitenkin jo useampi viikko, kun hän matkaan lähti... toivottavasti kaikki siellä kunnossa.
Vaivasin pikkuisen tätä flunssaista päätäni, ja keksiin ainakin muutaman gallupinaiheen, vastailee ken huvittaa! Ovat aikaslailla laidasta laitaan...
Ainakin saadaan pinoja kasvatettua! (saattaa olla että osasta on jo aiemminkin ollut puhetta, mutta kun ei muista....)
G1: ONKO TEILLÄ JO VAUVALLE OTETTU VAKUUTUS? ja jos on niin mistä firmasta, ja miksi juuri sieltä?
G2: aikaisemmin on jo kyselty ruoka-himoista, mutta nyt kysymys kuuluu: MIKÄ ÄLLÖTTÄÄ?? ja mielellään vielä jos on jotenkin yllättävä ällötysaihe (entinen lempiruoka oksettaa tms...) esim. itseäni oksettaa ranskalaisten (siis perunoiden) haju, vaikka ennen en ole sitä miksikään noteerannut...
Toinen outo on raejuusto, jota normaalisti syön kyllä, mutta raskausajan se on ällöttänyt niin paljon, että suosiolla on saanut jättää ostamatta.
G3: ystävänpäivä on ovella,AIOTKO JUHLIA SITÄ JOTENKIN PUOLISON KANSSA? ja jos aiot, niin mitä olet suunnitellut?
JA MUISTATKO YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ YSTÄVIÄSI JOTENKIN? esim. onko piireissänne tapana antaa jotain pieniä lahjoja, tai muistaa toisianne muuten vaan?
G4: MISSÄ TAPASIT NYKYISEN PUOLISOSI?! Ja tiesitkö heti että SE OIKEA on löytynyt? =)
G5: MINKÄLAINEN RIITELIJÄ OLET? meitähän löytyy joka lähtöön, joten kertokaapa omat heikkoutenne ja myöskin vahvuutenne mitä tulee riitelemisen jaloon taitoon!
G6: LISTAA OMASTA MIELESTÄSI KOLME PARASTA PUOLTASI!! ja olkaa kaikessa rauhassa itsekkäitä nyt... turha ryhtyä vaatimattomaksi tässä kohtaa!
siinäpä nuota... eiköhän nuolla saada ainakin tämän päivän pinoon pituutta... toivottavasti eivät ole hirmu tyhmiä kaikkien mielestä... nyt keskellä yötä ei mun aivot pysty parempaan!!
Tulen itsekin vastailemaan tänään myöhemmin noihin omiin galluppeihini, nyt voisi taas mennä kokeilemaan jos uni tulisi...
Mukavaa tiistaita kaikille!!
T: Helmiina rv 38 ¤poks¤
Niin joo... tänään on myös neuvola, joten palaanpa niidenkin kuulumisten kanssa!
Kommentit (34)
3h jo valveilla eikä oikastaan kunnolla edes nukuta ja kello näkyy olevan puoli 5.. Mikähän siinä on, että kun vielä saisi nukkua kokonaisia öitä, niin EI siten mitenkään, tätä on nyt ollut vaivana jo usampana yönä. Olisi edes supistuksia tai joku muu kunnon syy niin ei tympisi niin kovin..
Neuvolassa kävin eilen, ei laskeudu tämä kaveri sitten mitenkään, joten jos vedet menisi niin kiireellä sitten sairaalaan. Yliaikakontrolli sovittiin jo ensi maanantaiksi. Olo on muuttunut jo niin tukalaksi, että mieskin päätti jo jäädä isyyslomalle, että saan vähän huilia. Kilttiä.
ONNITTELUT JJAE ja TIMBE ! Ja muille reipasta odotusmieltä ja hyviä hermoja..
lennard 40+4
[b]Rosalunda: [/b]Ihmettelen kovasti, että sinut vielä kotiin passitettiin! Sinuna menisin aika pian takaisin.. Luulisi, että tipalla voitais vauhdittaa synnytystä, jos näyttää synnytys pysänneen, koska jo niin paljon olet aukikin! Ihme lääkäreitä.. Joka tapauksessa - Onnea koitokseen!
Täällä oli aika katkonainen yö - kuopus yski noin tunnin, joskus kahden aikoihin (on kaks viikkoa jo ollut räkäinen, eikä tauti hellitä). =( Sit kun se lakkas, kääns mies kylkeä ja alkoi hillitön kuorsaus, mihin ei pikku potkut auttaneet. Räkäiseltä kuullosti hänkin, eli on nyt tauti alkanut hänelläkin.
Tästä tulikin mieleeni yksi KYSYMYS! Osaisiko joku sanoa, että kuinka helposti nää räkätaudit sun muut sit tarttuu vastasyntyneeseen? Olis tosi kurja, jos pikkuinenkin menis heti ihan tukkoon/kuumeeseen tms.
Vastailenpa pikaisesti galluppeihin:
G1: ONKO TEILLÄ JO VAUVALLE OTETTU VAKUUTUS? ja jos on niin mistä firmasta, ja miksi juuri sieltä? -Ei ole vielä otettu vauvalle vakuutusta, muistaakseni vanhemmilla muksuilla vakuutus Pohjolassa, joten samaan paikkaan sit tääkin.
G2: aikaisemmin on jo kyselty ruoka-himoista, mutta nyt kysymys kuuluu: MIKÄ ÄLLÖTTÄÄ?? ja mielellään vielä jos on jotenkin yllättävä ällötysaihe (entinen lempiruoka oksettaa tms...) -Oikein mausteiset tuoksut on aika yök, ei nyt muuta tuu mieleen..
G3: ystävänpäivä on ovella,AIOTKO JUHLIA SITÄ JOTENKIN PUOLISON KANSSA? ja jos aiot, niin mitä olet suunnitellut?
JA MUISTATKO YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ YSTÄVIÄSI JOTENKIN? esim. onko piireissänne tapana antaa jotain pieniä lahjoja, tai muistaa toisianne muuten vaan? -Olis kiva kyllä tuota päivää hiukan juhlistaa (mieluiten vauvan syntymällä ;) - onhan se myös meidän 8v kihlajaispäivä. Ystävänpäiväkortteja/-lahjoja en ole enää ostellut vuosiin - tekstarilla kyllä muistan ystäviä.
G4: MISSÄ TAPASIT NYKYISEN PUOLISOSI?! Ja tiesitkö heti että SE OIKEA on löytynyt? =) -Tavattiin yläasteella - ihan vaan kokeilin, et " alatko oleen mun kanssa" , joten en kyllä osannut ehkä kuvitellakaan, et täs sitä ollaan viel 10v myöhemminkin. Mut siis hyvä näin!
G5: MINKÄLAINEN RIITELIJÄ OLET? meitähän löytyy joka lähtöön, joten kertokaapa omat heikkoutenne ja myöskin vahvuutenne mitä tulee riitelemisen jaloon taitoon! -Olen mököttäjä, mutta kun tarpeeks raivo yltyy, enkä enää pysty hiljaa oleen, ni sit räjähdän ja tulee sanottua (sekä kuultua) sellaista mikä jälkeenpäin kaduttaa.
G6: LISTAA OMASTA MIELESTÄSI KOLME PARASTA PUOLTASI!! ja olkaa kaikessa rauhassa itsekkäitä nyt... turha ryhtyä vaatimattomaksi tässä kohtaa! -Tulipa vaikea, tätä pitää tosissaan miettiä, koska olen ollut nää viimiset kuukaudet ihan hirviö (toivottavasti johtuu hormooneista).. No olen joka tapauksessa edelleen rehellinen ja luotettava (tulipa tylsästi). Vielä kolmas.. On muuten _tosi_ vaikeeta! Sanoisin (pitkään harkittuani, parempaa keksimättäni), että ajattelevaisuus (ajattelen muita ennen itseäni) ja siinä samalla hyväntahtoisuus.
Nyt aamupalalle. Mukavaa tiistaita kaikille!
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]39+1
Täällä taas ja olo on yön jälkeen vähän sekava. Tuli nukuttua ihan hyvin siihen saakka kun esikoinen könysi meidän sänkyyn. Taitaa olla mustasukkaisuutta ilmassa, kun ei ole vielä 4 ikävuoteen tuota aikaisemmin tehnyt. Sitten kuopus huuteli parin tunnin päästä mua viereensä nukkumaan ja piti sitten vääntäytyä nukkumaan esikoisen sänkyyn kuopuksen kanssa. Tämän oman valasolemuksen kanssa ei oo kyllä mitään herkkua nukkua kippurallaan ja kun ei kylkeä oikein pääse kääntämään niin hoh, hoijaa.
Tänään ajattelin tehdä vähän remppa/siivoushommia jos vaikka sais kämpän pikkuhiljaa siihen kuntoon että jos tänne vaikka sitten vauvan synnyttyä tulee vieraita katselemaan vauvaa niin ei tarttis sit ruveta niitä hommia miettimään. Ulkona ei tosin ole kovin paljoa pakkasta eli ulkoiluakin tulisi varmaan harrastaa, itsellä vaan ei meinaa oikein intoa riittää =(
Rosalundakin on joutunut näköjään jo pitkät pätkät kärvistelemään suppareiden kanssa. Toivottavasti saat niihin tehoa piakkoin!
Nyt sitten noihin galluppeihin...
G1: ONKO TEILLÄ JO VAUVALLE OTETTU VAKUUTUS? Ei ole vakuutusta, toivotaan et mitään kamalaa ei satu. Miellä ei ole myöskään muilla lapsilla vakuutuksia (siis muita kun tapaturma) kun tuo julkinen puoli on toiminut tosi hyvin tarvittaessa ja meidän lapset ovat kyllä olleet tosi terveitä (ei ainuttakaan korvatulehdusta) *kop' ' ,kop* eli ilman vakuutuksia mennään varmaan nytkin. Muut vakuutukset on meillä tapiolassa, paitsi koiran on pohjolassa. Pitäisi varmaan kyllä kilpailuttaa nuo vakuutusyhtiötkin!
G2: aikaisemmin on jo kyselty ruoka-himoista, mutta nyt kysymys kuuluu: MIKÄ ÄLLÖTTÄÄ?? Mua ei kyllä ällötä varsinaisesti mikään, mutta ehkä sellainen valjun makuinen ruoka ei oikein maistu. Kaikkeen ruokaan pitäisi saada jalopenoja ja chiliä ja kaikki makeat pitäisi olla suklaata tai jotain ihanaa kerma-ällötystä ja tosi rasvaista =)
G3: ystävänpäivä on ovella,AIOTKO JUHLIA SITÄ JOTENKIN PUOLISON KANSSA? Me ei olla ystävänpäivää vietetty koskaan milläänlailla miehen kanssa. Ystäville olen lähettänyt usein jonkun kivan tekstiviestin ja joskus jollekin jopa kortin, mutta en ole oikein oppinut tuota päivää vielä viettämään.
G4: MISSÄ TAPASIT NYKYISEN PUOLISOSI! Töistä löysin ja tiesin kyllä heti että hän on mulle se oikea (ainakin luulen vieläkin niin) me muutettiin heti samankaton alle ja aika nopsasti mentiin kihloihin ja naimisiin ja sitten tulivatkin nämä (kohta) 3 lasta. Aikaa tähän kaikkeen on siis kulunut maaliskuussa 7 vuottaa!
G5: MINKÄLAINEN RIITELIJÄ OLET? Minä nalkutan ja huudan!! Mulla ei ole mitään taitoja riitelemiseen ja mies ei meillä osallistu ollenkaan riitelyyn, joten yksinään saan pauhata ja meuhkata! Mä saan aika helposti raivareita ja mies on täysin rauhallinen ja tyyni, ARSYTTÄVÄÄ, mutta varmaan meidän suhteessamme tosi hyvä juttu.
G6: LISTAA OMASTA MIELESTÄSI KOLME PARASTA PUOLTASI!! Mä tulen yleensä toimeen ihan kaikkien kanssa, en ujostele ja puhun paljon (ei varmaan kaikkien mielestä hyvä juttu) ja olen sellainen kaikkien auttaja tyyppi, ajattelen yleensä aina ensin muita ja sitten vasta itseäni! Tästä olen kuullut aika paljon kommenttia et " voisit joskus ajatella itseäsikin" .
Onnittelut vielä lopuksi kaikille jo vauvansa saaneille, nyt en muista nikkejä, ja pessistä ei toisaan ole kuulunut mitään, toivotaan et kaikki on kuitenkin hyvin!
T.kolomonen rv 38+1
Paljon onnea kaikille vauvautuineille ja tsemppiä käynnistykseen, synnytykseen ja sectioon meneville!!!
G1: ONKO TEILLÄ JO VAUVALLE OTETTU VAKUUTUS? ja jos on niin mistä firmasta, ja miksi juuri sieltä? -Meillä otetaan vakuutus vasta vauvan synnyttyä, Tapiolasta kuten perheen muutkin vakuutukset..se vaan on meille paras vaihtoehto.
G2: aikaisemmin on jo kyselty ruoka-himoista, mutta nyt kysymys kuuluu: MIKÄ ÄLLÖTTÄÄ?? -Mua ällöttää nykyään ruskeat kastikkeet,itse tehdyt ja paistetut pihvit (mistä yleensä tykkään TOSI paljon), ruisleipä ällöttää,tai oikeastaan se leivän haju..ei nyt muita tule mieleen..mut toivon että raskauden jälkeen noi alkaa taas maistumaan.
G3: ystävänpäivä on ovella,AIOTKO JUHLIA SITÄ JOTENKIN PUOLISON KANSSA? ja jos aiot, niin mitä olet suunnitellut? - Me ei ruukata juhlistaa ystävänpäivää mitenkään.
JA MUISTATKO YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ YSTÄVIÄSI JOTENKIN? esim. onko piireissänne tapana antaa jotain pieniä lahjoja, tai muistaa toisianne muuten vaan? -Parhaille ystäville lähetän kortit..nyt jää tosin sekin tekemättä kun en ole saanut aikaiseksi edes kirjottaa kortteja.
G4: MISSÄ TAPASIT NYKYISEN PUOLISOSI?! Ja tiesitkö heti että SE OIKEA on löytynyt? =) -Tapasin nykyisen mieheni eka yläateella koulussa ja siinä oli pientä flirttiä ja sitten kun alettiin olemaan yhdessä tavattiin silloisessa discossa (juu oltiin siis 15v silloin :D ) ja nuoresta iästä huolimatta aika äkkiä sitä huomas että tää taitaa nyt olla menoa. (Monet varmaan kauhistelee et kuin nuorena ollaan vakiinnuttu mut sopii meille täydellisesti)
G5: MINKÄLAINEN RIITELIJÄ OLET? -Noh olen aika äkkipikainen eli asiat tulee ulos joskus liiankin voimakkaasti ja saatan sanoa tosi pahasti vaikken sitä tarkottaskaan,haluan selvittää asiat puhumalla enkä mököttää..meillä vaan mies on se joka eka mököttää ja haluaa sit myöhemmin puhua ja mua ärsyttää se että asiaa ei voi puhua selväksi heti..hyväksyn kuites tämän ominaisuuden ja nalkutettuani jään odottamaan että mies avautuu. Oppimista varmasti minulla ois riitelemisessä..etenkin että aina ei tarvii ääntä korottaa.
G6: LISTAA OMASTA MIELESTÄSI KOLME PARASTA PUOLTASI!! - Hmm..tulen toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, olen hyvä kuuntelija ja pidän oman ja läheisteni puolen (siis että en anna muiden talloa jalkoihinsa).
Omaa ( . ): Viime yönä taas oli alamahassa menkkamainen olo..YHTÄÄN supistusta ei ole tullut..vauva kovasti vänkää ja se vihloo alapäätä niin että huuto meinaa välillä päästä..alhaalla siis on. Toiveissa on että syntyis pian niin jospa tämä pahantuulisuuskin katoais..en jaksa olla yks hermoheikko koko ajan. Saapas nähdä jos saisin synttärilahjan,täytän perjantaina (kun on laskettuaikakin) 24v.=)
Mut nyt menen aamukahvin keittoon että herään..meni viime yö vessassa rampatessa joten olo on sen mukainen. Aurinkoista päivää kaikille!!
Jonzu ja masukki rv 39+4
Helmiina83:
Ja tuossa linkki eilisiin jupinoihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9581910&p=&mpage=1&tmode=…ONNEA KAIKILLE JO VAUVANSA SAANEILLE!!!
Ja onnea matkaan myöskin kaikille menossa oleville!Minä siis yökyöpelöin täällä taas. =)
Olen siis edelleen ehjänä, ja ahkerasti kyllä taustaillut teidän juttuja joka päivä, mutta oma olo on edelleen niin vetelä, ettei tahdo saada mitään aikaiseksi. Ihan niinkuin päivittäisessä pinoutumisessa olis kova homma... No joka tapaukses, täällä siis sama tauti edelleen... alkaa jo toivo loppua, että tämä tästä mihinkään muuttuisi. Mistähän tämmönen määrä räkää ylipäätänsä riittää?!Omassa navassa ei sinänsä mitään muutoksia, viikonloppuna oli peräti harvinaisen rauhallista,supistuksia ei tullut kuin muutama hassu, ja olo oli räkätaudista huolimatta melkein siedättävä. =) (Huom. melkein) Nyt sitten tänään onkin taas rutisteltu senkin edestä. Tuossa vähän ennen puoltayötä alkoivat taas paineella ja niitä tulee nytkin n 3-7 minuutin välein, mutta kun eivät pirulaiset ole vielä tarpeeksi kipeitä.... joten tuskinpa siis tekevät mitään... korkeintaan kypsyttelevät paikkoja entisestään.
Huoh... ei auta kuin malttaa odottaa. eikä sen puoleen, ei meillä ole vieläkään täällä valmista vauvaa varten, hoitopöytä sentään eilen saatiin kasattua, mutta pinnis on edelleen varastossa... ja oma sairaalakassi pakkaamatta jne.
Taidan siis uhmata kohtaloa oikein toden teolla... =)En kuollaksenikaan muista mitä kaikkea on pinossa ollut puheenaiheena, joten tyydyin tälläkin kertaa jauhamaan omaa napaa...
Muuten, onko mulla mennyt jotain ihan totaalisen ohi, vai onko PESSISTÄ kuulunut mitään?? Siitä kuitenkin jo useampi viikko, kun hän matkaan lähti... toivottavasti kaikki siellä kunnossa.
Vaivasin pikkuisen tätä flunssaista päätäni, ja keksiin ainakin muutaman gallupinaiheen, vastailee ken huvittaa! Ovat aikaslailla laidasta laitaan...
Ainakin saadaan pinoja kasvatettua! (saattaa olla että osasta on jo aiemminkin ollut puhetta, mutta kun ei muista....)G1: ONKO TEILLÄ JO VAUVALLE OTETTU VAKUUTUS? ja jos on niin mistä firmasta, ja miksi juuri sieltä?
G2: aikaisemmin on jo kyselty ruoka-himoista, mutta nyt kysymys kuuluu: MIKÄ ÄLLÖTTÄÄ?? ja mielellään vielä jos on jotenkin yllättävä ällötysaihe (entinen lempiruoka oksettaa tms...) esim. itseäni oksettaa ranskalaisten (siis perunoiden) haju, vaikka ennen en ole sitä miksikään noteerannut...
Toinen outo on raejuusto, jota normaalisti syön kyllä, mutta raskausajan se on ällöttänyt niin paljon, että suosiolla on saanut jättää ostamatta.G3: ystävänpäivä on ovella,AIOTKO JUHLIA SITÄ JOTENKIN PUOLISON KANSSA? ja jos aiot, niin mitä olet suunnitellut?
JA MUISTATKO YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ YSTÄVIÄSI JOTENKIN? esim. onko piireissänne tapana antaa jotain pieniä lahjoja, tai muistaa toisianne muuten vaan?G4: MISSÄ TAPASIT NYKYISEN PUOLISOSI?! Ja tiesitkö heti että SE OIKEA on löytynyt? =)
G5: MINKÄLAINEN RIITELIJÄ OLET? meitähän löytyy joka lähtöön, joten kertokaapa omat heikkoutenne ja myöskin vahvuutenne mitä tulee riitelemisen jaloon taitoon!
G6: LISTAA OMASTA MIELESTÄSI KOLME PARASTA PUOLTASI!! ja olkaa kaikessa rauhassa itsekkäitä nyt... turha ryhtyä vaatimattomaksi tässä kohtaa!
siinäpä nuota... eiköhän nuolla saada ainakin tämän päivän pinoon pituutta... toivottavasti eivät ole hirmu tyhmiä kaikkien mielestä... nyt keskellä yötä ei mun aivot pysty parempaan!!
Tulen itsekin vastailemaan tänään myöhemmin noihin omiin galluppeihini, nyt voisi taas mennä kokeilemaan jos uni tulisi...
Mukavaa tiistaita kaikille!!T: Helmiina rv 38 ¤poks¤
Niin joo... tänään on myös neuvola, joten palaanpa niidenkin kuulumisten kanssa!
Ja ootkos pirriäinen jo lähtenyt synnyttämään, ne meidän treffit on sovittu VASTA 23.2 sinne kättärille?!!
Nyt kaikki vaan koneen ääreen, ei teillä voi olla muuta tekemistä näin tiistaipäivänä ;)
Ei vaan mekin lähdemme tästä kaupoille, kun en millään jaksanutkaan ruveta remonttihommiin joten palailen sitten illalla lueskelemaan kuulumisianne. Toivotaan et saadaan äkkiä paljon ihania vauvauutisia. Tsemppiä kaikille joilla lähtö alkaa tosiaan olla jo käsillä! Tuntuu että täältä puuttuu nyt monta ahkeraa pinoilijaa, tai sitten on laiskuus ja muut kiireet vieneet palstailijat mennessään!
Nyt puisss....
t.kolomonen rv 38+1 (kylläpä päivät matelee)
Yritin lainata noita gallup kysymyksiä omaan tekstiin ni en näköjään osannut ku nakkas ennen aikojaan ja koko HELMIINAN teksti tuli tuohon HÖH
Tsemppiä paljon kaikille tänään synnärille menijöille.
Ja Onnittelut vauvansa jo saaneille.
( . ) Koko eilisen päivän oli taas alaselkä jomotusta. Ei kuitenkaan päivällä supistellut. Vauva oli todella paljon liikeessä vaikka aiemmin on liikkunut vähemmän.
Yöllä heräsin pariin otteeseen koviin supistuksiin. Ekan kerran tunsin siis kunnon supistuksia. Niitä ei varmaan kuitenkaan tullut yöllä kuin vain ne 2, kun aamulla heräsin yhtenä kappaleena omasta sängystä. No jospa se tästä pikkuhiljaa alkais pehmittelemään paikkoja. Tänään ei ole tullut vielä yhtään supistusta ,mut alamaha on hellänä ja alaselkää jomottelee edelleen. Myös nivuset on niin kipeenä ettei juuri kävellä pysty. Saapa nähdä milloin tää meidän vauveli aikoo syntyä. kukaan ei ole 4 edellisestä lapsesta mennyt yli lasketun ajan.
Jomppana 39+1
En tiedä mikä tarkoitus tällä jatkuvalla valvomisella on näin loppuvaiheessa, kun enpä ole yhdenkään vauvan kanssa joutunut tunteja olemaan yöaikaan hereillä.. Käy kyllä jo jaksamisen ja hermon päälle, kun yöllä kukkuu 3-4 tuntia putkeen hereillä ja aamulla kyllä väsyttäisi maailman eniten. Vaan pakko on nousta tuon 2v naperoisen kanssa aamutouhuihin ja siitä se päivä sitten käynnistyy.. Päiväunia en pysty nukkumaan, kun naapurin lapset pitävät sen verran kovaa meteliä aamusta iltaan :(
Sain varattua ajan yliaikaiskontrolliin perjantaille 16.pv ja silloin ollaan ajassa 41+5. Että saas nähdä syntyykö ennen perjantaita, vai jatkuuko odottaminen vielä perjantainkin jälkeen. Meidän 2v naperoisen tarkka syntymäpäivä on pe 16.2., joten olisi aika huikeaa, jos tämäkin syntyisi isoveikan syntymäpäivänä :)
Ja eikun syömään ja kohta sitten lukemaan, kun naperoinen nukkuu päikkäreitä!! Iloista päivää kaikille odottajille..
Terveisin,
Nirppu ja Touho 41+2
Kolomonen: Treffit pitää, ainakin toistaiseksi : )
Kotosalla ollaan vielä ja lukemassa oon käynyt melkein joka päivä, mutta hirveä väsymys on iskenyt jostain syystä.. En tiedä enteileekö lähtöä : ) En oo saanu aikaiseksi kirjoitella.
Eilen oli neuvolassa vauvan sykkeet hurjat, yli 170 kun normaalisti on 130-140 luokkaa. Koitettiin mitata monta kertaa, mutta aina tuli hurja luku. Jopa yli 180 yhden kerran.
Tänään menen sitten uudestaan, josko on rauhoittuneet. Jos ei niin sitten kättärille jossa ottavat tarkempaa käyrää ja miettivät mistä johtuu.
Alkoi taas hieman pelottaa, joten sekin voi saada aikaan tämän saamattoman olon. Täytyy vain toivoa ettei ole mitään vakavaa!! Alku raskaushan meni jännittäessä sitä niskaturvotusta ja lapsivesipunktion tuloksia ja se nyt tietysti muistui taas mieleen. Täytyy vain toivoa, että sydän on vauvalla kunnossa.
Mutta nyt täytyy lähteä sinne neuvolaan. Palaan kertomaan kuinka kävi, jos eivät sieltä passita suoraan kättärille.
Pirriäinen rv 38+1
Nyt vihdoin ehdin koneelle...
Elikkäs: 24.1.2007 meille syntyi ihana pikku prinsessa klo. 22:58, painoa 2700g ja pituutta 46cm.
Synnytys käynnistyi kotona vesien menolla, silleen lorahti, että heräsin housut märkinä... 8.00 oltiin sairaalassa ja sieltä mut siirrettiin osastolle odottelemaan josko jotain tapahtuisi, sillä kohdunsuu oli vaan parille sormelle auki eikä supistuksia ollut.
Vasta 16.00 alkoi supistelemaan ja 18.00 tuntuvasti, niin että suu oli auennut reilu 4cm. Kävelin pitkin käytäviä ja olin lämpimässä suihkussa huojuttamassa lantiota :)
19:30 supisteli jo tosi kipeästi ja pyörittelin lantiota kaurapussi vatsalla, kunnes päätin, että nyt lähdetään synnyttämään!
20:30 oltiin synnytys salissa ja 21.00 suu oli auennut 6cm. Päätin, että olen niin kauan jalkeilla kun vain jalat kantavat! 22.00 oli pakko luovuttaa, kun jalat alkoivat kramppaamaan ja kätilön ja kandin oli autettava mut sängylle ja pidettävä mun tärisevistä jaloista kiinni, jotta tää mieslääkärikandi sai puhkaistua toisen kalvorakkulan.
22.30 olin jo täysin auki ja sitten saikin kohta ruveta ponnistamaan! Kätilö oli aivan mahtava ja auttoi sormilla ponnistussuunnan löytymistä! Pari ponnistusta ja tyttö oli maailmassa!! Ponnistusvaihe kesti n. 15min ja oli helppo. Siinä vaiheessa, kun pää oli näkyvissä ja venyttämässä paikkoja eikä saanut ponnistaa, oli kyllä pakko vähän huutaa! Senkin tein kyllä ensin varoittaen, että nyt huudan, kun sattuu niin perk...!
Luomulla siis meni eikä repeämiä tullut. Kätilö suihkutteli alapäähäni vähän väliä ceridalin öljysuihketta ja varmaan se sormilla venyttäminenkin auttoi.
Näyttivät vauvaa jalkopäästäni ja katselin vain ihmeissäni, että onpas sillä pienet munat, kunnes tajusin tytöksi! Ihana tunne saada vauva rinnalle, varsinkin kun nyt jopa jaksioin pitää silmäni auki! Synnytyksen kestoksi tuli 5h eli ei vienyt niin voimia niin kuin esikoisen synnytys.
Alhaisen verensokeriarvon takia tyttömme joutui keskolan teholle, jossa ilmeni myös alhaiset ja heittelevät verenpaineet. Aloitettiin lääkekuuri niihin sekä myös antibioottikuuri lapsiveden menosta johtuvan infektion vuoksi.
Parin päivän päästä sokerit tasaantuivat ja toiset pari päivää ja saatiin lopettaa verenpainelääkitys ja päästiin pois tehohuoneesta viereiseen huoneeseen tavalliseen sänkyyn.
Syöminen oli väsyttävää, joten nenämahaletkua piti käyttää. Viikko harjoiteltiin lääkekuurin loputtua juuri syömistä, että päästäisiin kotiin.
29.1 pääsin itse pois osastolta käymään kotona ja sitten asustelin loppu ajan säätiön lahjoittamassa ilmaisessa asunnossa tyksin vieressä. Mainio juttu, sillä meiltä on tyksiin n.90km ja nyt pääsin tytön luokse 5minuutissa! Neljän tunnin välein lypsin maitoa ja kiikutin ne sitten aina aamulla osastolle. Koti-ikävä oli kova... Onneksi myös esikoiseni ja mieheni pääsivät Wihurisäätiön asuntoon kanssani loppuajaksi.
6.2 nenämahaletku poistettiin, sillä tyttö oli syönyt jo parina päivänä joka syötöllä kaiken itse! 7.2 päästiin vihdoin koko perhe kotiin!!!
Olen vielä lypsänyt päivät pulloon ja yöt antanut tissiä. Pikkuhiljaa siirrytään pelkkään rintaan. On tämä vaan taas niin ihanaa!!!
Tässä sekava kertomus ensimmäisistä päivistämme... Olen täysin ulkona helmenkantajien jakautumisista ym. jutuista, joten pitänee selailla iakisempia pinoja.
Onko vauvapuolella meille jo oma " ryhmä" ? Entäs minne ne syntyneet kirjataan?
Pessi80 ja " Aada" 20vrk:tta
Ja jälleen uusille vauvautuneille suurenmoiset onnittelut! Olen samaa mieltä, että mitä ihmettä ROSALUNDA vielä teet kotosalla. Ei kun synnärille vaan ja potkua suppareihin vaikka oksitosiniista. Kyllä tuo 4cm on jo aika paljon ja se voi todlla lähteä hirmu nopeasti siitä aukeamaan - varsinkin jos olet jo ennestään nopea synnyttäjä. Todella ihme lekureita. Tuntuu, että tänä päivänä on vallan luomu-synnytysajatus käynnissä joka paikassa.Ettei muka voida mitään tehdä nopeuttamiseksi/käynnistämiseksi. huh - pitäisi osata ajatella myös meitä asiakkaita..
Ja sitten näihin päivän polttaviin Gallupeihin. Ensinnä oli eilisessä pinossa(en muista valitettavasti kuka sitä kyseli), että jännittääkö isiä tämä synnytys ja aiheesta oikein keskustelimme mieheni kanssa eilen illalla kortinpeluun lomassa ja hän myönsi myös, että jännittää enemmän kuin ekalla kerralla kun tietää, että minuun tulee sattumaan eikä voi tehdä juuri mitään. Ottaisi kuulemma kivun mieluummin itselleen -lutunen. Ja on kyllä ollut enemmän mukana muutenkin tässä odotuksessa nyt eli se ensimmäinen konkretisoi mitä tuleman pitää ja jännäähän se on ;)
Ja sitten Helmiinan kysymykset.
G1: ONKO TEILLÄ JO VAUVALLE OTETTU VAKUUTUS? ja jos on niin mistä firmasta, ja miksi juuri sieltä? - on otettu etukäteen, jos synnytyksessä kävisi jotain niin korvaisi myös ne haitat tms. Ja Turvasta - myös esikoiselle.Ja vaikka hän ei paljon sairastellutkaan vauva-aikana, niin kun olen itse ollut niin allerginen pienenä, niin arveltiin, että parempi se on ja kyllä sekin vakuutus on maksanut itsensä jo takaisin.
G2: aikaisemmin on jo kyselty ruoka-himoista, mutta nyt kysymys kuuluu: MIKÄ ÄLLÖTTÄÄ?? ja mielellään vielä jos on jotenkin yllättävä ällötysaihe (entinen lempiruoka oksettaa tms...) - jostain syystä kalaruoat ei uppoa millään vaikka yleensä tykkään tosi paljon.
JA MUISTATKO YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ YSTÄVIÄSI JOTENKIN? esim. onko piireissänne tapana antaa jotain pieniä lahjoja, tai muistaa toisianne muuten vaan? - yritän ainakin parhaimpia ja pitkäaikaisempia ystäviäni muistaa tekstareilla tai hauskoilla meileillä. Ja tänä vuonna jopa askartelimme esikoisen kanssa yhdessä mummoille ja kummeille kivat kortit. Miehen kanssa ei juurikaan ole fiilistelty yleensä mitään.
G4: MISSÄ TAPASIT NYKYISEN PUOLISOSI?! Ja tiesitkö heti että SE OIKEA on löytynyt? =) - tavattiin vappuristeilyllä ja viehätyin hänestä kyllä heti, mutta olin vasta lopettanut ed.seurustelun joten en ollut valmis uuteen vakavaan suhteeseen niin pian. Mutta pikkuhiljaa siitä kuitenkin tuli sellainen mieheni pehmitettyä minut totaalisesti ja sitten minä olinkin se osapuoli joka oli aiemmin sitä mieltä, että tässä hän nyt on.
G5: MINKÄLAINEN RIITELIJÄ OLET? meitähän löytyy joka lähtöön, joten kertokaapa omat heikkoutenne ja myöskin vahvuutenne mitä tulee riitelemisen jaloon taitoon! - kyllä ääniala yleensä nousee ja tulee huudettuakin, mutta lepynn myös aika nopeasti. Mieheni on huomattavasti rauhallisempi ja " kypsempi" riitelijä kuin minä.
G6: LISTAA OMASTA MIELESTÄSI KOLME PARASTA PUOLTASI!! ja olkaa kaikessa rauhassa itsekkäitä nyt... turha ryhtyä vaatimattomaksi tässä kohtaa! - olen yleensä todella iloinen tyyppi (ei puhuta nyt näistä raskauden loppuajoista) ja tulen eri ihmisten kanssa hyvin toimeen. Työrintamalla olen mielestäni äärimmäisen hyvä esiintymään ja organisoimaan asioita.
Että semmottii - omaan napaan ei vieläkään mitään synnytykseen viittaavaa. Ehkä siis koitan asennoitua tuonne loppuviikkoon suosiolla. Täytyyhän sen syntyä jo tällä viikolla, joohan please??
hauskaa tiistaita kaikille!
Kaksosnainen ja vauveli 39+4
kaipa mäkin sitten kirjottelen tänne.. esikoista odotellaan
levottomana jo, nyt kasassa rv40 elikäs yli taitaapi mennä
pikkusen. seuraava neuvola torstaina ja viimeks jo sanottiin
että kyl viimeistää 23.päivä käynnistetään, jos ei aiemmin
tykkää syntyä kun nuo proteiinit ja paineet on ollu hiukkasen
koholla.. kassi on ollu lähtöä varten valmiina jo ainakin reilun
kuukauden niinkun kaikki muukin.. ööh, odottavan aika on
pitkä eikä yhtään helpota kun kaikki kyselee etteikö vielä olla
lähdetty..
vastailen tuohon galluppii samalla aikani kuluks...
G1: ONKO TEILLÄ JO VAUVALLE OTETTU VAKUUTUS? ja jos on niin mistä firmasta, ja miksi juuri sieltä?
- ei ole vielä otettu, vaikka pitikin.. otetaan varmaankin kun on syntyny
G2: aikaisemmin on jo kyselty ruoka-himoista, mutta nyt kysymys kuuluu: MIKÄ ÄLLÖTTÄÄ?? ja mielellään vielä jos on jotenkin yllättävä ällötysaihe (entinen lempiruoka oksettaa tms...)
- nyt ei onneks enää ole mitään, mut alkuraskauden aikana kaikki ruoka sai äklön olon. pahimpia oli makkarat ja etenkin valkosipulijauheen haju :/
JA MUISTATKO YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ YSTÄVIÄSI JOTENKIN? esim. onko piireissänne tapana antaa jotain pieniä lahjoja, tai muistaa toisianne muuten vaan?
- toivon mukaan juhlitaan synnärillä pikkusta :P ennen oli tapana kavereiden kanssa pikkupaketit ja kortit, nykysin jää tekstariin tai nettipostikorttiin ku asutaa niin erillää..
G4: MISSÄ TAPASIT NYKYISEN PUOLISOSI?! Ja tiesitkö heti että SE OIKEA on löytynyt? =)
- " sokkotreffeil" , no ei kai.. monimutkanen juttu mutta hyvä näin :) nyt vasta sitä tietää että oikea on löytynyt.. menihän sen tajuamiseen aikaa...
- otan herkästi itteeni :/ pahimmissa riidoissa on tavarat lennelly.. mut sit taas rauhotun yhtäkkiä..
- sosiaalisuus, pitkä pinna!, aitous
t: ruujsal rv40 :)
Hyvää huomenta vaan täältäkin kaikille!
Aluksi onnea kaikille vauvautuneille!
Täällä ei mitään merkkejä et pikkuinen pihalle haluis tulla nii et päivä kerrallaan...
vastaillaampa sit vaik noihin galluppeihin
G1:eli ei olla otettu vakutuusta vielä...varmaan sitten kun vaavi syntyy
G2:no ei oikein ällötä mikään mut kauheesti koko ajan karkkia tekee mieli...ja cokista:)
G3:Ei me olla koskaan juhlittu ystävänpäivää se on mielestäni kauppojen keksimä humpuukijuttu...Ystäviä tulee tekstarilla varmaankin muistettua..
G4:Me ollaan ukon kans tavattu eka kerran varmaan jo ala-asteella kun oltiin ala-aste ja yläaste rinnakkaisluokilla,Kun sitten menimme ammattikouluun päädyimme siellä samalle luokalle ja siellä se lempi leiskahti:)
G5:Minä suutun kyl aika herkästi ilman näitäkin hormooneja...ja ääni kyl kohoaa sit korkealle...en ole mielestäni kovin pitkävihainen...
G6:Olen mielestäni hyvä kuuntelija,luotettava ja öö...no aika vaikeeta...
Huomenna ois sit taas neuvola...saapa nähä mitäs siellä sanotaan...
pikku 38+5
Josko minäkin nyt kirjoittelisin jotain pientä. On ollut kyllä tämä mamma niin väsynyt että pinot luettuaan ei ole jaksanut mitään kirjoitella.
ONNEA VAUVANSA SAANEILLE, JJAE,PESSI80 JA TIMBE (?) (muistinkohan nikit oikein) JA KAIKILLE MUILLEKKIN JOTKA OVAT JO OMAT NYYTTINSÄ MAAILMAAN SAATTANEET. (Anteeksi kun olen niin huono muistamaan nimiä)
Toivottavasti kestosynnyttäjämme Henna ja Heinä ovat tosiaan kanssa jo saaneet nyyttinsä. Kyllä he sen jo ansaitsivatkin.
Omaa ( . ):aa (joka on muuten kaikkien mielestä ihan suunnattoman suuri, vaikkakin sieltä on ihan yhtä siro tyttönen tulossa kuin isosiskonsakkin) Odotellessa aika kuluu hitaasti. Torstainahan nyt TÄLLÄ VIIKOLLA on sinne KAKS:iin lähdettävä (pitkän matkan takia) ja perjantaina aamulla 7.00 aikaan sitten leikkaavat. Jännittää ihan hurjasti ja tavallaan kurjaa kun tietää syntymäpäivän etukäteen, mutta sitten taasen tavallaan helpottavaa kun tietää mihin päivään mennessä on kotona kaikki oltava kunnossa että voi sitten huoletta lähteä sinne sairaalaan. Muksujen hoidot jne hoidettu valmiiksi.
SAIBU: kyselit jossain vaiheessa miksi leikkaavat? No mulla on vanha vamma tuolla häntäluussa joka rasituksesta äityy ihan kamalaksi eli vie viikoiksi liikuntakyvyn. Just ja just pystyy konttaamaan vessaan ja tuossa joulun allahan olin kolme viikkoa sen takia ihan kamalan kipeä kun se ärtyi syystä tai toisesta. Luultavasti joku painoi sitä. Toinen syy on tuo minun veriryhmäni eli o- jonka takia olen rampannut verikokeissa ja kuulun riskiryhmään. Kolmas syy on se että ensimmäinen myöskin leikattiin, pelon ja perätilan vuoksi(meidän keskimmäinenhän ei ole minun biologinen tyttäreni). Ja neljäs syy on ihan psykologinen. Kärsin kauheasta sairaala/lääkäri kammosta ja pelkään synnytystä/pitkäkestoista kipua ihan kauheasti. Joten lääkärärit päättivät leikkauksesta. Sekin kammottaa kyllä, mutta ensimmäinen kerta meni jotenkin niin nopeasti ja paranin pian joten tällä suunnitelmalla mennään.
GALLUPIT:
G1 vakuutus: Vauvalle ei ole viellä vakuutusta. Kilpailutimme kaikki vakuutusyhtiöt 2006 alkuvuodesta ja päädyttiin IF:iin, se oli meille paras vaihtoehto ja siellä on kaikki meidän vakuutukset joten sieltä tulee sitten varmaan vauvallekkin otettua.
G2 ällötys: Eli vaikka normaalisti tykkään valkosipulista ja viinikumeista niin nyt jostain syystä ällöttää ja etoo kumpikin.
G3 ystävänpäivä: Meillä ei kauheammin juhlita ystävänpäivää. Kavereille tulee laitettua tekstaria, sähköpostia ja mahdollisesti soitettua.
G4 puolison tapaaminen: Puolisoni olen tavannut internetissä. En kylläkään minkään treffipalstan kautta tai yleisessä chatissa. Yhteisiä tuttuja oli ja kerran alettiin vaan jutella ja parin vuoden ajan hajanaisesti vaihdettiin kuulumisia. Sitten hieman tiheämmin ja lopulta tapasimme ja siinä se oli. Sille tielle jäin ja päivääkään en ole katunut että etelä-suomesta tänne Kainuuseen muutin.
G5 millainen riitelijä olen: Epäreilu suorastaan :( tulee sanottua paljon semmoista ja kovaan ääneen mitä ei tarkoita. Pyydän kyllä helpolla anteeksi ja lepyn nopeasti. Me ei riidellä oikeestaan ollenkaan, puhumalla ollaan paljon asioiti setvitty ennen kunnon riitaa. Mieheni ihanan tasapainoinen ja rauhallinen luonne tasoittelee minun räiskyvää ja leimahtelevaa luonnettani loistavasti. Meillä on oikeestaan semmoista hyväntahtoista vit**** vaan :)
G6 kolme parasta puolta: No huh huh !! Iloinen , hirmu naarasleijona eli puolustan omiani henkeen ja vereen . Huumorintajuinen.
Niin ja sitten oli se pissapurkki gallup: eli mulla on kyl ongelmia sen kanssa, kuitenkin olen osunu ainki toistaiseksi purkkiin. Peffan pyyhkiminenki on ihan hirmu hankalaa kun on lyhkäset kädet ja pitkä selkä. Iso maha eessä joten ei meinaa kerta kaikkiaan ylettää.
Eiköhän tuossa taas ollutkin informaatio tulvaa aika reippaasti :) josko menisi pitkälleen kun taas väsyttää ihan hulluna. Liekö joku tse tse kärpänen minua purassu nyt loppu metreillä, kun koko ajan vaan haluttaa nukkua. Veren paineet on kuitenki ihan ok ja viimeinkin neuvalassa mittasi sen hempan ja sekin oli ihan kohillaan. Viimeinen neuvola oli tuossa viime perjantaina ja tarvii kyl myöntää et johan se siel ravaaminen alko rasittaa.
Haa tulikin mieleeni yksi hassu galluppi: Miten käyttäydyt vauvan vaatteita ostaessasi? Huokailetko niiden söpöyttä ja hankittuasi niitä esittelet kaikille hirmu ylpeänä, et kuin IHKUI ne on ;) ???? Minä nimittäin tunnustan olevani täysin mahdoton tuossa asiassa. Isäntä ja sisko on varmasti ihan kyllästyneitä kuuntelemaan ainaista huokailua ja sata kertaa samana päivänä et kuinka ihania ne nallepuh potkarit ja bodyt onkaan :D Taidan olla varsinainen vauvan vaate häirikkö!!!
Mut nyt nauttimaan viimeisista rauhallisista päivistä ennen vauva arjen alkua , silittelemään masua ja juttelemaan tulevalle rinsessalle.
Emppu-mamma ja rinsessa rv38+5 (loppusuorilla ollaan)
Terve!
Onneksi olkoon vauvautuneille! Melkein hävettää, kun käy kateeksi eikä osaa vain nauttia toisten onnesta.
Gallupeista:
G1: ei ole eikä ole ennenkään otettu (kop, kop)
G2: ruoka maistuu suorastaan turhan hyvin, mikään ei ällötä, paitsi appelan liian vahva kahvi. Se on kyllä aina ällöttävää.
G3: taitaa ystävänpäivämuistamiset kutistua sähköpostiin. Riistohyödynnän esikoisen piirtäjänkykyjä ja skannasin jo häneltä saamani kauniin ruusun! En ole ajatellut miehen muistamista (pitäis varmaan vähän ajatella - onhan se aina mukavaa) ja hän ei kyllä tasan tarkkaan muista koko asiaa, jos en väännä rautalangasta.
G4: Siippa iski minuun silmänsä lukiossa (pyysi tosin treffeille vasta pari vuotta myöhemmin veljensä painostamana) ja hän kuulemma " ois voinu kosia vaikka ekoilla treffeillä" , mulla meni lämpenemiseen kauemmin...
G5: Riitelijänä olen kärtyinen, karjuva ja aina ehdottoman oikeassa! Ajoittain löydän itsestäni riitelytilanteessa myös todella raivostuttavia marttyyripiirteitä.
G6: Parhaat puoleni: 1. Rakkaiden puolesta menen tarvittaessa vaikka solmuun. 2. muistan AINA kaikkien puolituttujenkin merkkipäivät ja tutut ovat aina otettuja, kun saavat minulta onnitteluita, kun " kukaan muu ei taaskaan muistanut" 3. Ennen niin kovin lyhyt " tulilankani" on ihailtavasti (?) pidentynyt lasten myötä.
Omaa ulospullahtanutta (ei oo tähän paistovahtiin luottamista) napaa: Pieniä nipistyksiä on tuon tuostakin, mutta ei mitään kunnollista. Olo on todella ankkamaisen vaappuva, mutta synnytys taitaa olla vielä kaukana. En ole ollenkaan orientoitunut siihen, että tämä voisi mennä ylikin, kun kaksi nuorinta ovat tulleet joko vähän etuajassa tai laskettuna päivänä. Pyrin aktiivisesti unohtamaan sen, että esikoinen meni 3 vkoa yli.
:) ONNANNAA 38+5
tulipahan mieleen hassu gallupin aihe....
Eli :
Kuka teidän perheessä määrää kaapin paikan? Vai onko teillä demokraattinen kansantasavalta jossa kaikistä päätöksistä neuvotellaan yhdessä ja päätetään yksissä tuumin? Kuka komentaa lapsia, vai molemmat?
ja toinen:
Onko teillä kotityöt jotenki jaettu eli tekeekö kumpikin yhtä paljon vai onko ihan selvä jako miesten hommat/naisten hommat?
Emppu-mamma edelleen....
Laitan ensiksi linkin tuonne vauvapuolelle, josko jo vauvautuneet helmet sinne sitten paremmin löytäisivät..
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9592497&t=9583604&appid=&…
Sitten heti onnittelut Timbelle ja Jjaelle ja Pessille! Tulkaahan mukaan keskusteluun tuonne vauvapuolelle!:)
Ja PESSILLE vielä: Kyllä täällä on jo sinun kuulumisia kauan odotettu kun satuin silloin lähtöaamunasi bongaamaan sen pinon missä olit kysellyt siitä vesien menosta. ;) Kiva että kaikki on nyt hyvin ja olette päässeet kotiin nyytin kanssa!:)
Sitten kommentoin minäkin nyt noihin gallupehin kun olivat niin hauskoja!:)
Eli:
- kyllä on, otettiin tapiolasta kun lähivakuutukselta ei silloin saanut selkeää vastausta onko siellä tuota ennakkoon otettavaa vakuutusta vai ei.. ja asiaan vaikutti myös että sukulaiseni työskentelee tapiolassa ja hoitaa nuo asiat minulle kätevästi!;)
G2: aikaisemmin on jo kyselty ruoka-himoista, mutta nyt kysymys kuuluu: MIKÄ ÄLLÖTTÄÄ?? ja mielellään vielä jos on jotenkin yllättävä ällötysaihe (entinen lempiruoka oksettaa tms...)
- minähän olen siis jo jakautunut, mutta nuo ällötykset jäivät ainakin vielä toistaiseksi: eli suolakurkut ja rasvainen ruoka *yök*
- ystäville olen tavannut tekstarin laittaa, mieheltä odottaisin jotain enemmänkin, mutta taitaa olla turhaa haaveilua kun ei se muista ikinä mitään tuollaisia ' juhlapäiviä' vaikka kuinka vihjailisi etukäteen.. eilenkin ilmoitti menevänsä tampereelta hakemaan laminaatit meille työpäivän jälkeen ja kun kysyin eikö joku muu päivä sopisi siihen paremmin, niin tiuskaisi vaan että täytyy ne laminaatit joskus hakea ja keskiviikko on siihen juuri sopiva :/
- me tapasimme netin välityksellä ja kun pari viikkoa olimme toisiimme tutustuttu rohkenimme sitten ihan ' oikeille' treffeille.. ja kyllähän minä heti hänet livenä nähtyäni toivoin, että tästä tulisi jotain pysyvämpää..;) ja tulihan siitä vaikka ensitapaamisesta ei ole kuin 1,5 vuotta! eli nopea tahti sopi meillekin;)
- olen hyvä kehittämään kärpäsestä härkäsen, eli suutun välistä liiankin herkästi.. toisinaan mökötän ja esitän marttyyria, toisinaan huudan ja raivoan, vittuilen.. mikä milloinkin tepsii.. minä siis olen oikea ' mestari' riitelemään ja luontoni on sellainen, että ikään kuin ' tarvitsen' välistä riitelyä ja huomaamatti oikein haastan riitaa, jos edellisestä on kulunut ' liian' kauan.. Ja mikäänhän ei koskaan ole minun vikani!;)
- tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa eli omaan hyvät sosiaaliset taidot, minulla on hyvät puheenlahjat (monet sanovat että olisin hyvä poliitikko, sillä pystyn puhumaan vaikka mitä sontaa todella vakuuttavasti) ;) ja mitähän vielä..? olen yleisesti ottaen positiivinen ihminen :)
Lisätäänpäs vielä yksi GALLUPKYSYMYS: Eli kuka uskaltaa tunnustaa ne KOLME HUONOINTA OMINAISUUTTAAN? ;)
- minulla ne ovat ailahtelevaisuus, turha riidan haastaminen ja toisinaan pitkävihaisuus/kostonhimo
Tälläistä tällä kertaa..:)
-frog2
Tuttikeittoa keitellessä vastailen viellä Frogin kyselemiin huonoihin puoliin :
1. Toivottoman ujo ja pelkään julkisia paikkoja
2. Otan hirmu helposti nokkiini ja murehdin liikaa
3. Pitkävihainen kaikille muille paitsi perheeni jäsenille
Listaahan voisin jatkaa vaikka hamaan loppuun asti ;) outoa kuinke helppoa on löytää huonoja puolia mutta ne hyvät on vaikeita.
Emppu-mamma (taas)
Koko yö nyt siis mennyt puolen tunnin välein suppareilla, jotka ovat jo todella kipeitä ja nyt viimeinen tunti 15 minuutin välein. Päätin taas nousta ylös ja katsoa, että kantaisivatko nuo jo niin pitkälle, että pitäisi lähteä synnärille takaisin. Jotenkin tuntuu kuin istuminen rauhoittaisi ne... Oletteko muut huomanneet mitään tämän kaltaista?
Mulla on aikaisemmat synnytykset käynnistyneet vesien menolla ja on se niin paljon helpompaa kun ei tarvitse arpoa koko ajan, että mennäkö vai eikö. Nyt kuitenkin luulen, että yölliset supistukset ovat tehneet työtään ja synnytys jälleen hiukan lähempänä. Katsotaan, jos tästä aamun aikana pääsisi lähtemään...
En jaksa vastata gallupeihin, sorry. Nyt vaan väsyttää jo koko tämä touhu!
Rosalunda 40+6