Kun hallitus joka tapauksessa ottaa lisää valtionvelkaa kymmeniä miljardeja, niin miksi pitää kurmottaa jo muutenkin vähäosaisia ihmisiä?
Politiikka on arvovalintoja tiukassakin taloustilanteessa.
Kommentit (142)
Persut vihaa Suomea ja suomalaisia, mutta vielä enemmän ulkkareita.
Valmiita tappamaan kansan vaikka leikkauksilla, kunhan saavat kiristää väärän väristen ihmisten oloja Suomessa.
Minä pelkään vain sitä että jos Putin tulee tänne..
Ei Suomessa ole mitään erityisen kurjaa. Kaikilla on asunto ja ruokaa ainakin tarpeeksi, jos ei tukirahat ole menneet parempaan tarkoitukseen.
Ette oikeasti tiedä mitään kurjuudesta.
Olisin aina halunnut olla Evelyn Keyes.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla meillä on kuule rajoitteita!
Olisipa Susanna Koski nyt kansanedustajana. Hän toisi pikantin lisän Arkadianmäelle.
Vierailija kirjoitti:
Olisin aina halunnut olla Evelyn Keyes.
Ketä se on?
Purran säästöt toiselle asteelle 18-vuotta täyttäneiden opiskelijoiden kohdalla: noin 34 miljoonaa euroa vuodessa. Ei h e l v e t t i !
Elintason pitää laskea, jotta suomalaisten hiilijalanjälki saadaan kestävälle, ilmastosopimusten vaatimalle tasolle. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Purran säästöt toiselle asteelle 18-vuotta täyttäneiden opiskelijoiden kohdalla: noin 34 miljoonaa euroa vuodessa. Ei h e l v e t t i !
Tämähän jo peruttiin mutta noin vakavasti ottaen ammattikoululaiset ja lukiolaiset joutaisivat kyllä maksaa osan opinnoista ihan itse, kuten on aina tehty. Nyt ollaan tilanteessa jossa kunnat maksavat jopa ajokortteja opiskelijoille.
Vierailija kirjoitti:
Eli otetaan 12.2 miljardin sijaan 21.2 miljardia kun perutaan säästöt? Sannako se on aloittajana vai mistä tämä idiotismi kumpuaa?
No ei tarvii vetää noin huolella överiks, niin kuin näköjään kaikilla erimielisillä idiksillä joka asiassa on tapana, mutta jos otetaan vaikka 13 miljardia, niin se jo lopettaisi sen kurmoottamisen. Pienehkö raha tuohon lisää, mutta aika iso monelle kansalaiselle.
Köyhät joutuvat muös nyt joustamaan. Suomeen on tullut kymmeniä tuhansia vähäosaisia pakoon sotaa käyvistä maista. Heidän hätänsä menee nyt muiden edelle.
Vierailija kirjoitti:
Persut vihaa Suomea ja suomalaisia, mutta vielä enemmän ulkkareita.
Valmiita tappamaan kansan vaikka leikkauksilla, kunhan saavat kiristää väärän väristen ihmisten oloja Suomessa.
Ei minun palkka ole muuttunut kuin joka vuosi entistä paremmaksi. Minä leikkauksia?Kannattaa tehdä töitä niin pärjää eikä naukua itkuvirttä kelan lappuja täytellen.
Firmoja menee nyt konkkaan tuon tuostakin, työpaikkoja häviää koko ajan enemmän kuin mitä niitä tulee tilalle. Suunta on aika ikävä.
On ainakin yritetty kuluja leikata ja jopa onnistuttu siinä, mutta ei ole kerralla leikattu niin paljon kuin pitäisi, että velkojen lasku olisi juuri alkuun päässyt. Kun pelkkien korkojen maksuun pitää ottaa miljardeja velkaa, niin tämmöiset leikkaukset ovat aika pieniä, jos jollekin tulisi mieleen, että pitää alkaa sakottaa Suomea liian löperöstä talouspolitiikasta.
Ja kyllä, nyt on nimenomaan sijoittamisesta puute, että saataisiin työpaikkoja. Ihan hyvin se voisi olla vaikka tuo rata, josa kaikki tuntuvat säästyvän 100 miljardia, jos sitä lykätään, kunnes on pakko.
Meillä on vieläkin niin paljon ilmaista, mistaä muualla joudutaan maksamaan, niin ei kovin herkästi mitään sääliäkään meitä kohtaan tunnettaisi.
Täälläkin ollaan sitä mieltä, niin kuin velkaantuva ihminen tekee, että mitä väliä jaetaan vain kaikki rahat kaikille, jotka ovat kourat ojossa. Se olisi valtion kyseessä ollen vielä huonompi kuin yksityisen vararikko. Velkoja ei valtio juuri saa anteeksi, varsinkaan kun ihan oikeasti ei köyhiä olla, koska rahaa on ollut. Ja varsinkin mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Firmoja menee nyt konkkaan tuon tuostakin, työpaikkoja häviää koko ajan enemmän kuin mitä niitä tulee tilalle. Suunta on aika ikävä.
Vihannespörssin konkurssiinmeno oli minulle kyllä melkoinen yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä oikeiston ideologiaa. Tuloerojen kasvatus keinotekoisesti ja varojen haaliminen entistä rikkaammille.
Mut kauas velat karkaavat, turhaan niita tavoitat.
Mitäs jos menisitte oikeisiin töihin?
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään vain sitä että jos Putin tulee tänne..
Punikkina toivon että Putin tulee tukemaan tulevaa punakapinaa.
Älä luovuta! Kyllä se siitä.