Kun hallitus joka tapauksessa ottaa lisää valtionvelkaa kymmeniä miljardeja, niin miksi pitää kurmottaa jo muutenkin vähäosaisia ihmisiä?
Politiikka on arvovalintoja tiukassakin taloustilanteessa.
Kommentit (142)
Vähäosaisille eutanasia voisi olla hyvä ratkaisu jolla pääsee eroon elämän vaikeuksista. Valtio saisi myös säästöä kun hyödyttömiä ihmisiä ei tarvitse elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eläisimme hallituksen unelma maassa niin jokainen kykenevä kävisi töissä tuottamassa verotuloja valtiolle. Valitettavasti meillä on olemassa sellainen laiskojen ihmisten joukko, jonka saaminen liikkeelle edellyttää sitä että on annettava piiskaa.
Piiskan sijaan riittäisi antaa palkkatyötä.
Laiskat voidaan hätistellä piiskalla töihin sitten, jos ei kerta kaikkiaan riitä hakijoita muuten. Meillähän on nykyään esimerkiksi laiskottelevia keikkalääkäreitä, joita ei vain huvita tehdä kokoaikatyötä, vaikka töitä olisi tarjolla yllin kyllin. Valitettavasti minä en sitä pulaa kelpaa paikkaamaan, mutta kysymys ei ole siitä että olisin vain niin laiska.
Eivät ne lääkärit laiskottele vaan heille riittää se osa-aikatyöstä tuleva palkka ja elämässä on muutakin kuin työtä. S
Lääkäreiden palkat laitoshuoltajien tasolle niin jo löytyy työintoa. Mikään ei innosta niin kuin 13e tunti. Loppuu lorviminen.
Vierailija kirjoitti:
Katso kansalaisaloite ja kannata aloitetta, että meidän rahamme eivät mene tunnin juna hankkeeseen. Tee kansalaisaloite, mitä enemmän olemme tätä vastaan, niin menee eduskunnan käsittelyyn.
Tunnin juna-hankkeeseen menevät rahat eivät mene mihinkään kankkulan kaivoon, vaan ne oikeasti työllistävät suomalaisia ihmisiä. Itse rakennusprojektikin monen eri alan väkeä ja lisäksi välillisesti kaikkia niitä yrityksiä jotka toimittavat tarvikkeita työmaalle sekä tarjoavat palveluita työntekijöille.
Eiköhän pistetä Italian miljardit takaisinperintään koroilla ja jaetaan ensin omille kanta väestölle.
Meilläkin on paljon korjattavaa täällä.
Olisi varmasti ollut syytä leikata enemmän. Hallituksen pitää kuitenkin kunnioittaa Ylen tahtoa.
Hulluuden huipentuma, jos maahan mitä vaivaa suurtyöttömyys, tuodaan muualta lisää työttömäksi jääviä.
Vierailija kirjoitti:
Huonoja uutisia vingujille, talouden pohjakosketus on nähty ja nyt on jo hyviä merkkejä jatkosta. Korot laskee, inflaatio laskee jne.
Suuri valtaosa ihmisistä ei edes huomannut, että jostain on leikattu.
Inflaatio on nyt matalampi kuin 2022 ja kaikki ei ole velkaisia. Ei vain ole mitään luottamusta tulevaisuuteen ja työt vähenee koko ajan joten ei kuluteta vaan säästetään.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne lääkärit laiskottele vaan heille riittää se osa-aikatyöstä tuleva palkka ja elämässä on muutakin kuin työtä.
Toinen vierailija kirjoitti:
Lääkäreiden palkat laitoshuoltajien tasolle niin jo löytyy työintoa. Mikään ei innosta niin kuin 13e tunti. Loppuu lorviminen.
Myös laitoshuoltajalla eli siivoojalla voi olla hyvä palkka, jos hän ryhtyykin yrittäjäksi. Aika harvassa paikassa lopulta on nykyään paikan omat siivoojat vaan lähes aina palvelu ostetaan joltakin yrittäjältä ja pieniä siivousalan yrityksiä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ukrainan tuki pois, rahat menee ihan kankkulan kaivoon ja korruptoituneen johdon persauksiin.
Natovero niille, joilla on jotain puolustettavaa. Köyhälle kai on ihan yks hailee, määrääkö täällä Brysseli, Tukholma, Helsinki vai Moskova. Sama laulu on askelten.
Yritystuet pois, kun kerran ihmisiltäkin ne pois otetaan. Tai vastikkeellisiksi. Nythän ne tuet menevät ulkolaisten osinkoihin. Suoraan.
Suomalaiset siis rahoittavat USA:n aseteollisuutta natorahoilla ja yritystuilla floridalaisten eläkeläisten elintason, Ukraina-tuella rahoitetaan Ukrainan johtoa ja oligarkeja sekä aseistetaan rikollisjoukkoja, osa valuu Ryssäläänkin. Mut suomalaisille köyhille vain kiristystä ja kiristystä. Milloin poliitikot vedetään maanpetoksesta oikeuteen?
Jännät rivivälit, aivan kuin teksti olisi kopioitu jostain sovelluksesta. Yandex translatesta?
Eivät ne lääkärit laiskottele vaan heille riittää se osa-aikatyöstä tuleva palkka ja elämässä on muutakin kuin työtä. Sanoisin että näin ajattelee Suurin osa niistä joilla ei ole taloudellista pakkoa tehdä täyttä työviikkoa. Olen kuitenkin sitä mieltä että jokaisen kynnelle kykenevän olisi tehtävä sen verran töitä että kykenee itse pärjäämään työnsä palkalla.
Tämä on jotenkin ristiriitaista, että vain se palkka määrittää työnteon määrän, mutta itse moraalintaju hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Kukaan huonosti tai vähäisellä palkalla elävä ei voi käydä töissä vain silloin tällöin tullakseen toimeen ja sanoa, etä minulla on myös aikaa lapsille? On vähän surkuhupaisaa lukea välillä, että minä lääkäri ja minulla pitää olla aikaa hoitaa omat lapset ym. Mutta näinhän ei monella oikeasti mene yhteiskunnassa. Koska kaikilla ei vain ole samat mahdollisuudet kuin toisilla. Kun kysyttiin aikoinaan lääkäreiltä, että haluavatko lisää palkkaa tai laitetaanko se palkka enemmän hoitajille. Niin se meni nyt näin, valitettavasti. Ja nämä kiukuttelevat lääkärit sanovat, että heillä pitää olla mahdollisuus hoitaa omia lapsiaan? Kenellä tämä mahdollisuus oikeasti on, jos palkka on vähäinen?
Vierailija kirjoitti:
Jos eläisimme hallituksen unelma maassa niin jokainen kykenevä kävisi töissä tuottamassa verotuloja valtiolle. Valitettavasti meillä on olemassa sellainen laiskojen ihmisten joukko, jonka saaminen liikkeelle edellyttää sitä että on annettava piiskaa.
Hallitushan on toimillaan juuri passivoinut ihmisiä, nyt ei kannata enää ottaa vastaan osa-aikaisia tai pätkätöitä, kun 300 e suojaosa on poistettu. Hallituspuolueet voisi tulla tälle vuosituhannelle työelämäpolitiikkansa kanssa, jopa keskustakin nykyään myöntää, että työelämä on entistä enemmän silpputyötä, ja sosiaaliturva ja työnteko on voitava joustavasti yhdistää, koska kokoaikaista työtä ei ole enää tarjolla kuin harvoille. Eikä sillä kokoaikaisellakaan kaikki tule toimeen ainakaan pääkaupunkiseudulla.
Itse ihmettelen että miksi kurmottaa tavallisia työntekijöitä ja vie heidän oikeudet. Tästä ei ole edes mitään hyötyä valtiontaloudelle. Vain haittaa, kun ihmisten usko tulevaan viedään ja sisämarkkinat kutistuu. Ja kun palkat laskee, myös verotulot laskee.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen että miksi kurmottaa tavallisia työntekijöitä ja vie heidän oikeudet. Tästä ei ole edes mitään hyötyä valtiontaloudelle. Vain haittaa, kun ihmisten usko tulevaan viedään ja sisämarkkinat kutistuu. Ja kun palkat laskee, myös verotulot laskee.
Mitkä palkat laskee? Mitä sä sönkötät?
Luuletko että tuet on jotain vtun palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne lääkärit laiskottele vaan heille riittää se osa-aikatyöstä tuleva palkka ja elämässä on muutakin kuin työtä. Sanoisin että näin ajattelee Suurin osa niistä joilla ei ole taloudellista pakkoa tehdä täyttä työviikkoa. Olen kuitenkin sitä mieltä että jokaisen kynnelle kykenevän olisi tehtävä sen verran töitä että kykenee itse pärjäämään työnsä palkalla.
Tämä on jotenkin ristiriitaista, että vain se palkka määrittää työnteon määrän, mutta itse moraalintaju hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Kukaan huonosti tai vähäisellä palkalla elävä ei voi käydä töissä vain silloin tällöin tullakseen toimeen ja sanoa, etä minulla on myös aikaa lapsille? On vähän surkuhupaisaa lukea välillä, että minä lääkäri ja minulla pitää olla aikaa hoitaa omat lapset ym. Mutta näinhän ei monella oikeasti mene yhteiskunnassa. Koska kaikilla ei vain ole samat mahdollisuudet kuin toisilla. Kun kysyttiin aikoinaan
Niin kysehän on hyvin pitkälti siitä että paljonko jonkun ihmisen työpanoksesta ollaan valmiita maksamaan. Duunarialoillakin on itse asiassa aika paljon sellaisia ammattilaisia joiden työstä maksetaan sen verran isoja summia että yrittäjien ei ole mikään pakko tehdä täyttä työviikkoa, jos he eivät halua. Esimerkkinä mainitsen vaikkapa parturin, hierojan ja auton korjaajan. Työntekijä on tietysti sitten eri juttu mutta jokainen valitsee itse että lähteekö yrittäjäksi vai jääkö työntekijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Se on surullista että nyt kun kuitenkin leikkaamaan lähdettiin, niin sekin tehdään silkkihansikkain. Tällainen itku ja poru siitä kuitenkin seurasi. Samalla itkulla ja porulla olisi mennyt ne ihan oikein mitoitetutkin leikkaukset. Tämä vain todistaa sen, ettei Suomessa ole oikeaa oikeistoa olemassakaan. Oikealla kallistuvia vasemmistolaisia on, kuten nykyinen hallitus, mutta vasemmistolaisia yhtä kaikki. Tämä hyvinvointivaltion lässytys ja sitä varten velanotto on jo niin syvällä suomalaisessa DNA:ssa, ettei sitä sieltä irti pysty kukaan ottamaan. Sen vuoksi ainakin itse olen menettänyt toivoni tähän maahan. Viime hallitus otti velkaa, tämä hallitus ottaa velkaa ja tulevakin hallitus tulee ottamaan velkaa. Velkaa tullaan vetämään tasan niin kauan kun sitä joku suostuu myöntämään. Surullista, mutta totta. Tämän maan pitää Kreikan tavoin käydä ihan oikeasti siellä pohjalla, mikä tarkoittaa sosiaaliturvajärjestelmän täydellistä alasajoa j
Oikeisto tykkää politiikallaan luoda painetta ottaa velkaa. Veronmaksaja on helppo ryöstää omiin ja kaverien taskuun.
Koska kauppakeskukset halutaan konkurssiin, siksi naisilta leikataan sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset.
Ihme aloitus...
Siksi koska nyt on oikeisto eli ns. hyväosaisten hallitus. Tehdään kaikki, jotta ns. "tarkkailuluokalle" ei jouduta.
Koska Eu:lta tuli jo suuntaviivoja Suomen suhteen, että hyvätuloisten pitäisi ennemmän auttaa valtion taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Koska kauppakeskukset halutaan konkurssiin, siksi naisilta leikataan sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset.
800 miljoonaa lähtee myynneistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä palkat laskee? Mitä sä sönkötät?
Luuletko että tuet on jotain vtun palkkaa?
Paikallinen sopiminen on käsittelyssä ja irtisanomissuojan heikentäminen käsitellään marraskuussa.
Huonoja uutisia vingujille, talouden pohjakosketus on nähty ja nyt on jo hyviä merkkejä jatkosta. Korot laskee, inflaatio laskee jne.
Suuri valtaosa ihmisistä ei edes huomannut, että jostain on leikattu.