Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan nykyajan polkupyöriä

Vierailija
23.09.2024 |

Joka ikinen osa on pitänyt tehdä sellaiseksi, että vain polkupyöräliikkeestä saa sopivan varaosan. Tämä on tehty tarkoituksella että pyöriään ei enää pysty huoltamaan itse, edes yhtä pulttia ei pysty vaihtamaan koska rautakaupassa ei myydä sopivaa. Kaikki on jopa suomalaisessa Tunturissa tehty huonosti nykyään, edes pultin kierteet eivät ole kantaan asti kunnollisia, kaikki pitää purkaa edestä että mihinkään pääsee käsiksi ja jokainen osa on niin huonoa laatua että vääntyvät jos niitä nykäiseekin.

Jarrujen toleranssit ovat alle millin ja jos jos renkaaseen tulee pienintäkään ongelmaa niin levyjarrut hankaavat pysyvästi niin ettei asialle voi tehdä mitään. Kailleimmatkin osat ovat sellaista kuraa ettei 30 vuotta sitten olisi halvinkaan ollut niin huonolaatuinen. Eniten ärsyttää youtuben polkupyöränkorjausvideot joissa kaikki sujuu kuin tanssi mutta todellsuus on täysin päinvastainen kun alat tekemään itse.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut mikä alkoi ärsyttämään oli kun pyörää rassatessa huomasin että jatkuvasti sai netistä olla tilaamassa uutta työkalua jollekin ruuville/mutterille/pultille kun joka ikinen tuntuu vaativan oman erikoisensa.

Tämä on tehty tarkoituksella että ei voisi huoltaa itse ja joutuisi viemään pyöräliikkeeseen. Samasta syystä kaikki osat hajoavat ja vanhoissa pyörissä eivät hajonneet.

Siltä alkaa vaikuttamaan. Jos tarvii vaikka hammasrataspakkaa alkaa vaihtamaan niin auta minua, Jeesus.

En edes haaveile sellaisen vaihtamisesta. Mielenterveyteni on arvokkaampi kuin pyöräliikkeen hinnat :D

Vierailija
22/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut mikä alkoi ärsyttämään oli kun pyörää rassatessa huomasin että jatkuvasti sai netistä olla tilaamassa uutta työkalua jollekin ruuville/mutterille/pultille kun joka ikinen tuntuu vaativan oman erikoisensa.

Tämä on tehty tarkoituksella että ei voisi huoltaa itse ja joutuisi viemään pyöräliikkeeseen. Samasta syystä kaikki osat hajoavat ja vanhoissa pyörissä eivät hajonneet.

Siltä alkaa vaikuttamaan. Jos tarvii vaikka hammasrataspakkaa alkaa vaihtamaan niin auta minua, Jeesus.

https://www.motonet.fi/tuote/super-b-polkupyoran-pakka-avain?product=38…

10€ takapakka avain, kauheeta. Tuon avulla vaihtaa takapakan muutamassa minuutissa, rengaskin lähtee irti sekunneissa nykypyörillä vs vanhoissa pitää lenkkiavaimilla pyöritellä mutterit ja jalkajarrun vipuhässäkkä auki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.motonet.fi/tuote/super-b-polkupyoran-pakka-avain?product=38…

10€ takapakka avain, kauheeta. Tuon avulla vaihtaa takapakan muutamassa minuutissa, rengaskin lähtee irti sekunneissa nykypyörillä vs vanhoissa pitää lenkkiavaimilla

Vituix menee ihan varmasti tosielämässä.

Vierailija
24/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on ku tilaa jostai kiinasta fillarin.Tai ostaa Tunturin .

Vierailija
25/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyöränkorjausvideot on ihan samassa sarjassa remppa- ja kokkausvideoiden kanssa.  Kun lähdet itse tekemään perässä aikaa kuluu kymmenkertainen määrä ja silti lopputulos on mitä on.

Vierailija
26/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin pojalle kauan sitten Raleigh- merkkinen "laatupyörä" Hobby Hallista. Oli oikein kahden vuoden takuu. Pyörän laakerit meni väljiksi jo parissa kuukaudessa. Vietiin huoltoon ja huollettiin ja taas meni laakerit väljiksi. Huoltaja purki navat ja totesi että laakeripesät olivat pehmeitä, koneistettu suoraan rosterinapaan ilman kovaa pinnoitetta. No vielä kerran laakerit meni väljäksi ja palautettiin pyörä myyjälle huoltoliikkeen lausunnon kanssa ja rahat tuli takaisin. 

No, autoista sai romutuspalkkion muutama vuosi sitten ja pari saabbia ja audi meni romuksi. Onneksi en vie ikinä kilpiä pois... tilasin taas Hobby Hallista fillarin, nyt sähköisen pikkupyöräisen että sopii helposti autoon sekä Biltemasta pikkupyöräisen paksuilla renkailla sienestysreissuille. Nää fillarit on toimineet aivan mahtavasti, käyttö on aika vähäistä mutta kuulemma polkupyörien laatu on kovin kirjavaa.

Vierailija
27/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin pojalle kauan sitten Raleigh- merkkinen "laatupyörä" Hobby Hallista. Oli oikein kahden vuoden takuu. Pyörän laakerit meni väljiksi jo parissa kuukaudessa. Vietiin huoltoon ja huollettiin ja taas meni laakerit väljiksi. Huoltaja purki navat ja totesi että laakeripesät olivat pehmeitä, koneistettu suoraan rosterinapaan ilman kovaa pinnoitetta. No vielä kerran laakerit meni väljäksi ja palautettiin pyörä myyjälle huoltoliikkeen lausunnon kanssa ja rahat tuli takaisin. 

No, autoista sai romutuspalkkion muutama vuosi sitten ja pari saabbia ja audi meni romuksi. Onneksi en vie ikinä kilpiä pois... tilasin taas Hobby Hallista fillarin, nyt sähköisen pikkupyöräisen että sopii helposti autoon sekä Biltemasta pikkupyöräisen paksuilla renkailla sienestysreissuille. Nää fillarit on toimineet aivan mahtavasti, käyttö on aika vähäistä mutta kuulemma polkupyörien laatu on kovin kirjavaa.

On vielä Tunturi joku "maastopyörä", 80- tai 90- luvulta jolla on tosi vähän ajettu. Faija sen sai joissain hevos- tai lammaskaupoissa. Nyt se on jo museotavaraa ja aito suomalainen laatupyörä. Kuin uusi.

Vierailija
28/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

päinvastoin, nykyajan pyörät on helpompia huoltaa

Osat maksaa paljon ja niitä ei saa ostettua kuin pyöräliikkeistä!