Miksi köyhän lemmikki lopetetaan, mutta rikas hoitaa lemmikin kuntoon?
Suomen laki mahdollistaa.
Eläin on esine.
Voin köyhänä ottaa kissan ja voin lopettaa sen itse.
Kokemuksia
Kommentit (54)
Olen hoidattanut koirani osamaksulla, onneksi sen saa kun on hoitanut raha-asiat hyvin.
Köyhän lemmikki lopetetaan, koska on tuhlattu rahat, eikä ole varaa hoitaa lemmikkiään. Köyhien ei pitäisi ottaa lemmikkiä, kun rahat menee tatuointeihin ja muuhun turhaan. Se on sama kuin heitteillejättö lemmikkiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ei siinä raha auta jos se lemmikki on kuolemansairas,parasta päästää vaan tuskista.
Jos eläimellä on jalka poikki, onko se kuolemansairas?
Ap
Yhteiskunnanko pitäisi hoitaa se jalka kuntoon. Entä luonnoneläinten kohdalle jokainen loukkaantunut eläin pitää hoitaa?
Lemmikki ei selviä luonnossa.
Keskustelu koskee lemmikkien ottamista ja hoidotta jättämistä tai hylkäämistä.
Lemmikin kuolema ei ole hylkäämistä. Se että antaisi eläimen kärsiä on.
Puhun sairauksista, jotka voisi parantaa, mutta eläimen omistajalla ei ole rahaa.
Keskustelu ei koske vanhuuteen kuolemassa olevia eläimiä ja näiden eutanasiaa.
Selvensikö tämä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Köyhän lemmikki lopetetaan, koska on tuhlattu rahat, eikä ole varaa hoitaa lemmikkiään. Köyhien ei pitäisi ottaa lemmikkiä, kun rahat menee tatuointeihin ja muuhun turhaan. Se on sama kuin heitteillejättö lemmikkiä kohtaan.
Minä voisin ottaa kissan tänään
Lopettaa sen kuukauden päästä.
Olisin hyvä kristitty jeesuksen silmissä
En olisi tehnyt mitään väärää lain puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä köyhillä lemmikkejä?
Määrittele "köyhä".
Tässä tapauksessa ainakin henkisesti köyhällä ei ole varaa eläimen rokotuksiin, lisäravinteisiin, yllättäviin eläinlääkärikuihin tai eläinvakuutukseen.
Köyhät ottavat mieluummin tatuointeja, kuin vakuutuksen lemmikilleen. Sitten kirjoitellaan typeriä avauksia, kun itse sössitty asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ei siinä raha auta jos se lemmikki on kuolemansairas,parasta päästää vaan tuskista.
Ap
Yhteiskunnanko pitäisi hoitaa se jalka kuntoon. Entä luonnoneläinten kohdalle jokainen loukkaantunut eläin pitää hoitaa?
Suomessa on eläinsuojelu yhdistyksiä joista voi kysyä apua. Ja joku täällä kertoi että koiralla tai kissalla voi hammas tulehtua siksi ei kannata ottaa. Meistä kuka tahansa voi jäädä auton alle, eli pitää pysyä sisällä ja toivoa ettei katto tule niskaan ?
Ihminen voi toki köyhtyä esim irtisanomisen seurauksena, tämä on hyväksyttävä poikkeus sääntöön
Syrjäytyneet ei lemmikkiä tarvitse, eikä lapsia.
Tämä on mielipiteeni, olen varakas lapseton vela
Olen elänyt köyhän rakkaudettoman lapsuuden.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suomessa on eläinsuojelu yhdistyksiä joista voi kysyä apua. Ja joku täällä kertoi että koiralla tai kissalla voi hammas tulehtua siksi ei kannata ottaa. Meistä kuka tahansa voi jäädä auton alle, eli pitää pysyä sisällä ja toivoa ettei katto tule niskaan ?
Kukaan ei tarvitse lemmikkejä
Kaikkea voi sattua.
Sitten annat lemmikin pois, etkä ota uutta
Köyhäilet yksin.
Keskustelussa puhutaan köyhistä jotka ottavat lemmikkejä
Ei tulevaisuuden uhkakuvista
Pysykää asiassa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan hulluenää hukuta kissanpoikasia. Meille tuli kissa joka oli paksuna. Teki viisi poikasta. Pidettiin ne kaikki. Asutaan maalla ja ei tiedetty kenen se kissa oli joka meille tuli joka oli raskaana. Nyt säästetään jos joku kissa tarvii eläinlääkäriä. Onneksi eivät ole vielä vanhoja. Maaseudulla ei piitata kissoista. Ainakin täälläpäin ihmiset on tosi juntteja.
Ymmärsinkö oikein; Teillä on 6 kissaa, joita ei ole kastroitu/steriloitu? Kohta teillä on kymmeniä sukurutsaisia kissoja, jotka villiintyvät ja jatkavat sukuaan...Onko järkevää?
Tämä keskustelu pitää ehdottomasti ilmoittaa absurdismin MM-kisoihin. Upea suoritus.
Minä en vaadi sinua maksamaan minun harrastuksestani. Älä sinäkään vaadi minua maksamaan sinun harrastuksestasi(=eläinten pidosta).
Terv. Veronmaksaja