Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan näin että gynekologissa vaivoissa kunnallisella puolella ohjataan yleislääkärille joka on usein mies

Vierailija
23.09.2024 |

Missä gynet?!

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleislääkäri on ihan pätevä useimpiin naisten vaivoihin. Harvoihin naisten vaivoihin edes tarvitaan gyneä, se on vaan tätä propagandaa mitä kansalle on syötetty.

Olet väärässä. Terveyskeskuksessa ei tehdä esim. ultraäänitutkimuksia. Yleislääkärit eivät ole erikoistuneita esim. hedelmättömyyshoitoihin, gynekologisiin syöpiin tai vaihdevuosiongelmiin.

Ei tuossa väitettykään että yleislääkäri olisi noiden asioiden ekspertti. Hommaa lukutaito.

Hommaa saatana itse. Kommentoin kommenttia jossa väitettiin että yleislääkäri on ihan pätevä useimpiin naisten vaivoihin.

Vierailija
22/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn  äitini  puolesta,hänellä on ollut  jonkinlaista vuotoa useamman kuukauden ja välillä tunne että puukko pistää sinne. Mieslääkäri ei kuulemma ollut edes katsonut äidin alakertaan,oli vain antanut esitteitä vaihdevuosista!

Ja yksityiselle äitini pihinä ei mene.

Ap

Jos äitisi pitää rahan säästöä tärkeämpänä kuin terveyttään, niin oma valinta. Itse kävin juuri yllättävän vuodon vuoksi yksityisellä. Olen tällä hetkellä työtön, mutta koska lähisuvussa on munasarjasyöpää, niin rahan pihtailu ei tässä asiassa ole järkevää. Se ei ole koskaan terveyden kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei erikoislääkärille pääse suoraan muutenkaan. En ole ikinä käynyt gynellä, terveyskeskuksen yleislääkäri on aina osannut hoitaa minua.

Yleislääkäri on erikoislääkäri 😂

Vierailija
24/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gynet on erikoislääkäreitä, joille julkisella päästäkseen täytyy olla pätevä syy ja lähete. Meidän terkkarissa on kai tällä hetkellä kaikki lääkärit naisia. Käyn itse yksityisellä gynellä.

Yleislääkärikin on erikoislääkäri, tiedoksesi.

Tosin terveyskeskuslääkäri ei välttämättä ole yleislääketieteen lisensiaatti.

Vierailija
25/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynet on erikoislääkäreitä, joille julkisella päästäkseen täytyy olla pätevä syy ja lähete. Meidän terkkarissa on kai tällä hetkellä kaikki lääkärit naisia. Käyn itse yksityisellä gynellä.

Nyt alkoi kiinnostaa. Missä terkkarissa on gynekologeja? Näin keski-ikään mennessä tällaista ihmettä ei ole tullut vastaan, ainoa julkisella puolella ikinä kohtaamani gyne oli aikoinaan lapsettomuuspolilla sairaalassa ja sinnekin tie vei terkkariin yleislääkärin kautta. 

Vierailija
26/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/laakarien-vastaa…

Vierailija
27/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittanet lääketieteen lisensiaattia ilman yleislääketieteen erikoispätevyyttä.

Vierailija
28/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi kiinnostaa. Missä terkkarissa on gynekologeja? Näin keski-ikään mennessä tällaista ihmettä ei ole tullut vastaan, ainoa julkisella puolella ikinä kohtaamani gyne oli aikoinaan lapsettomuuspolilla sairaalassa ja sinnekin tie vei terkkariin yleislääkärin kautta. 

Ei missään, kuten tässä niin sanonutkaan. Vastaus oli aloituksessa siihen väittämään, että julkisella yleislääkärit ovat aina miehiä.

Vierailija
29/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleislääkäri on ihan pätevä useimpiin naisten vaivoihin. Harvoihin naisten vaivoihin edes tarvitaan gyneä, se on vaan tätä propagandaa mitä kansalle on syötetty.

Olet väärässä. Terveyskeskuksessa ei tehdä esim. ultraäänitutkimuksia. Yleislääkärit eivät ole erikoistuneita esim. hedelmättömyyshoitoihin, gynekologisiin syöpiin tai vaihdevuosiongelmiin.

No noita kahta ensin mainitsemaasi ei edes hoideta terveyskeskuksessa, vaan se lekuri kirjoittaa lähetteen erikoissairaanhoitoon. Ja niin toimitaan tuon kolmannenkin kohdalla, jos oireet on todella pahat.

Vierailija
30/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/laakarien-vastaa…

Niin? Mikä oli pointtisi. Yleislääkäri on erikoistunut yleislääketieteeseen.

https://opintopolku.fi/konfo/fi/koulutus/1.2.246.562.13.000000000000000…

Vierailija
31/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä välttis lääkäri ollenkaan vaan pakollista työharjoitteluaan suorittava lääketieteen opiskelija. Jos mitenkään mahdollista ja on kyse ehkä vakavammasta jutusta kantsii suunnata suoraan yksityiselle.

Asina vierestä oma kokemus arvauskeskuksessa, nuori naisläääkäri eikä todellakaan hallinnut alaa miltään kantilta. Mulla oli selkeät oireet yhteen vaivaan (ei gyne) eikä tää sitä tunnistanut. Siihen iakaan kaikki ei vielä ollut netissä joten tää opiskelija selasi paksua ohjekirjaansa ees ja taas ja yritti keksiä mikä mua voisi vaivata. Itsearvioon ei tietnekään voinut luottaa koska ilmeisesti jo koulussa oli opetettu ettei potilasta tule kuunnella, eihän se mitään tiedä. Etenkään omasta kehostaan, Lopulta löysi kirjasta apua eli saman mitä olin itsekin vaivan aiheuttajaksi arvaillut. Jos kyseessä olisi ollut vähänkin vakavampi juttu olisin varmaan lähtenyt kävelemään. Gyne-vaivassa olisi varman pitänyt esitellä alakertaa koko arvauskeskukselle siivojaa myöten XD

Vierailija
32/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mikä oli pointtisi. Yleislääkäri on erikoistunut yleislääketieteeseen.

https://opintopolku.fi/konfo/fi/koulutus/1.2.246.562.13.000000000000000…

Pointti oli se, että on olemassa pelkkä yleislääkäri ja yleislääketieteen erikoislääkäri. Yleislääkäri (ilman lisäkoulutusta) ei ole erikoislääkäri. Gynekologi on.

Vierailija
33/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut tk-lääkäri lähetti Naistenklinikalle.

Vierailija
34/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoi, että ei näe mitään poikkeavaa, vaikka itsekin näin poikkeaman.

Kituutin sitten 1,5 vuotta, että sain säästettyä tonnin yksityiselle menemiseen. Yksityisellä näki saman tien ongelman. 

Vierailija
35/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn  äitini  puolesta,hänellä on ollut  jonkinlaista vuotoa useamman kuukauden ja välillä tunne että puukko pistää sinne. Mieslääkäri ei kuulemma ollut edes katsonut äidin alakertaan,oli vain antanut esitteitä vaihdevuosista!

Ap

Uutta vastaanottoa pyytämään, tuo pitää tutkia ja poissulkea syöpä. Osa mieslääkäreistä ei vaan osaa. Naislääkäri annetaan kyllä pyydettäessä jos vaan on antaa. Näin ainakin niissä työpaikoissa,joissa olen ollut.

Vierailija
36/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ellei ole tehnyt yleislääketieteen erikoistumista 6 vuoden ajan. t. yleislääkäri ilman erikoislääkärin tutkintoa.

Vierailija
37/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli perhesuunnitteluneuvolat,onko enää. Mutta joo noin se on. Itse en eikä kukaan tunemani nainen menisi ikinä jollekin tk Yleislääkärille. Nää tykkää mennä naisgynelle ja se maksaa,mutta muusta tinkiin. Sisu ei sallisi mennä jollekin ukolle. Muutenkin eihän yleisleku hoida hampitakaan, on erikseen silmälääkärit, röntgen jne. Miksi noin spesiaali juttu kuin gyne ongelmat edes kuuluisi osaamisen piiriin, siksi on erikoislääkärit.

Pillerit saat ilman levitystä, vaikka he sitä pyytävät. Joskus 80 l oli , etä pillereitä ei saa ellei levitä. Sitten muuttu, tuli suositus vain,mutta ei ehto.

Ja niin tk lääkärit voi  lähettää keskussairalaan mm. siellähän erikoislääkäreitä. 

Vierailija
38/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei kannata olla pihi, kun on terveydestä kyse.

Vierailija
39/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei erikoislääkärille pääse suoraan muutenkaan. En ole ikinä käynyt gynellä, terveyskeskuksen yleislääkäri on aina osannut hoitaa minua.

Yleislääkäri on erikoislääkäri 😂

Kyllä, hän on silloin Erikoistunut Yleislääketieteeseen. Mutta noi  alavärkkijutut hoitaisin aina  gynellä tai ukkelit urologilla

Vierailija
40/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hää tarkoitttaa että tk antaa lähetteen keskussairaalaan eli julkiselle puolelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän