Miten valmistaudut sunnuntaisin huomiseen työpäivään ?
Onko joitain must-to-do toimia, jotka toistuvat joka sunnuntai ?
Kommentit (56)
Stressaamalla työasioista. 🙄
Ei meinaa sujua mikään, kun osa työkavereista ei vaan tajua realiteetteja, vaan elävät jossain omassa kuplassaan...
Vierailija kirjoitti:
Olemalla yhdynnässä vaimon kanssa.
Kenen vaimon? Sika!
Vierailija kirjoitti:
En preppaa vaan stressaan. Stressi alkaa jo sunnuntaina päivällä, kun pelottaa jo etukäteen saanko illalla unta. Sunnuntaissa oikeastaan kaikki on sellaista, että viikonloppu on ohi ja kohta on taas maanantai. Aamullakin jo miettii, että seuraavaan vapaaseen on monta päivää.
Vähän samanlaiset on tunnelmat. Tiedän jo etukäteen, että tulevana yönä uni on katkonaista, jos ylipäätään saan edes unen päästä kiinni. Sunnuntait on jo pitkään olleet ahdistavia. Toki sitten kun maanantai koittaa niin siitäkin selviää. Mutta sunnuntain ja maanantain välinen yö menee jo työasioita miettiessä. Eipä pitäisi, mutta minkä teet kun pää alkaa jo illalla nukkumaan mennessä järjestelemään aamulla väistämättä vastaan tulevia ahdistaviakin tehtäviä.
Varmistan kalenterista aikatauluja ja katson vähän tulevaa viikkoa. Läsnäolotyötä normaalisti vain keskiviikkoisin, joten maanantainakin voi laittaa kellon soimaan vasta 8.45.
Vierailija kirjoitti:
Olen seksityöntekijä. Huomenna tulee vakioasiakas kotiini. Sheivaan aamulla ja peseydyn hyvin. Tänään täydensin kaupassa käydessäni liukkarit ja muut välineet.
Pidätkö sunnuntain aina vapaapäivänä?
Harvoin on maanantaisin töitä, mutta jos olisi... Niin tarkistaisin, että työvaatteet on pesty. Yleensä laitan ne heti koneeseen edellisen vuoron päätteeksi, ettei tarvii miettiä myöhemmin. Sitten silittelen kaikki tarpeelliset työvaatteet ja pesen kummatkin työkengät. Nappeja on tarpeeksi, hiusasiat, että ponnareita ja pinnejä on riittävästi, huiveja unohtamatta.. pakkaan työlaukkuun nuo. Samalla käyn läpi lääketäytöt, laastarit ja siteet, tuoksut.. mitä kaikkea mulla nyt onkaan duunilaukussa varattuna.
Käyn pitkällä lenkillä, syön hyvin ja huilin. Menen ajoissa nukkumaan, vaikka työvuoro usein alkaakin 11 tai 14. Herään lasten kanssa "laittamaan" heidän kouluun. Siinä vielä teen sitten jotain keveetä ennen lähtöä.
Lauantaina pyykit ja sunnuntaina eväät ja illalla suihku.
Teimme mieheni kanssa Ison määrän ruokaa jotta se on valmista kun tulee kotiin ja lounas töissä myös valmiina
Kunnon salitreeni ja pyykkikone päälle loppuilta menee lueskellessa
Suunnittelen lavastavani oman kuolemani.
Vuorotyöläiset unohtuu taas. Ne kun menee yöksi töihin tai iltaan mikä viikon päivä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä pyrin pitämään maanantain aina vapaana, samoin kuin perjantain. No viime perjantaina tein aamusta tunnin hommia ja huomenna iltapäivästä varmaan parisen tuntia teen. Mutta antaa kummasti rentoutta viikonloppuihin. Suosittelen!
Mulla on yleensä maanantai ja tiistai vapaata. No tällä viikolla olin viitenä päivänä töissä ja ensi viikolla on vain maanantai vapaana.
Ap:n kysymykseen: en oikeastaan mitenkään. Tarkoitan siis, että nyt, kun mulla on pääsääntöisesti 4 vapaata ja 3 töitä, en koe samaa "sunnuntaiahdistusta" kuin silloin, kun vielä tein 5-päiväistä työviikkoa. Toki, jos aamulla on heti klo 8 palaveri, joudun laittamaan herätyskellon soimaan, jotta saan ajoissa siirrettyä luuni sängystä työpoöydän ääreen. Jos taas eka palaveri alkaa klo 9, niin olen siihen mennessä jo herännyt ilman herätyskelloakin.
Tänään ajattelin riipasta kännit, kun en ole kuukauteen ottanut ja nyt tekis mieli. Eli tein juuri päätöksen, etten huomenna ole työkykyinen ja napsautin työkoneen kiinni.
Nyt viimeistään vinkku auki ja töllön eteen!
Tein sivutoimisen yrittäjän työt valmiiksi ja lähetin laskun, siivoan pakusta romut ja työkalut et maanantaina mahtuu päivätyön tavarat sisään, tein ma,ti,ke ruuat valmiiksi, laitoin aamuksi kahvit ladatuksi ja nyt vielä odotan tuleeko nettimyynneistä maksuja et kerkiän pakata huomista lähetystä varten. Lopuksi juutuupia tai joku leffa jorisemaa ni tulee hyvin uni.
Kokkaan sunnuntaisin jotain sellaista, mitä syön myös maanantaina työpäivän jälkeen.
Teen perusteellisemman ihonpuhdistuksen kuorintoineen, käyn suihkussa, laitan seerumit ym.
Laitan aamun tuorepuuron valmiiksi, katson työvaatteet valmiiksi + työkassin sisällön.
Juon teetä, luen kirjaa. Yritän mennä ajoissa nukkumaan.
Parin viime kuukauden aikana olen etsinyt sunnuntaisin toista työpaikkaa. Pari hakemusta olen jo lähettänyt mutta kummastakaan ei ole tullut mitään vastausta.
Ajattelematta koko asiaa, kunnes luin tämän aloituksen. En ajattele nytkään.
Pyykinpesua. Pieni hiprakka koko päivän, ettei vituta niin paljon.
Katson että Puku ja Solmio on kunnossa. Golf vaatteet pestynä. Saunatarpeet valmiina. Torkkupeitto puhdas.
Olen toimitusjohtaja ja joudun pelaamaan Golfia ja saunomaan usein. Myös lounaat on pitkiä ja raskaita.
Teen usein 12 tuntista työpäivää. Ottakaa siitä mallia.
Pidätkö haaroja levällään koko sunnuntain ?