Miten teillä onnistuu kotitöiden jako?
Tyttöystävä tuntuu ottavan kotityöt riidanhaastamisena. Hän muuttuu yhtäkkiä kireäksi ja katoaa miesluolaansa, kun muistutan ettei olla siivottu taas viikkoon ja alan järjestelemään paikkoja. Sitten jos hän tekee jotain kuten laittaa pyykit koneeseen, tekee sen ärtyneesti ja vetoaa siihen että on jo tehnyt kotitöitäkin, vaikka olisi voinut olla purkamassa tietokonetta. Itse olen siihen mennessä jo imuroinut, pessyt lattiat, tehnyt ruoan, tiskannut, siivonnut keittiön, vaihtanut petivaatteet ja vienyt roskat. Hyvä että tekee jotain, mutta mietin tuleeko tämä jatkumaan näin epätasaisesti jaettuna jos siisteyskäsitykset ovat kovin erilaiset. En kuitenkaan ole mikään kotiherra vaan molemmat olemme työssäkäyviä.
Kommentit (29)
Sillai että minä olen trans ja asun parin henkilön kanssa. Ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin. Se tekee homman ketä se ärsyttää (siis esim. se jota pölyt ärsyttää pyyhi ne). Ikinä ei oo kotitöistä ollu kinaa 3 v yhdessäasumisen aikana.
Tuo toimii vain niin kauan kunnes on lapsia. Sitten ei enää riitä se että alkaa ärsyttämään. Työtä on niin paljon että sitä on pakko tehdä ja jakaa muunkin kuin ärsytyksen perusteella. Jos haaveilette lapsista niin kannattaisi jo alkaa harjoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin. Se tekee homman ketä se ärsyttää (siis esim. se jota pölyt ärsyttää pyyhi ne). Ikinä ei oo kotitöistä ollu kinaa 3 v yhdessäasumisen aikana.
Tuo toimii vain niin kauan kunnes on lapsia. Sitten ei enää riitä se että alkaa ärsyttämään. Työtä on niin paljon että sitä on pakko tehdä ja jakaa muunkin kuin ärsytyksen perusteella. Jos haaveilette lapsista niin kannattaisi jo alkaa harjoittelemaan.
Ai, luulin että ihmisiä on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä hoidan miesten työt, eli kaikki mitä nainen ei osaa. Sen jälkeen loput jaetaan tasan.
Reilua,eeikö vaan.
Mikset pistä naista harjoittelemaan vaikeita asioita?
Menin pitemmälle ja laitoin naisen ulos elämastäni.
Mielestäni kotityöt kuuluvat molemmille osapuolille tasaisesti ja niistä pitää sopia yhteisymmärryksessä. Poikkeuksia voi tietysti tehdä menojen yms. takia mutta lähtökohtaisesti jako pitäisi olla tasapuolinen. Jos ei sanallinen sopimus riitä niin sitten voi tehdä esim. listan/aikataulun milloin työt hoidetaan ja kenen toimesta.
Helposti. Olen mies ja asun parin poikani kanssa. Mä teen eniten,pojat auttavat riittävästi. Ei minkäänlaista ongelmaa