Asiantuntijat yksimielisiä: Työttömiä tulossa syksyllä lisää
Näin uutisissa sanottiin äsken.
Mutta Satonenhan sanoi, että 100 000 työpaikkaa on tulossa.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisestä tilanteesta saamme kiittää Orpoa ja Purraa, tosi huonoja ministereitämme.
Ja paskin hallitus ikinä!
Ihan pelle hallitus. V'tun pellet vie leivänkin suusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaiheessa sanon vaan,kiitos kun äänestitte kokoomusta.Työttömyytenne voi kestää pitkään jopa ikuisesti.
2/3 suomalaisista miehistä äänesti joko persuja tai kokoomusta. Kiitos siis heille.Oikeasti? Miksi? Onko muut puolueet liian "naismaisia" ettei niitä kehdata äänestää?
Suomalaiset miehet on tyhmiä🙄
Persumiehen mielestä naisen paikka pn edelleen nyrkin ja hellan välissä.
"Oli erityisen kiinnostavaa huomata, miten kaukana köyhyyteen liittyvän moralisoinnin juuret ovat. 1800-luvun liberaalien kritiikki köyhyyspolitiikkaa kohtaan voisi olla suoraan jonkun nykyisen oikeistopolitiikon suusta. Silloin oli ihan samat jutut siitä, miten tuet laiskistavat köyhiä ja että pitäisi vaan patistaa heidät töihin. Ja tätä keskustelua on tosiaan käyty samaan aikaan, kun ihmiset ovat kuolleet nälkään. Uskon, että jokainen ihminen menisi mieluummin töihin kuin kuolisi nälkään, joten ei siinäkään tilanteessa tainnut olla kyse laiskuudesta, niin kuin ei ole nykyisinkään. Toinen kiintoisa esimerkki on aviottomien lasten äidit, joiden taloudellista tukemista pidettiin pitkään kauhean arveluttavana, koska he olivat moraalisesti epäilyttäviä. Parempi oli vaan ottaa heiltä lapset huostaan. Tämä käytäntö menetti merkityksensä oikeastaan vasta 1970-luvulla, kun avoliitot yleistyivät. Mutta samaan aikaan alkoi kasvaa yksinhuoltajaäitien määrä, kun myös avioerot yleistyivät. Jännästi tunnistin siitä au-äitejä koskevasta keskustelusta saman moralistisen paatoksen, jonka havaitsin lapsuudessani kohdistuvan yksinhuoltajaäiteihin tai siis minun äitiini.
Suomessa useampi kuin joka kymmenes lapsi Suomessa elää köyhyydessä. Miksi ongelmaa ei saada ratkaistua?
Se kyllä mietityttää, että kuka hyötyy siitä, että lapsiperheköyhyys lisääntyy tai että köyhyyttä ylipäätään on. Tietysti tuloerojen kasvusta hyötyvät rikkaat. Mutta en usko, että tässä on taustalla mitään rikkaiden salaliittoa. Enemmän vaikuttaa siltä, että meillä on täällä käynnissä sellainen kollektiivinen itsepetos, että Suomi on ihana yhdenvertaisuuden ja mahdollisuuksien tasa-arvon mallimaa, jossa on kaikkea kivaa pöhinää, ja sitten jossain marginaalissa pari syrjäytynyttä ihmistä, joista meidän erinomainen sosiaaliturvajärjestelmämme pitää huolen. Samaan aikaan tulee koko ajan tietoa perusturvan riittämättömyydestä ja terveydenhuoltojärjestelmän ongelmien aiheuttamista terveyseroista ja huono-osaisuuden ylisukupolvisuudesta. Tuntuu, että tuosta ihanasta mielikuvasta, ettei täällä ole oikeita ongelmia, on kertakaikkisen mahdoton luopua.
Lue kirjailija Katja Raunion kirjoittama pitkä essee Köyhän perheen lapsi täältä."
Kohta ihmetellään suut soikeina kun esimerkiksi asuntokauppa sakkaa aina vain pahemmin eikä rahaa muutoinkaan ne työssäkäyvätkään käytä enää kuin pakollisiin menoihin. Kokoomusta äänestävien asuntosijoituksen tuottavat aina huonommin kun yhä useampi vuokra-asunto tyhjillään tai vaikka asukas onkin niin jättää maksykyvyttömänä vuokrat maksamatta. Sitten häätöprosessi ja uuden vuokralaisen etsiminen ja taas tyhjiä kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon leikkaukset niihin tukiin, niin alkaa työt kiinnostaa!
Ainoa tapa oikeasti nostaa työllisyyttä on se, että ne työt joita työttömät tälläkin hetkellä tekevät 9e päiväpalkalla vapautetaan ihan oikeiksi palkkatöiksi.
Esim. Kaupoissa, päiväkodeissa ja muissa kunnan laitoksissa ja kierrätyskeskuksissa tekee tälläkin hetkellä töitä ihmisiä jotka näkyvät tilastoissa työttöminä.
Töistä pitää maksaa palkkaa eikä tukia.
Kierrätyskeskus ei esim. Palkkaa ketään vaan kaikki työpaikat siellä on varattu " kuntouttavaan työtoimintaan. "
Mielelläni menisin vaikka sinne töihin, mutta kun eivät palkkaa ketään.
Kuntouttavan työtoiminnan on tarkoitus kuntouttaa työtöntä, jotta hän pystyisi tulevaisuu
Ahaa? Onko kovinkin hyödyllistä ja tehokasta sellainen kuntouttaminen? Onko monikin heistä saanut töitä?
5 prosenttia siirtyy avoimille työmarkkinoille tai opiskelemaan. Otetaan huomioon, että osa on nuoria, jotka jääneet ilman opiskelupaikkaa ja pääsevät seuraavassa haussa opiskelemaan. Se ei ole "kuntoutuksen" ansiota (nämä nuoret eivät ole kuntoutusta tarvinneet), vaikka väitetäänkin "kuntoutuksen" muka onnistuneen. Eli on hyvin tehotonta työllistymisen tai kuntoutumisen näkökulmasta.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaiheessa sanon vaan,kiitos kun äänestitte kokoomusta.Työttömyytenne voi kestää pitkään jopa ikuisesti.
2/3 suomalaisista miehistä äänesti joko persuja tai kokoomusta. Kiitos siis heille.Oikeasti? Miksi? Onko muut puolueet liian "naismaisia" ettei niitä kehdata äänestää?
Suomalaiset miehet on tyhmiä🙄
Tuskin miehet ovat sen tyhmempiä kuin naisetkaan. Veikkaan, että monet nuoret eivät ole tienneet, että vaaleja ennen voi valehdella niin paljon kuin kehtaa. Ja persuthan kehtaa. No ehkä ensi kerralla äänestävät toisin, kun nyt opiskelijoitakin kuritetaan.
Vierailija kirjoitti:
Osaajat vauhdissa. Miten ne muuten vielä huseeraa ihan kuin ei mitään? Miten ei kukaan ole jo hoitanut näitä k*sipäisiä ongelmatapauksia pois kuleksimasta? Mitä lampaita te oikein olette?
P-trolli voi katsoa peiliin. Vielä on P:kin vallassa. P-trolli on lammas.
Juu tämä maa menetti yhden aktiivisen sijaisuuksia tekevän ja sivutoimisen kevytyrittäjän suojaosien poiston ja alv-uudistusten takia. Terveydelliset haasteet estävät kokoaikatyön. Nyt sitten maataan sohvalla, kun ei kannata tehdä mitään muuta kuin kokoaikatyötä.
Työttömyys on aivan kunniakas valinta. Vain jos kokee työttömyyden syrjäyttäväksi, silloin pitäisi saada työvoimapalveluja. Minä olen työtön ollut kohta 8 vuotta. Olen onnellinen jo näin. Mitä ihmettä lisää minä muka tarvitsen? Olen 43 vuotias sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisestä tilanteesta saamme kiittää Orpoa ja Purraa, tosi huonoja ministereitämme.
Ja paskin hallitus ikinä!
Ihan pelle hallitus. V'tun pellet vie leivänkin suusta.
Olet pelkkä räyhäävä punikki ja sinun suustasi ei ole koskaan puuttunut yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Kunnon leikkaukset niihin tukiin, niin alkaa työt kiinnostaa!
Ja asumistuki kokonaan pois.
Suomeen on tulossa pysyvä koko ajan alentuva taloustila. Sellaista nousua ei ole näköpiirissä, jotta kaikki säilyisi. Olemme pysyvästi näivettymisen tiellä ja tämä kaikki alkoi jo vuonna 2007.
Maa han muuttoon menee 644 miljoonaa euroa joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys on aivan kunniakas valinta. Vain jos kokee työttömyyden syrjäyttäväksi, silloin pitäisi saada työvoimapalveluja. Minä olen työtön ollut kohta 8 vuotta. Olen onnellinen jo näin. Mitä ihmettä lisää minä muka tarvitsen? Olen 43 vuotias sitten.
En halua kustantaa onneasi. Kaltaistesi takia tukiaisia on leikattava kunnolla.
Kehitysmaista otetaan lisää porukkaa. Siihen riittää raha.
Hävetkää meijän poliitikot. Suomalaisilta leikataan mutta kehitysmaista otetaan luku ja kirjoitustaidotonta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Maa han muuttoon menee 644 miljoonaa euroa joka vuosi.
eli halpaa on, hyvä kun sanoit
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaista otetaan lisää porukkaa. Siihen riittää raha.
ei ratkaise yhtään mitään
Vai satonen sanoi? Uskotko AP edelleen myös Joulupukkiin?
Osaajat vauhdissa. Miten ne muuten vielä huseeraa ihan kuin ei mitään? Miten ei kukaan ole jo hoitanut näitä k*sipäisiä ongelmatapauksia pois kuleksimasta? Mitä lampaita te oikein olette?