Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojille sallitaan räväkkä ja aggressiivinen ja muulla tavalla erottuva käyttäytyminen

Vierailija
22.09.2024 |

"Lastenpsykiatri Riikka Riihonen arvelee, että yksi merkittävä tekijä tyttöjen ahdistuneisuuden ja masennuksen lisääntymisessä on yhteiskuntamme suorituskeskeisyys yhdessä kunnollisen tytön normiston kanssa."

"tytöiltä toivotaan, että he ovat mukautuvia, hillittyjä ja harmittomia, kuin seinäruusuja. Voisi sanoa, että tyttöjä kasvatetaan liiankin kilteiksi."

Oletteko samaa mieltä? Minusta tuo on outo väite, en usko että kenenkään aggressiivista käytöstä sallitaan ja myös monet pojat kasvatetaan mukautuviksi, hillityiksi ja harmittomiksi. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöjä ja poikia kasvattavat räikeän erilailla jopa varhaiskasvatuksen ammattilaiset. He itse järkyttyvät, kun näkevät kasvatustyötään nauhalta. Tytöistä tehdään usein poikien assistentteja.

Joo, tätähän on tutkittu päiväkodeissa. Hoitajat ovat usein yllättyneet siitä miten eri tavalla he kohteievat tyttöjä ja poikia. Esimerkiksi kun pitäisi mennä ulos tyttöjä pyydetään siivoamaan leikkien jäljet jne. ja pojat saa mennä ensin ulos. 

Vierailija
22/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, olin villi tyttö ja sain kyllä kuulla asiasta. Leikin poikien seurassa aina ja kivaa oli. Murrosiässäkin. Railakkaampaa menoa kuin tyttöjen nyhveröinnit.

Ihan mielenkiinnosta, millaisia leikkejä nämä tuntemasi tytöt sitten nyhveröivät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöjä ja poikia kasvattavat räikeän erilailla jopa varhaiskasvatuksen ammattilaiset. He itse järkyttyvät, kun näkevät kasvatustyötään nauhalta. Tytöistä tehdään usein poikien assistentteja.

Joo, tätähän on tutkittu päiväkodeissa. Hoitajat ovat usein yllättyneet siitä miten eri tavalla he kohteievat tyttöjä ja poikia. Esimerkiksi kun pitäisi mennä ulos tyttöjä pyydetään siivoamaan leikkien jäljet jne. ja pojat saa mennä ensin ulos. 

Yllättyvät omasta misogyniastaan, lol

Sama pitäisi tehdä äitiyshuollon työntekijöille. Silvotaanko ja raiskataanko miehiä lisääntymisen yhteydessä? No eipä taideta, mies saa orkuttaa turvallisesti rakkaan tyttöystävänsä syleilyssä ja naisia odottaa rapefest tuntemattomien kojeen- ja huumeidenkäyttelijöiden kanssa skalpellien viuhuessa. MIETTIKÄÄ MITEN SAIRASTA.

Vierailija
24/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän useampia vanhempia jotka esim. puolustelevat poikalastensa r aiskauskäytöstä. Sitten tiedän useampia vanhempia, jotka syyllistävät uhrityttäriään r aiskatuksi tulemisesta. Aivan ehdottomasti naisviha näkyy ja kohdistuu tyttöihin ja suosii poikalapsia. 

Tuotantoeläintaloudessa koirailta poistetaan pallit, jolloin aggressiivinen käytös loppuu. Naaraat pystyvät elämään poikasineen keskenään sopuisasti ahtaissakin olosuhteissa. Koiraat ovat se ongelma, tarkemmin ottaen heidän sukuhormoninsa, joka aiheuttaa sekä seksuaalista käytöstä (naaraita ja poikasia kohtaan) sekä aggressiivista käytöstä.

Missä piireissä pyörit, jos r aiskaajia ja r aiskattuja on noin paljon joita tunnet

Vierailija
25/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, olin villi tyttö ja sain kyllä kuulla asiasta. Leikin poikien seurassa aina ja kivaa oli. Murrosiässäkin. Railakkaampaa menoa kuin tyttöjen nyhveröinnit.

Ihan mielenkiinnosta, millaisia leikkejä nämä tuntemasi tytöt sitten nyhveröivät?

Niinpä. Ihanaa naisvihaa tuolla kirjoittajalla. 

Vierailija
26/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan totta! Muistaa itsekin kun oltiin alakoululaisia niin opettajat puhutteli meille tytöille siihen sävyyn että " Tytöt nyt ainakin tekevät" tai että "Pojat nyt ovat vähän sellaisia". Samaa kasvatuskulttuuria oli kotonakin. Pojille oli hyväksyttyä kiroilla, tulla kotiin myöhemmin, saada käytöksestä 7 koulussa jne. Tytöt opetetaan istumaan jalat ristissä hiljaa hymyillen. Toivottavasti ajat olisivat edes vähän muuttuneet.

Vierailija
27/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksiteräinen miekka. Toisaalta monen oireilevan pojan käytös kuitataan vain sillä, että pojat ovat poikia eikä poika saa tarvitsemaansa apua ajoissa. 

Vierailija
28/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän useampia vanhempia jotka esim. puolustelevat poikalastensa r aiskauskäytöstä. Sitten tiedän useampia vanhempia, jotka syyllistävät uhrityttäriään r aiskatuksi tulemisesta. Aivan ehdottomasti naisviha näkyy ja kohdistuu tyttöihin ja suosii poikalapsia. 

Tuotantoeläintaloudessa koirailta poistetaan pallit, jolloin aggressiivinen käytös loppuu. Naaraat pystyvät elämään poikasineen keskenään sopuisasti ahtaissakin olosuhteissa. Koiraat ovat se ongelma, tarkemmin ottaen heidän sukuhormoninsa, joka aiheuttaa sekä seksuaalista käytöstä (naaraita ja poikasia kohtaan) sekä aggressiivista käytöstä.

Missä piireissä pyörit, jos r aiskaajia ja r aiskattuja on noin paljon joita tunnet

Menikö pointti vähän ohi? Ihan normaaleja korkeakoulutettuja ihmisiä

Vierailija
29/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on kirjoitettu v.2024, joten tuskin on täällä nyt sulle vastaamassa.

Vierailija
30/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytökseen puuttuminen tai puukkojen takavarikoiminen olisi räsismiä

Vierailija
31/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä neljän pojan äitinä ja äitipuolena, lasten ikähaarukka 30-10v, olen huomannut, on se, että tytöt saavat koulussa anteeksi asioita, koska ovat tyttöjä ja poikia yritetään laittaa samanlaiseen muottiin kuin tyttöjä. Pitää olla hiljaa, hillitty, harmiton. Tytöt saavat jopa asioita anteeksi koulussa, kun eihän nyt tytöt sellaista ole tehneet! Mutta poika on heti hankala ja adhd, jos on normaali poika. Ja minä itse olen ollut aika vilkas tyttö

Vierailija
32/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on luonnollista.

Luonnollista, ettei poikien odoteta oppivan mitään ja pistetään tytöt tekemään poikien puolesta?

Poikia pidetään tyhminä ja väkivaltaisina, joita naispuolisen ihmisen tulee aina holhota ja hoivata.

Kyllä. Viskarit aloitetaan nyt jo 5-vuotiaana, ja poikien oletetaan siinä iässä istuvan kiltisti rivissä, vaikka mieli tekisi riehua ulkona. Poikien oppimistulokset alenevat Suomessa nopeammin kuin tyttöjen, ja koska on aika epätodennälöistä että rappioevoluutio olisi näin nopeaa, syitä täytyy ihan oikeasti hakea muualta.

Vierailija
33/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien vanhempana allekirjoitan tämän. Esikoisen paras kaveri oli tyttö - tämä oli ongelma ja piti saada poikia kaveriksi. Siitäkin huolimatta että tyttö oli varsinainen rymyeetu, silti paha homma koska tyttö. Toinen poika taas on introvertti eikä tykännyt rymytä päiväkodin poikien kanssa. Sekin oli ongelma, olisi pitänyt olla kuin muut pojat.

Kumpikaan pojista ei sopinut siihen muottiin mikä heillä pojista on. 

Vierailija
34/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättyvät omasta misogyniastaan, lol

Sama pitäisi tehdä äitiyshuollon työntekijöille. Silvotaanko ja raiskataanko miehiä lisääntymisen yhteydessä? No eipä taideta, mies saa orkuttaa turvallisesti rakkaan tyttöystävänsä syleilyssä ja naisia odottaa rapefest tuntemattomien kojeen- ja huumeidenkäyttelijöiden kanssa skalpellien viuhuessa. MIETTIKÄÄ MITEN SAIRASTA.

Kyllä, sinä olet todella sairas. Jopa niin sairas, että tekstisi erottuu heti satojen joukosta.

Vierailija
35/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksiteräinen miekka. Toisaalta monen oireilevan pojan käytös kuitataan vain sillä, että pojat ovat poikia eikä poika saa tarvitsemaansa apua ajoissa. 

Poikien nopeasti heikkenevät oppimistulokset puhuvat tämän puolesta. Kyllä syvinkin miesvihaaja sydämessään tietää, ettei kehitys voi johtua vain poikien laadun yhtäkkisestä ja selittämättömästä huononemisesta.

Vierailija
36/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikia odottaa pakollinen asevelvollisuus, tyttöjä ei. Poistetaan ensin tuo sukupuolisidonnainen tasa-arvoa sortava yhteiskunnallinen velvollisuus ja palataan sitten näihin keskusteluihin kaavatusnormeista sun muusta.

Vierailija
37/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadassa juuri yksi mielisairas poika toteutti vähän itseänsä, yhdeksän kuollutta.

Vierailija
38/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutkittu, lesboutuvat tytöt jo tarhassa kun ovat tyttöporukassa? Kuten aikuisena jalkapallojoukkueessa tai lätkässä? Sekin saattaa selittää mielenterveyden pettämisen.

Vierailija
39/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on luonnollista.

Luonnollista, ettei poikien odoteta oppivan mitään ja pistetään tytöt tekemään poikien puolesta?

Kyllä ja tyttöjä käytetään myös tampooneina poikien ongelmiin. Koulussa ongelmapoika laitetaan kilteimmän tytön viereen ollenkaan miettimättä, että miten negatiivisesti ja inhottava tilanne tuo sille kiltille tytölle on. Vammainen poika vaan heitetään hänen kontolleen tuosta noin vaan.

Näin on. Tytöstä tulee isona terapeutti.🤣

Vierailija
40/52 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villisti on asiat muuttuneen sitten. Vielä 90-luvulla pojista tehtiin tyttöjen assistentteja/palvelijoita. Esim päiväkodissa ja koulussa laitettiin kantamaan asioita tyttöjen puolesta ja avaamaan ovia ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi