Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko antaa kastelahjaksi rahalahjoituksen vaikkapa Unicefille?

Vierailija
12.02.2007 |

Ärsyttää tämä kerskakulutus ja nyt jo yritetään pientä vauvaakin saada kulutustalkoisiin mukaan. Tykkäsin jo viime jouluna siitä vuohi-kampanjasta ja ajattelin, että lahjaksi kastettavalle lapselle antaisikin hänen nimissään rahalahjoituksen vähäosaisemmille lapsille. Mitä mieltä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kummilapselle ja itsellesi yhteinen kummilapsi kehitysmaasta. Voitte kirjoitella ja vaihdella kuvia jne. Lapset saavat kasva rinta rinnan ja sinä saat seurata molempien kasvua. Aikuisina voivat vaikka tavata! Tai voitte tehdä yhteisen matkan sinne.

Vierailija
22/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asioista selvää ennen kuin tällaisia törkeitä valheita levität.

Vierailija:

Unicef ei tee mitään. Heidän keräämistä rahoista tuskin mikään menee kenenkään muiden kuin heidän itse hyväksi.

Itse ilahtuisin ap:n lahjasta kovasti. Inhoan kaikkia kummikehyksiä,

-lusikoita, hammasrasioita, kastesormuksia ym. totaalisen turhaa, joilla ei tee mitään, ei lapsena eikä myöhemmin aikuisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkäksi aikaa ja samalla on hyväntekeväisyyttä. Just Unicef tuntuu oikeesti turhalta kun on kuullut että vain pieni osa menee oikeesti hyvään tarkoitukseen. En sit tiedä kuka saa ne rahat jos on kummilapsi maailmalta, mut ainakin tulee pisettyä yhteyttä jonkun varmasti ihanan lapsen kanssa ja kummina sinä olet tekemisissä kummilapsesi kanssa säännöllisesti.

Vierailija
24/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin noi lahjalistat kastajaisiin.

Kummilapsi-idea on loistava! Minä olisin ilahtunut.

Vierailija
25/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaapin perältä löytyy jos jonkinlaista härvellystä, jotka olen itse (ja mieheni) aikanaan saanut. Eipä tulisi mieleenkään laittaa olohuoneen vitriiniin tinaista ensikiehkurarasiaani..

Vierailija: 32, kummilahja annetaan lapselle, eikä vanhemmille

Vierailija
26/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pahastuisi, päinvastoin.

Vierailija
27/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voida muuten antaa, kuin juuri toisen juhlapäivänä! Ihan oikeasti!

Miksi pitää ottaa toiselta jotain pois? Miksi sitä lahjotusta ei voi antaa ihan erikseen? On toikin vähän omahyväistä, että annetaan lahja lajoituksena ja ollaan sitten niin hyvää, niin hyvää persoonaa!

Vierailija
28/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ota kummilapselle ja itsellesi yhteinen kummilapsi kehitysmaasta. Voitte kirjoitella ja vaihdella kuvia jne. Lapset saavat kasva rinta rinnan ja sinä saat seurata molempien kasvua. Aikuisina voivat vaikka tavata! Tai voitte tehdä yhteisen matkan sinne.

Vierailija
29/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

voida muuten antaa, kuin juuri toisen juhlapäivänä! Ihan oikeasti!

Miksi pitää ottaa toiselta jotain pois? Miksi sitä lahjotusta ei voi antaa ihan erikseen? On toikin vähän omahyväistä, että annetaan lahja lajoituksena ja ollaan sitten niin hyvää, niin hyvää persoonaa!

Kyllä se vauva saa muutenkin ihan kamalan paljon lahjoja, on saanut jo syntymästään asti. Ja minäkin olen ostellut vaikka mitä lapselle. Miten se voi olla omahyväistä, jos lapsen nimissä annan lahjoituksen vähäosaiselle lapselle? Tai kummilapsi kehitysmaasta?

Ei teille kanssa mikään kelpaa. Kovasti olette materian perään.

ap

Vierailija
30/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meidän lasten saamat " kastelahjat" ovat olleet täysin turhia. Jos haluaa antaa jotain lapselle niin avaa vaikka säästötilin, kaikenlaisten kehyksien ym. tuominen meidän perheeseen on täysin turhaa. Unohtuvat laatikoiden pohjalle ja lopulta käyttämättöminä roskiin. Esim. kirkon ulkomaanavulla on myynnissä viisitoista puuntaimea; eikö se olisi ihana? Puut kasvavat siellä jossakin samaa tahtia lapsen kanssa!

Vierailija
31/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvästä ideasta, tästä lähtien teen minäkin näin :)

Siinäpähän vaan selviää kenellä on oikeat arvot, jos lapsen vanhemmat suuttuu kun ei tullutkaan turhaa rihkamaa, niin eipä ole silloin paljoa yhteistä minulla ja heillä.

Kaunista kevättä sinulle!

Vierailija
32/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ainakin meidän lasten saamat " kastelahjat" ovat olleet täysin turhia. Jos haluaa antaa jotain lapselle niin avaa vaikka säästötilin, kaikenlaisten kehyksien ym. tuominen meidän perheeseen on täysin turhaa. Unohtuvat laatikoiden pohjalle ja lopulta käyttämättöminä roskiin. Esim. kirkon ulkomaanavulla on myynnissä viisitoista puuntaimea; eikö se olisi ihana? Puut kasvavat siellä jossakin samaa tahtia lapsen kanssa!

Vierailija
33/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan niitä vaatteitakin, mutta harvoin pikku vauvalla on montaa leivänpaahdinta... =)

Vierailija
34/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskohan niitä vain yhden tai kaksi? Lapsen vanhemmilla on okt, mutta ei se tontti niin iso ole, että sinne 15 puuta mahtuisi.

ap

Vierailija
35/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa lahjoissa kannattaa olla aika varma vanhempien mielipiteestä. Kuten täältäkin näkyy, moni ei ymmärrä ja hyväksy yhtään tuollaista ajatusta. Minä pitäisin.

Ero siihen hääälahjajuttuun on se, että ainakin siinä vastauksessa, jonka minä kirjoitin, ehdotin, että HÄÄPARI, siis lahjan saaja, ehdottaa lahjoitusta lahjan sijaan. Antajan ehdottamana tai toteutamana asia on aika erilainen.

Mutta tuollainen hyväntekeväisyyslahja on paras silloin, kun siitä jää jotain antajallekin, siis voi seurata lahjan käyttöä (kummilapset) tms. Kummilapsi on aika kallis (siis verrattuna normaalilahjan hintaan). Sehän ei ole mikään kertasumma, vaan kummilasta autetaan jatkossakin usealla kympillä kuukaudessa. Oliko tarkoitus, että kummi jatkaa näiden maksamista vai siirtyykö vastuu lapsen vanhemmille?

Vierailija
36/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit ainoa vieras, niin en suosittelisi. :D

Minulle tosin on ihan turha yrittää " myydä" mitään hyväntekeväisyysjuttuja kun veli+avonsa saavat kohta ensimmäisensä. Syyhyän jo innosta päätä lelukauppaan tai vastaavaan etsimään sitä jotain fiksua ja hienoa lelua tai käyttötavaraa vauvalle, hii. Ensimmäinen vauva tähän sukuun tältä sukupolvelta, joten tätä tilaisuutta on odotettu. :)

Vierailija
37/37 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kummilapselle). SINÄ päätät, että vauva ei tarvitse mitään.

Anna hyväntekeväisyyteen, jos haluat, mutta anna vauvalle oma lahjansa. Miksi hän ei sitä ansaitsisi? Koska vanhemmat ovat varakkaita? Onko se sitten vauvan syy?

Ehkä vauva vanhempana laittaa saamansa lahjat kierrätykseen ja näin tapahtuu taas jotain hyvää!

Älä kuvittele olevasi fiksu ja hyvä ihminen, kun moista keksit! Kuten varmaan tiedät, niin eivät maailman suuretkaan hyväntekijät (jotka antavat miljoonia hyväntekeväisyyteen) asiasta missään hehkuta, vaan pitävät nimenomaan asian omana tietonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä