Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä

Vierailija
22.09.2024 |

Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D

Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.

Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.

Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.

Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.

Kommentit (630)

Vierailija
601/630 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin välttyy kuljettamiselta ja jäteaseman maksulta, kun laittaa Toriin Annetaan-ilmoituksen. 🤣🤣🤣Romu-Roopet tulevat makojenkin takaa hakemaan ennne kuin joku toinen ehtii ensin.

Jotkut hyväkkäät lyövät vielä suklaalevyn tai kahvipaketin kouraan.

Jos samalle romulle olisi laittanut hinnaksi euron, kukaan ei olisi kiinnostunut.

Vierailija
602/630 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen aina "Humppilasta asti" ja hups mulla onkin "vahingossa" mukana käteistä 20 - 50 € vähemmän kuin oli sovittu hinnaksi. Selitän että vaimo on tainnut ottaa että saa lapselle ruokaa. Ja tietysti "kiire iltalaivalle". Suurin osa myyjistä tiputtaa hintaa ennemmin kuin menettää nenän edessä olevat kaupat.

Valdemar

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/630 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin unelmieni tavaran - vain nouto.

Tekstailtiin, ja nainen käski palaamaan noudon sopimiseen maanantaina.

Laitoin viestiä maanantaina ja kysyin noudosta.

Nainen: "Ai jaa, minä myin sen jo kun sinusta ei kuulunut."

Laitoitko viestisi maanantaina heti aamusta tai ainakin aamupäivän aikaan? Hänellä oli todennäköisesti useita ostajaehdokkaita jonossa.

Vierailija
604/630 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulen aina "Humppilasta asti" ja hups mulla onkin "vahingossa" mukana käteistä 20 - 50 € vähemmän kuin oli sovittu hinnaksi. Selitän että vaimo on tainnut ottaa että saa lapselle ruokaa. Ja tietysti "kiire iltalaivalle". Suurin osa myyjistä tiputtaa hintaa ennemmin kuin menettää nenän edessä olevat kaupat.

Valdemar

Tuskin tiputtaa, en ainakaan minä, jos joku alkaa selittää ettei ole rahaa niin sitten ostaja jää ilman tavaraa.

Vierailija
605/630 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjissä ärsyttää nämä, jotka eivät vastaa viesteihin. Osa on käynyt kyllä lukemassa, mutta ei vastaa… Miksi myydä mitään, jos ei kykene vastaamaan viesteihin?!

Ja sitten ne, jotka eivät yhtäkkiä myykään. Esim. eräs sohvamyyjä ilmoitti, ettei sittenkään myy. Itse en myyjänä olisi kehdannut tuollaista sanoa. Myyjät ovat vajaata sakkia…

Tarkoitatko itseäsi?

Vierailija
606/630 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on suojatyöpaikka.

Vierailija
607/630 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden aikana 2 kauppaa, näitä kyselijöitä kyllä riittää, kyselee kaikkea mikä lukee ja näkyy ilmoituksissa.On muuttunut tori koko ajan huononee.

Vierailija
608/630 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säädön määrää vähentää huomattavasti se, ettei käy kauppaa käteisvänkääjien kanssa. Jos mobilepay on käytössä, 99% kaupoista sujuu paremmin koska vain käteisen hyväksyvät ovat lähes aina niitä häiriintyneitä tapauksia, jotka tinkaavat, myöhästelevät tai tekevät ohareita.

Vierailija
609/630 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin lastenvaatetta, jonka koko on 128. Otsikossa ja ilmoituksessa selkeästi mainitsin vaatteen koon olevan 128cm. Sain viestin, onko vaatteen koko siis 128 vai 122/128. Laitoin lukutaidottoman suoraan estoille.

Vierailija
610/630 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden aikana 2 kauppaa, näitä kyselijöitä kyllä riittää, kyselee kaikkea mikä lukee ja näkyy ilmoituksissa.On muuttunut tori koko ajan huononee.

Täytyy kuitenkin sanoa, että sekä torin mobiiliversio että selainversio on ihan kamalaa silppua ja vaatii paljon keskittymistä löytää sieltä joukosta se varsinainen tuotteen esittelyteksti. Aina ensimmäisenä tulee vastaan otsikko ja hinta, ToriDiili-pakotus, sitten jotain kuntoluokituksia ja mitä nyt missäkin kategoriassa ihmiset on tietoihin laittanut ja vasta sitten näkyy osa ilmoitustekstistä. Omaan silmääni ainakin tuo teksti hukkuu jotenkin siihen muuhun ja ihan väärät asiat korostuvat. Ihmisten keskittymiskyky on jossain kultakalan tasolla, joten en sinänsä ihmettele näitä kyselijöitä. Ei sen pitäisi tietenkään näin olla, mutta on silti.

Vierailija
611/630 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin myynti-ilmoituksen keräilytavaroista, joissa jokaisessa jotain vikaa. Ilmoituksen otsikossa luki ensimmäisenä sanana pikkuviallisia . Jokaisesta viasta oli erittäin  tarkka sanallinen kuvaus. Lisäksi jokaisesta tavarasta oli pääkuvan lisäksi yksittäinen hyvin tarkka lähikuva jokaisesta viasta. Hinnat olivat sen mukaiset eli edulliset, melkein puoli-ilmaiset

Yksi keräilypiireistä nimeltä tuttu jotain 70 vee trokarimummo säntäsi innoissaan viestittelemään ja halusi ostaa useamman kohteen. Kun tilinumerot  ja osoitteet oli vaihdettu, tämä ruuudinkeksijämummo  sitten huomasi kysyä "ovathan kaikki ihan ehjiä"  ja perui yhteishinnaltaan muutaman kympin kaupat  kun eivät tietenkään olleet ehjiä.

Ahneuksissaan näki vain halvat hinnat ja varmasti oli jo laskenut, että tekee nelinkertaisen tuoton jälleenmyynnillä.  

Vierailija
612/630 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjissä ärsyttää nämä, jotka eivät vastaa viesteihin. Osa on käynyt kyllä lukemassa, mutta ei vastaa… Miksi myydä mitään, jos ei kykene vastaamaan viesteihin?!

Ja sitten ne, jotka eivät yhtäkkiä myykään. Esim. eräs sohvamyyjä ilmoitti, ettei sittenkään myy. Itse en myyjänä olisi kehdannut tuollaista sanoa. Myyjät ovat vajaata sakkia…

Olen tässä yrittänyt tehdä Tori-kauppaa yhden asiakkaan kanssa. Sanoin, että lähetän tuotteen, kun maksu näkyy tilillä. Oma osote lähetettiin, mutta kolme arkipäivää myöhemmin ei ole vieläkään maksanut tai raha tullut tilille. Miksi ei voi toimia napakasti näissä..

Minullekin on myyjänä tullut näitä, että lähetetään nimi- ja osoitetiedot, mutta maksua ei kuulu eikä näy. Ilmeisesti tarkoituksena on, että myyjä lähettää tuotteen kun luottaa saavansa rahat tililleen. Itse en lähetä ennenkuin rahat ovat tilillä. Välillä olen kysynyt muutaman päivän päästä, että tarkistaisitko tilin, jolle maksoit kun ei näy vieläkään minulla. Eipä heistä sen jälkeen kuulu mitään, joten uskon olevani oikeassa, että yrittävät huijata tavaran ja vielä postimaksunkin myyjältä.

Vierailija
613/630 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon tyhjänkyselijöitä torilla. Ja ihme tinkaajia. Laitoin aika vasta kultaisia koruja myyntiin, perintönä saatuja joita ei ole tullut käytettyä  ja tasan tarkkaan olin sitä ennen tarkistanut ihan parhaan mahdollisen romukultahinnan. Tuli ihan uskomaton määrä luokattomia alihintatarjouksia, siis oikeasti ihan naurettavia yrityksiä ja vielä inttivät, että ei ole romukultahinta noin paljon kuin sanot.  Yksi yhdistävä piirre näillä oli , kaikilla kansallispuku. Myin lopulta romuksi kaikki kun en jaksanut tyhjänvinkujia

Vierailija
614/630 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säädön määrää vähentää huomattavasti se, ettei käy kauppaa käteisvänkääjien kanssa. Jos mobilepay on käytössä, 99% kaupoista sujuu paremmin koska vain käteisen hyväksyvät ovat lähes aina niitä häiriintyneitä tapauksia, jotka tinkaavat, myöhästelevät tai tekevät ohareita.

Ei todellakaan ole, käteiskaupoissa ei ole kertaakaan ollut minkäänlaisia ongelmia, olen tehnyt 8 vuotta kauppaa torissa.

Vierailija
615/630 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en oikein tykkää siitä, että tori sivu kannustaa siihen, että "pelataan" pelkillä tunnuksilla ja jopa puh.numerot on a.poistettu ja b.nyt jo kielletty.

Kaikki hölmöily loppuisi heti, jos tuonne pitäisi tunnistautua, oikea nimi ja puh.numero tulisi näkyviin ja näin huijauten määräkin tippuisi varmaan 90%.

Tuohan ei ole mikään keskustelupalsta, jossa kerrotaan jotain mielipiteitä, joten ei siellä mitään "salanimiä" tarvita.

Voisin sitten olla vaikka erikseen joku osia/palsta, niille, ketkä haluavat myydä tuntemattomana ja haluavat ottaa tuhansia asiattomia viestejä ja tarjouksia ja tyhjiä lupauksia vastaan.

Itse pidän "pelkillä tunnuksilla pelaamisesta", koska naisena, omalla nimellä esiintyneenä sain aika paljon pervojen/hullujen puheluita/viestejä.

Vierailija
616/630 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuote on hyvä ja hinta halpa niin hyvin menee kaupaksi. Ei ole hölmölä.

Vierailija
617/630 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori mennyt entistä sekavammaksi, juuri katoin sähköpotkulautoja, oli ilmoitus myydään 400€ ja useita merkkejä, tarkemmin kun luin niin oli aivan selvästi ostamassa vaikka ei lukenut ostosta mitään.Katselin muitakin ilmoituksia niin löysin heti kymmenen ilmoitusta, kaikissa luki myydään mutta ilmoitustekstistä huomasi että haluavat ostaa tuotteita, osassa jopa luki ostan.Ketä tämä palvelee?

Vierailija
618/630 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torin haku ei toimi enää ollenkaan, tulee aivan kummallisia ilmoituksia, eikä ilmoituksissa edes ole välttämättä ollenkaan sitä hakusanaa, millä haettu.

Vierailija
619/630 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torin haku ei toimi enää ollenkaan, tulee aivan kummallisia ilmoituksia, eikä ilmoituksissa edes ole välttämättä ollenkaan sitä hakusanaa, millä haettu.

Muuttunut aivan surkeaksi koko tori, sekava, todella sekava, ei sitä enää viitsi käyttää.

Vierailija
620/630 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo todennäköisesti johtuu maksullisista nostoista. Siellähän voi maksaa jotain , että näkyisi paremmin haussa. Siksi haut ei toimi vaan tulee yritysten ja ammattimaisten trokarien ilmoituksia. Trokarit ikäviä ja niitä on erityisen paljon torilla ja samoja ihmisiä näyttää olevan vintedissäkin. Ei näy y-tunnuksia ilmoituksissa niin tuskin mitään veroja myynneistään maksavat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi