Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitusohjelma kääntää uuden lehden suomalaisessa sosiaalipolitiikassa: työvelvoite

Vierailija
22.09.2024 |

Hallitus aikoo puolittaa toimeentulotuen saajien määrän, kertoo Yle. Tavoite pyritään saavuttamaan ensisijaisesti työllisyyttä vahvistamalla.

Hallituksen tavoitteena on myös ehkäistä pitkäaikaista riippuvuutta toimeentulotuesta tuen saamisen ehtoja tiukentamalla. Tämä tarkoittaisi sitä, että hakija voitaisiin velvoittaa esimerkiksi töihin julkisorganisaatioon

Ensisijaisesti sitä kautta, että työllisyys vahvistuu ja että toimeentulotukea tarvitsevien määrä vähenee, sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasonen (kok.) sanoo Ylelle

Kommentit (395)

Vierailija
321/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SosiaaliTURVAministeri, og. saksiLady, hymyilevä kuolema -Sanni taas vauhdissa.  Kova tyttö leikkkaamaan kansalta.

Väärin. Kansalta ei leikata, suurimmalta osalta, vaan ainoastaan tukien nostajilta noita on merkittävä vähemmistö. Suurin osa kansasta hyväksyy edelleen leikkaukset ja hallituksen linjan. Pulinat pois ja tehkää sitä työtä, mitä on tarjolla. Niin moni muukin tekee.

Vierailija
322/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne ketään toimeentulotuella olevaa, miten heidät voi veloittaa töihin, jos he eivät ole ilmeisesti kykeneviä työnhakuunkaan? 

Minä tunnen montakin ja vain kahdella on kyse kyvyttömyydestä, muut vetävät mieluummin alkoa ja aineita.

Jos alkoa ja aineita ihan oikeasti jatkuvasti vetävät (ovat siis addikteja), niin millä perusteella he ovat työkykyisiä?

Pari päivää selvinpäin ja ovat työkykyisiä. Tämä tulee järjestää pakolla jos tulee anomaan tukiaisia. Omalla rahalla saa sekoilla niinpaljon kuin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kokoaikatyössä, mutta saan silti toimeentulotukea. Bruttopalkka 1700€. Ja meitä on. Että olisko palkkoja aika korottaa pienituloisille jotta ei tarttis hakea toimeentulotukea. Nimim. Työnteko ei kannata tässä maassa näillä palkoilla

Vierailija
324/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan korkea aika ottaa velvoite käyttöön.

Vierailija
325/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn kokoaikatyössä, mutta saan silti toimeentulotukea. Bruttopalkka 1700€. Ja meitä on. Että olisko palkkoja aika korottaa pienituloisille jotta ei tarttis hakea toimeentulotukea. Nimim. Työnteko ei kannata tässä maassa näillä palkoilla

Lisään, eli olen siis perheellinen yh ja menot (vuokra) on isompi jolloin tuloihin jää vajetta ja joutuu turvautumaan toimeentulotukeen. Ja leipäjonoon. Kokopäivätyössä. Vaikka voisin saada samat rahat makaamalla sängyssä päivät.

Vierailija
326/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne ketään toimeentulotuella olevaa, miten heidät voi veloittaa töihin, jos he eivät ole ilmeisesti kykeneviä työnhakuunkaan? 

Minä tunnen montakin ja vain kahdella on kyse kyvyttömyydestä, muut vetävät mieluummin alkoa ja aineita.

Jos alkoa ja aineita ihan oikeasti jatkuvasti vetävät (ovat siis addikteja), niin millä perusteella he ovat työkykyisiä?

Pari päivää selvinpäin ja ovat työkykyisiä. Tämä tulee järjestää pakolla jos tulee anomaan tukiaisia. Omalla rahalla saa sekoilla niinpaljon kuin haluaa.

Ei todellakaan ole. Selkeästi et tiedä addiktin elämästä mitään. Ensinnäkin ei ole mitään paria päivää selvinpäin.Silloin ollaan bentsoissa ja jos huonosti käy niin on delirium. Narkilla ei selvää päivää edes ole koska huumeita pitää saada joka päivä tai muuten tapahtuu ikäviä.

Vierailija
327/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei nyt taida olla ihan oikeaa tietoa näistä asioista. :D

Vierailija
328/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Ovat ajatelleet ihan loppuun asti. Saavat samalla nuoret, huonosti koulutetut ja julkiselta sektorilta tippuvat naiset lapsentekoon. Ne jotka eivät halua prostituoiduiksi. Lapsi leivän tuo..

Kauheaa, kun samalla lakkauttavat niitä synnytysosastoja ja neuvolatoimintaa on supistettu.

Lapsentekoiän ohittaneilla naisilla ei ole asiat sen paremmin. Nykyiset 50-60 vuotiaat naiset ei juuri eläkettä saa, lehtitietojen mukaan. Tarkoitus on varmaan, että he hoitavat ne tulevat lapset, ja päiväkotejakin vähennetään?

Vierailija
329/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne, jotka ovat kelan päivärahoilla/työkyvyttömiä ja puoliso pienipalkkaisessa työssä? Eivät saa edes toimeentulotukea, jos ei ole lapsia.

Palkkoja madalletaan ja hintoja nostetaan.

Vierailija
330/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosiaan korkea aika ottaa velvoite käyttöön.

Kyllä se käy mainiosti. Kunhan työnantajalla on palkanmaksuvelvoite.

Vierailija
331/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hommasta saa noin pientä palkkaa? 

Vierailija
332/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ollut maan tapana, että tuollainen työttömien aktivointi ei todellakaan tarkoita sitä, että työttömälle maksettaisiin tesin mukaista palkkaa, vaan sosiaaliturva korvaa sen palkan sitten. 

Oma työ on sellaista, että sitä voi kyllä normaalisti liikuntakykyinen tavallinen aikuinen tehdä. Miksi maksaa minulle yli 12 euroa tunti, jos saisi ilmaisen orja tilalle? 

Vierailija
333/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla naurattaa kun mietin monia tt tukea saavia ja heitä "yleishyödyllissä töissä". Työn laatu kyllä tulee olemaan vähän sinne päin. Ja kuka haluaa "valvojaksi"? Aika kovannahkainen pitää olla siinä hommassa kun joutuu pakottamaan työhaluttoman hommiin, tai vaikka jonkun porukan esim. nurmikkoa leikkaamaan tai päiväkotiin avustajaksi :)

Vierailija
334/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ole kokeiltu ja se vaan lisäsi kustannuksia. Mutta varmaan on tarkkaan mietitty juttu, harkittua kuten kaikki kokoomuksen älynväläykset

Vierailija
335/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, sehän vapauttaa. Tiiätte kyllä mikä 

336/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä en voisi mennä kuntouttavaan saamaan ees sitä 9€ vaan mun pitäis tehdä täysin ilmaiseksi samaa paskaa.. 

Vierailija
337/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös monet sairaana olevat joutuvat olemaan toimeentulotuella. Sairauspäivärahan loppumisen jälkeen eivät kaikki pääse eläkkeelle. Esim.krooninen migreeni on tällainen, perusteluna siihen että migreenin on lääkkeitä ja jotkut pitävät sairautta päänsärkynä. Sillä ei ole väliä, että lääkkeet eivät yksilölle toimi ja päänsäryn sijaan ei pysty kävelemään, puhumaan tai ymmärtämään puhetta. On halvempaa pitää ihminen tt tuella kuin päästää työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Vierailija
338/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksillahan tuo on jälleen käytössä. Halvin tajous voittaa, mutta piilotellaan nykyään kilpailutuksen nimellä.

Vierailija
339/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ollut maan tapana, että tuollainen työttömien aktivointi ei todellakaan tarkoita sitä, että työttömälle maksettaisiin tesin mukaista palkkaa, vaan sosiaaliturva korvaa sen palkan sitten. 

Oma työ on sellaista, että sitä voi kyllä normaalisti liikuntakykyinen tavallinen aikuinen tehdä. Miksi maksaa minulle yli 12 euroa tunti, jos saisi ilmaisen orja tilalle? 

Näinpä. Se ilmainen valtion maksama orja on tosin ainakin osittain työkyvytön. 

Rikkoi kroppansa pakkotahtisessa pienipalkkaisessa työssä, tai sai siitä burmoutin. On osatyökykyinen tai työkyvytön. 

Vierailija
340/395 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mulkkuja. Siis ihminen laitetaan töihin, mutta mitään oikeata palkkaa siitä ei makseta? Kyllä näkee ketä nämä rikkaat vihaavat ja ketkä näkevät ongelmaksi. Omia veronkiertojaan eivät tietenkään pidä minään, mutta auta armias jos joku nisti saa "ilmaista" rahaa muutaman satasen.

No saahan siitä, sitä tukea, mitä saat nyt tekemättä mitään. Ilmaista rahaa ei pitäisi jakaa.

Ime paskaa kokkarihuo'ra

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi