Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on kaksi lasta, en pidä heidän hoitamisesta

Vierailija
21.09.2024 |

Olen miettinyt pitkään, että miksi olen aina alakuloinen lasteni kanssa. Joka kerta, kun olen lasteni kanssa yksin, ahdistus alkaa. Lasten kanssa ollessa olen masentunut ja ärtynyt. Viikonloppuisin odotan jo maanantaita. Lasten kanssa vietetty vapaa-aika vie minun energian ja voimat. En lataudu ollenkaan. Koen olevani loukussa lapsiperhearkeen. Lapseni ovat tällä hetkellä 8 ja 10 vuotiaat. He tarvitsevat paljon huomiota ja aikaa vanhemmilta. 

Olemme ydinperhe, mieheni myöskin osallistuu aktiivisesti lapsemme hoitoon. Välillä olen yksin heidän kanssa kolmestaan. Harrastuksiin kuskaamiset ovat hirveetä ajanhukkaa. 

Lapset ovat kalliita ja vievät paljon aikaa. 10 vuotiaalla alkaa esimurrosikä, inttää jo vastaan ja oikoo minua. Huolenpito ja huolehtiminen kotiaskareiden kera on todella uuvuttavaa. Olen kyllästynyt tähän kotielämä rumbaan. Lapset ovat jatkuvasti nälkäisiä, koko ajan pitää keksiä mitä seuraavaksi syödään. He tarvitsevat apua läksyjen tekemisessä. Heidän vaatteet pitää pestä. 

Kun minulla ei ollut lapsia, minulla ei ollut kotiintuloaikaa. Nyt minun täytyy tulla joka päivä viimeistään klo 21 kotiin, jotta ehdin sanomaan lapsilleni hyvää yötä ja tarvittaessa paimentamaan lapset nukkumaan. Välillä kun tekee mieli lähteä ulos iltaisin hengailemaan, se ei lapsiperheen äitinä onnistu. Kotona lapset aina odottamassa äitiä kotiin. 

Rakastan lapsiani, mutta koen menettäväni paljon heidän takia, omaa aikaa ja paljon rahaa. Vuorokausi on lykyempi lasten kanssa. 

Onko teillä mielipiteitä ja neuvoja, mikä voisi helpottaa tätä elämäntilannetta? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ja yrität liikaa. Ei joka ilta tarvitse olla sanomassa hyviä öitä, välillä se voi olla pelkästään miehesi. Kotiaskareita voi jakaa myös lapsille. Uuvutat itse itsesi vaikka elämäsi voisi olla paljon helpompaa. 

Vierailija
2/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet ja yrität liikaa. Ei joka ilta tarvitse olla sanomassa hyviä öitä, välillä se voi olla pelkästään miehesi. Kotiaskareita voi jakaa myös lapsille. Uuvutat itse itsesi vaikka elämäsi voisi olla paljon helpompaa. 

Kenelle muka olisi hyväksi, että vastentahtoinen henkilö haluaa välttämättä olla läsnä? Kaikille olisi parempi, että on poissa kun sille tuntuu. Jos menojalkaa vipattaa, niin sitten vaan lähtee.

Vierailija
4/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska trolli.

ihan paska

Vierailija
5/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, et koet että lapset ottavat enemmän kuin antavat:( Lapsesi varmasti aistivat tämän.

Vierailija
6/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollausta tai naristin kitinää.

Vierailija
7/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se aika ole parin vuoden päästä ohi kun teini-ikä tulee. Klo 21 kotona on melko myöhään jos silloin tuut, kuka auttaa lapsia sillä aikaa ja välittää. Ei kai ole pakko riehua koko ajan. Opeta lapsia itsenäiseksi osittain. Mitä tehdään jos haluaa ja miten voi leikkiä. Mitä pitää varoa ehdottomasti ja mitä tehdään hätätilanteessa. Ja ota omaa aikaa, lepoa ja harrastuksia - se onnistuu kotonakin erillään. Ei lapset välttämättä roiku. Toinen vanhempi voi myös ystävällisesti auttaa lapsia tai olla yhdessä, ellei ole juro. Entä joku kummitäti, mummo tai serkku apuna joskus. Kenestä lapset pitävät. Aikuisena sun pitää varmaan laittaa välipaloja ja ruokia kaappiin. Pyykit.