Apua, olen ihastunut lapseni "päikyn tätiin"
Lapsi aloitti elokuussa uudessa päiväkotiryhmässä. Heti ensimmäisenä päivänä ajattelin, kuinka ihana ryhmän vakaope on. Hän on aina ystävällinen, hänellä on aina aikaa jutella ja hän on melkein aina hyväntuulinen ja helposti lähestyttävä. Hänellä on aina aikaa lapsille ja hän vaikuttaa oikeasti välittävän jokaisesta ryhmän lapsesta. Hän kertoo päivän kuulumisia ja muutenkin ryhmän arkeen tai omaan työhönsä liittyviä yleisiä asioita avoimesti. Yhtenä iltapäivänä toiselle lapselle tuli ikävä ja itku, kun hain omani. Kuulin, kuinka kauniisti ja ammattitaitoisesti tämä ope sanoitti lapsen kanssa tunteen, lohdutti ja ohjasi hellästi eteenpäin. Melkein itketti itseänikin, kuinka hyvä hän on lasten kanssa. Hän on toimintansa vuoksi ihana, mutta muutenkin.
Olen varmaan ihastunut häneen myös henkilönä. Hän on kaunis, upea, kaikinpuolin hyvännäköinen. Olen pettynyt aina, jos hän ei olekaan paikalla haku- tai vientitilanteissa, sillä haluan nähdä hänet, jutella hänen kanssaan, katsoa hänen upottaviin silmiinsä, kuulla hänen äänensä ja nähdä hänen hymynsä. En tiedä, olenko kuitenkin ihastunut häneen vain platonisesti vai olenko kenties sittenkin bi, sillä olen itsekin nainen ja onnellisessa heterosuhteessa! Kenties olen ihastunut häneen, koska ihailen häntä ja haluaisin kamalasti olla kuin hän.
Onko muille käynyt näin ja mitä pitää tehdä? Ihan hävettää ja hämmentää tällainen märkä päiväuni.
Kommentit (22)
Harvinainen päikyn täti! Kannattaa pitää kiinni. Ehkä kannattaa miettiä, mistä tuo ihastumisen tunne eniten kertoo.
Hän on töissä. Minuun on ihastuttu, eikä ihastuja ymmärtänyt, että hymy kuuluu palveluun.
Kyllä ihmisillä tulee tuollaisia tunteita jotka tuntuu ikäänkuin ihastukselta. Kyllä tuo tunne menee ohi. Mutta ihanaa että teillä on siellä hyvä vakaope! 🥰
Olis ollut mehukkaampi jos olis pervo ukko kuolaamassa päiväkodin tätejä
Olen naimisissa oleva heteronainen ja olen muutaman kerran elämässä ihastunut mukaviin naisiin. Ei siinä mitään vaarallista ole, on tuonut piristystä päivään ja hymyä huulille. Ihastuminen on kyllä ihan itsestään mennyt ohi muutamassa kuukaudessa, nyt kun mietin taaksepäin jotain ihastusta niin ajattelen että olihan se kiva ja nätti, mutta ne tunteet oli vähän outo kokemus. Mutta näitä tulee ja menee.
Tunne varmaan lisääntyy sen vaikutuksesta, että hän huolehtii sinulle niin tärkeästä olennosta.
Vierailija kirjoitti:
Tunne varmaan lisääntyy sen vaikutuksesta, että hän huolehtii sinulle niin tärkeästä olennosta.
Kiitos! Tuo on totta! Minulle tulee töissä ollessani aina ihanan lämmin, luottavainen ja turvallinen olo, kun ajattelen, että lapseni on päivän hänen kanssaan. :) En myöskään tiennyt, että tällaiset ihastumiset olisivat yleisiä. Täytyy sanoa, että kyllä piristää todella arkea, mutta olen hämmentynyt ja mielelläni ajattelisin vähemmän pakkomielteisesti tätä henkilöä näin usein.
Mulla kävi sama homma ihanan putkimiehen kanssa. Isot kourat ja rehevä perse. Ja se ammattitaito. Miten näppärästi hän ruuvaili ihanilla nakkisormilla pieniä muttereita
T. Jaakko 39
Toivoin, että tämä olisi herkullinen tarina siitä miten perheenäiti kokee elämänsä ekan ihastumisen samaan sukupuoleen ja niinhän se olikin! Ah, kiitos. Tuskin tästä mitään rakkaustarinaa tulee, mutta olishan se aika ihanaa jos tulis. Semmonen mistä saa lukea naistenlehdestä, että miten suuri rakkaus vei jalat alta ja muutti kaiken.
T: Bi-nainen
Kyllähän ihaniin ihmisiin ihastuu. Oli ne sitten naisia tai miehiä.
Ei muuta kuin rohkeasti tutustumaan Sapfon runouteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoin, että tämä olisi herkullinen tarina siitä miten perheenäiti kokee elämänsä ekan ihastumisen samaan sukupuoleen ja niinhän se olikin! Ah, kiitos. Tuskin tästä mitään rakkaustarinaa tulee, mutta olishan se aika ihanaa jos tulis. Semmonen mistä saa lukea naistenlehdestä, että miten suuri rakkaus vei jalat alta ja muutti kaiken.
T: Bi-nainenMee hoitoon sairas mieli 🤮
Äidilläs oli sairas mieli, kun sinut teki🤭
Ihmiset ihastuu huolenpitäjiin. Joku äitijuttu tässä taustalla varmaan monella vaikuttaa.
Tämähän on ihan kuin sarjasta Kakarat, jossa äiti ihastui lapsensa päiväkodin tätiin ja heistä tuli pari.
Miehesi yllättyisi mielellään jos toisit hänet yhteiseen sänkyynne.
Kyllä viehättäviin ihmisiin voi "ihastua". Ei kai ihastuminenkaan ole vielä vaarallista? Mutta lapsen takia en ehkä menisi hönkimään ihastuksesta tälle vaka-opelle.