Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta ei tuu isovanhempaa vielä kymmeneen vuoteen, kun lapseni näin sanoi, että myöhemmin sitten joskus. Haluaa rauhassa opiskella, valmistu

Vierailija
21.09.2024 |

a ja tehdä töitä. Matkustella ja nauttia. Hän on 25v.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtii hyvin vielä kolmivitosena saada pari lasta. Hyvät suunnitelmat. Sitten on aikaa keskittyä lapseen kun menovarvasta ei kutita ja on kerennyt harrastaa kylliksi ja nauttia vapaudesta.

Paitsi ettei kukaan voi luvata, että lapsia saa. 35-vuotiaan hedelmällisimmät vuodet ovat jo menneet.

Valtaosa 35-vuotiaista tulee kuitenkin ongelmitta raskaaksi.

Mutta lastensaantivaikeudet yleistyvät selkeästi. Ja keskenmenot sekä raskauden aikaiset komplikaatiot.

Sä et itse ole ollut kolmeenkymmeneen vuoteen hedelmällisessä iässä niin ehkä sulla ei ole sananvaltaa muiden lastentekoon. Nykynuoret tietää kyllä hedelmällisyyden realiteetit, elämässä vaan on muutakin prioriteetteja kuin lasten saanti

Vierailija
22/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtii hyvin vielä kolmivitosena saada pari lasta. Hyvät suunnitelmat. Sitten on aikaa keskittyä lapseen kun menovarvasta ei kutita ja on kerennyt harrastaa kylliksi ja nauttia vapaudesta.

Paitsi ettei kukaan voi luvata, että lapsia saa. 35-vuotiaan hedelmällisimmät vuodet ovat jo menneet.

Siihen mennessä isoäidit ovat seonneet. 63-vuotiaalla siskollani on niin kova mummokuume että hän lähettelee minulle koko ajan Titktokista vauvavideoita eikä voi puhua siitä tyttärelleen, joka täyttää pian 35 ja yrittää epätoivoisesti tulla raskaaksi, mutta aina menee kesken.

Arvasin että olet joku vanha mummo. Anta

En ole. Minulla ei ole lastenlapsia eikä tule. Jos nyt olisit malttanut lukea kirjoitukseni, olisit ehkä sisäistänyt sen että jotkut naiset haluavat kiihkeästi lastenlapsia eivätkä malta pitää suutaan kiinni vaan painostavat tyttäriään ja poikiaan isääntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei tehdä vaan saadaan. 10 vuoden päästä voi olla, ettei niitä lapsia tulekaan. Myös hoitojen onnistuminen omilla soluilla heikkenee 35 vuoden jälkeen. Ellei lapsesi ole mies.

Minä synnyin äitini ollessa 36 ja minulla on nuorempi sisarus. Älykkäitä ja korkeakoulutettuja ja yhteiskuntaan sopeutuneita ollaan ja ei ainakaan kerrota kenellekään ventovieraalle milloin heidän lapsensa pitäisi lisääntyä.

t. N28

Joo, mutta tässä ketjussa lähestytäänkin lasten saamista isovanhemmuuden kautta.

Isovanhempana lapsen saaminen on harvinaista, etenkin nykyään.

- eri

Vierailija
24/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei tehdä vaan saadaan. 10 vuoden päästä voi olla, ettei niitä lapsia tulekaan. Myös hoitojen onnistuminen omilla soluilla heikkenee 35 vuoden jälkeen. Ellei lapsesi ole mies.

Minä synnyin äitini ollessa 36 ja minulla on nuorempi sisarus. Älykkäitä ja korkeakoulutettuja ja yhteiskuntaan sopeutuneita ollaan ja ei ainakaan kerrota kenellekään ventovieraalle milloin heidän lapsensa pitäisi lisääntyä.

t. N28

Joo, mutta tässä ketjussa lähestytäänkin lasten saamista isovanhemmuuden kautta.

Isovanhempana lapsen saaminen on harvinaista, etenkin nykyään.

- eri

Minulla on yksi kaveri joka sai lapsen sen jälkeen kun hänestä oli tullut mummo, mutta tässä keskustellaankin siitä milloin ihmisistä tulee isovanhempia, ja onko se pettymys, kauanko pitää odottaa, haittaako jos lastenlapsia ei tule ollenkaan. Tunnen naisen joka sai lapsenlapsia vasta reilusti yli 70-vuotiaana. Silti hän joutui hoitamaan niitä - ja hoitaa edelleen vaikka on jo 88.

Vierailija
25/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen mennessä isoäidit ovat seonneet. 63-vuotiaalla siskollani on niin kova mummokuume että hän lähettelee minulle koko ajan Titktokista vauvavideoita eikä voi puhua siitä tyttärelleen, joka täyttää pian 35 ja yrittää epätoivoisesti tulla raskaaksi, mutta aina menee kesken.

Omalla tädilläni sama juttu, sillä erotuksella että on jo 70-vuotias eikä vieläkään ole yhtään lastenlasta. Tämä wannabe-mummo puhuu vauvoista ja muistelee lastensa vauva-aikaa.

Kaksi vanhinta lastaan on yli 40, kummallakaan ei lapsia. Nyt hän on kääntänyt toiveensa nuorimpaan, joka on vähän yli 30. On se näköjään kovaa, kun toive tulla mummoksi pysyy vain haaveena.

Vierailija
26/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestänihän ei tule koskaan vanhempaa, koska olen ikisinkku ja epäonnistuja elämässä muutenkin. Tavotteena olisi, jos saisi opintolainan maksettua ennen kun täyttää 45.

Vierailija
27/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus äiti ja tytär ovat synnyttänyt melkein yhtä aikaa.Toisaalta hauska ja iloinen asia,hyvin mennyt heillä elämät omilla tahoillaan.

Vierailija
28/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta lastensaantivaikeudet yleistyvät selkeästi. Ja keskenmenot sekä raskauden aikaiset komplikaatiot.

Sä et itse ole ollut kolmeenkymmeneen vuoteen hedelmällisessä iässä niin ehkä sulla ei ole sananvaltaa muiden lastentekoon. Nykynuoret tietää kyllä hedelmällisyyden realiteetit, elämässä vaan on muutakin priorite

Monikaan ei tiedä hedelmällisyyden rajoja. Siinähän se ikävä puoli onkin. Lääkärit ovat puhuneet tästä paljonkin ja haluaisivat, että koulussa opetettaisiin myös hedelmällisyysasioita ehkäisyn lisäksi. 

Monelle tulee ikävänä yllätyksenä, ettei lasten saaminen onnistukaan sitten myöhemmin. 

Vierailija
29/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa empaattinen. Tilanne on surullinen sekä sisarellesi että hänen tyttärelleen ja sinä puhut vain sekoavista ikääntyvistä naisista.

Vierailija
30/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa empaattinen. Tilanne on surullinen

Ikävä realiteetti on, että yhä harvempi saa toivomaansa lapsimäärää tai jää kokonaan lapsettomaksi. 

Vierailija
31/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sepä lämmittääkin niitä 40%:ia, jotka jäävät lapsettomiksi.

Vierailija
32/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aattelin noin. 29v. Olin kun alettiin yrittämään. Nyt 44v. Lasta en koskaan saanut. Olisi pitänyt tehdä parikymppisenä vaikean endometrioosin vuoksi. 29v. Olin jo liian vanha. Ei auttanut mitään hoidot yliopistosairaalassa.

Vierailija
33/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan vielä. Se vaikea endometrioosi paljastu siis, kun oli. 29v. Oireet oli olleet piilossa, kun käytin pillereitä ensin akneen ja sitten ehkäsyyn. Jota ei ees ois sitten tarvinnu.

Vierailija
34/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. N28

Et tainnut edes lukea mun viestiä. Ja ei lasta voi saada isovanhemmuuden kautta, se on lapsenlapsi, ja kenelläkään ei ole velvollisuutta sellaista tehdä.

L

Sisäistänyt et ainakaan, jos et oikeasti ymmärtänyt miten se liittyi tuohon sinun viestiisi. Mutta onneks en ole mikään masentunut kuuskymppinen vaan voin tehdä ihan omia lapsia jos siltä tuntuu :) tsemppiä sulle mummuska!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän