Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menikö viikonloppulohestasi maku kun luit tänään lehdestä että kauppiaasi maksoi siitä 6€/kg?

Vierailija
21.09.2024 |

Toisilla se on helppoa.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismassa 11,95kg. Onhan tuo 100% kate melko härski.

No perusta oma kauppa ja myy tuotteet 50% katteella. Katsotaan kuinka kauan kauppasi pysyy pystyssä.

Niin, ajattele mikä mahku rikastua ja terveyttää kilpailua. Se on melkein velvollisuutesi

Vierailija
22/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen k-market myy toisinaan ruodotonta lohta 12,90 ja se on ihme jos tuohon hintaan ostavat sisään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjan lohi meni boikottiin. Hyi hel...... tästä jne. Katsoin myös dokumentin norjan lohen kasvatuksesta, todella epäeettistä. 

Vierailija
24/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se maksoi ehkä 12 euroa kilo. Kauppiaan ansiosta sain sen kuitenkin huomattavasti kätevämmin kuin ostamalla suoraan jostain norjan lohifarmilta. Kauppias huolehti lohen turvallisesti 1km päähän josta se oli helppo noutaa. Kauppias vielä fileoi sen ilmaiseksi. Varsin kohtuullinen hinta mielestäni.

Vierailija
25/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaupalle kuuluu katetta jäädä. Niin se vaan menee. Tai sitten voit ostaa lohkesi suoraan tuottajalta

Tämä on taas tätä samaa typeryyttä joka tulee esiin jokaisessa tuloerokeskustelussa. Kysymys on siitä, painakaa se nyt kerralla mieleenne, KUINKA PALJON!

Vierailija
26/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mennyt. Kuuluuhan minun maksaa siitä ketjusta, millä uunilohi pöytäämme saadaan. 

Vierailija
27/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaupalle kuuluu katetta jäädä. Niin se vaan menee. Tai sitten voit ostaa lohkesi suoraan tuottajalta

Tämä on taas tätä samaa typeryyttä joka tulee esiin jokaisessa tuloerokeskustelussa. Kysymys on siitä, painakaa se nyt kerralla mieleenne, KUINKA PALJON!

Aina voit mennä kalastamaan itse. Kun teet sen vielä käsin niin ei tarvitse maksaa kenellekään mitään.

Vierailija
28/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kate on siis 50%. Sataa se ei voi koskaan olla. Opettele perusteet.

Opettele itse. 50% kate kuudesta eurosta on 3€ Vittumikä urpo.

Vierailija
29/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vtun daiju. Kate voi olla vaikka 50 000 000 000%

Vierailija
30/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintaero ei ole kate. Tuleehan kaupalle myös kustannuksia jotka pitää kattaa.

Vierailija
31/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelinkin että tämän otsikon alle saa taas kaikki Prismassa käyvät työttömät vamukit pätemään ja oikeassahan taas kerran olin, kuten tavallista.

Vierailija
32/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintaero ei ole kate. Tuleehan kaupalle myös kustannuksia jotka pitää kattaa.

Haista sinävittu urpo :D Jatka vielä lisää niin päästään suuremmalla porukalla nauramaan typeryydellesi.

Vierailija
33/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvelinkin että tämän otsikon alle saa taas kaikki Prismassa käyvät työttömät vamukit pätemään ja oikeassahan taas kerran olin, kuten tavallista.

Mistä lähtien Prismassa on kauppiaita?

Vierailija
34/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien Prismassa on kauppiaita?

Samasta lähtien kun sinun äo:si on ylittänyt 40.

Vierailija
35/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen lohen käydä itsekin Tenosta tai norjalaisesta vuonosta onkimassa, typerää maksaa jollekin järvenpääläiselle kauppiaalle ylihintaa.

Olen kyllä käynytkin, olen myös laskenut että lohen hinnaksi tullut kautta aikojen 4600€/kg.  Sorsan liha on halpaa, vain 670€/kg

Vierailija
36/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 6€ kilohinta lienee alviton hinta, ja kuluttajahinnassa on 14% alv mukana. Eli ihan ensin kuluttajan maksamasta hinnasta otetaan se alvi pois, jotta voidaan arvioida sitä rohmukauppiaan kauheaa riistokatetta. Sen jälkeen voidaan alkaa laskea hävikkiä (varmasti yli 10%), rahti- ja säilytyskuluja, työntekijöiden palkkoja, kylmätiskin kuluja sun muuta. Jos kauppias saisi lohikilosta vaikka 5 euroa katetta näiden kaikkien kulujen jälkeen, mitä hän ei kyllä todellakaan saa, siitä lähtee sitten vielä tulovero ja yrittäjän eläkemaksut, ja loppu on sitä rohmunettoa. 

Vierailija
37/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen lohen käydä itsekin Tenosta tai norjalaisesta vuonosta onkimassa, typerää maksaa jollekin järvenpääläiselle kauppiaalle ylihintaa.

Olen kyllä käynytkin, olen myös laskenut että lohen hinnaksi tullut kautta aikojen 4600€/kg.  Sorsan liha on halpaa, vain 670€/kg

No nyt aletaan puhumaan jo sellaisista hinnoista, että siitä jää kauppiaallekin jotain käteen.

Vierailija
38/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tenosta ei kai saa nyt pyytää. 

Vierailija
40/76 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä 5,95€/kg hinnasta maksetaan palkat sivukuluineen (myyjät, siivoojat, vartijat, oma palkka), sähköt (kylmäkaapit kuluttaa "vähän enemmän" kuin kotisi jääkaappi pakastin), verot, vakuutukset (tuhansia euroja vuodessa), tietotekniikka ja tuki niille, jätemaksut, vesimaksut, kuljetusmaksut, hävikit jne jne jne jne jne jne. Vieläkö tuntuu 5,95€/kg härskiltä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä