Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putsaako joku oikeasti ihonsa VAIN misellivedellä?

Vierailija
21.09.2024 |

Siinähän lukee, ettei tarvitse huuhdella.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli aiemmin joku misellivesivouhkaaja, olitko se sinä? 

Pari kertaa saatan piipahtaa suihkussa esim. viiden vuoden aikana on varmaan hyvä vastaus. :D

Vierailija
2/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaa. Mutta suihkussa käydessä myös ihan saippualla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli aiemmin joku misellivesivouhkaaja, olitko se sinä? 

Pari kertaa saatan piipahtaa suihkussa esim. viiden vuoden aikana on varmaan hyvä vastaus. :D

Nyt en ymmärrä. Koko misellivesi ei ole minulle kovinkaan tuttu asia. En ole mikään misellivouhkaaja. Ap

Vierailija
4/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei. Itse käytän misellivettä puhdistusvoiteen jälkeen.

Vierailija
5/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä matkoilla pelkkää misellivettä, mutta oon huomannut että jo parin viikon reissussa iho menee selvästi huonompaan kuntoon. En siis missään nimessä käyttäisi vakituisesti noin.

Vierailija
6/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki kuivaihoiselle jos saippuat ja muut vomakkaat puhdistuasaineet kuivattaa ihon kiristäväksi.

Voidepesu on hellävarainen vaihtoehto saippualle

Iho tarvitsee päivittäin hellää puhdistusta ja kosteutusta. Etenkin kuiva iho saattaa kuitenkin ärtyä liian lämpimästä vedestä ja jatkuvasta saippuan käytöstä. Voidepesu on hellävarainen vaihtoehto saippuapesulle, ja se sopii koko vartalolle.

Voidepesussa iho pestään saippuan sijaan perusvoiteella ja vedellä. Voidepesu puhdistaa sekä vesi- että rasvaliukoisen lian pinta-aktiivisilla aineilla, mutta ei kuivata ihoa kuten saippuapohjaiset pesuaineet.

Kaikki voiteet eivät kuitenkaan sovellu voidepesuun. Kevyimmät kosteuttavat perusvoiteet, Aqualan L ja Humektan, sopivat koostumukseltaan voidepesuun ja niillä voi pestä ihon lisäksi myös vaikka hiukset. Voidepesu puhdistaa sekä tuo iholle kosteutta eikä jätä rasvaista tunnetta, vaikka kyseessä on perusvoide.

Käytä perusvoidetta saippuan tapaan

Saippuapesussa ihon tärkeät kosteudensitoja-aineet huuhtoutuvat pois. Voidepesu suojaa ihoa paljon paremmin, sillä voide säilyttää ihon luontaisen suojavaipan. Voidepesu on siksi tärkeä osa kuivan ja atooppisen ihon hoitoa.

Perusvoide puhdistaa ihon yhtä hyvin kuin saippua, mutta ei kuivata ihoa.

https://www.itsehoitoapteekki.fi/ihonhoito/tietoa/voidepesu-on-hellavar…

Vierailija
7/7 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misellivesi toimii puhdistusaineena. 50%:sti. Se hakeutuu tiettyjen partikkeleiden (rasvalika) ympärille ja irroittaa ne, kaiken muun se jättää puhdistamatta. Taas yksi näennäiskeksintö, joka on onnistuttu markkinoimaan liian hyvin.