Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeilu päiväkodissa - mistä ulkovaatteet, matolääkitys yms

Vierailija
21.09.2024 |

Nuori olisi kiinnostunut lastenhoitoalasta ja haluaisi työkokeiluun päiväkotiin. 

Syksyllä ja talvella kuitenkin ulkokamppeet pitäisi olla sopivat, eli ei hupparilinjaa, talvella kuulemma tarvisi kitka- tai nastapohjaiset talvikengät. 

Oma serkkuni oli aikuisena n. 5 v sitten mennyt työkokeiluun päiväkotiin, mutta oli saanut matoja ja täitä, jonka hoidon maksoi itse. Ulkovaatteet hänellä oli. Oli silti pettynyt ja sanoi, että nuo matolääkkeet vei viimeisenkin hyödyn ja jäi rahallisesti miinukselle. 

Onko muilla näistä tuoreempaa kokemusta? Onko henkilökunnalle ja harjoittelijoille korvattu lääkitykset (näitä kuitenkin on niin usein) tai onko huomioliiviä parempaa vaatetusta tarjolla?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkovaatteita myydään kaupassa, siltä voi ostaa mitä tarvii. 

Vierailija
2/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työntekijätkään saa ulkovaatteita työnantajalta. Joissain paikoissa saa ilmeisesti jonkun hankintarahan. Revi siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti joku parempi ja vähemmän riskejä sisältävä paikkakin löytyy. Tuohan on pelkkää orjatyövoiman hyväksikäyttämistä, josta palkkana tosiaan haukut, uupuminen, ehkä jopa mielenterveysongelmat ja loiset, joiden kalliin hoidon tämä orja joutuu itse maksamaan. Kannattaa miettiä vielä varsinkin, jos tuo olisi ns. vapaaehtoista eli TE-toimisto/kuntakokeilu ei ole tuonne pakottamassa. Muutenkaan koskaan ei pidä vapaaehtoisesti tällaisiin orjatöihin mennä ja pakotettunakin se karenssi saattaa olla jopa parempi vaihtoehto.

Vierailija
4/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoisessa kaupungissa asutte? Eikö nuori voisi mieluummin hakea palkkatöitä? Pikaruokapaikat, kaupat, ym?

Siinä voisi samalla miettiä sitten opiskelusuunnitelmia. Työkokeiluun ei kannata mennä kuin pakotettuna, että saa pidettyä päivärahat juoksemassa ja pyrkisin johonkin siistiin sisätyöhön mitä päiväkoti ei ole. 

Vierailija
5/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletpa avulias. 

Ajatus on se, että työmarkkinatuella ei paljon kannata ostella vaatteita, joille ei muuta käyttöä ole. Itse olen ollut nuorena kaupungin istutuksia hoitamassa ja siellä sai sadetakit yms.

Vierailija
6/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei teillä ole ulkoiluvaatteita?

Vierailija
7/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma, että se työpaikka oli päiväkoti, jos sieltä matoja sai?

Vierailija
8/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiin voi ostaa liukuesteet, ei ole kalliita. Mutta eikö nuorella ole lämpimiä talvikenkiä? Jos näin on, on syytä mennä kenkäkauppaan muutenkin.

Vierailija
9/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletpa avulias. 

Ajatus on se, että työmarkkinatuella ei paljon kannata ostella vaatteita, joille ei muuta käyttöä ole. Itse olen ollut nuorena kaupungin istutuksia hoitamassa ja siellä sai sadetakit yms.

Nuoren kannattaa muutenkin ulkoilla, eikä vaan räplätä puhelintaan vapaa-ajallaan.

Vierailija
10/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi, kuten muukin ikäisensä, näyttää hyvin kelpuuttavan collarit ja hupparin säähän kuin säähän. On kyllä myös villakangastakki ja suorat villakangashousut, mutta nämä ei ehkä sinne päiväkodin tehtäviin sovi. Minulla on ulkovaatteita moneen säähän, mutta lapsi on yli 20 cm pidempi :D eli minun vedenpitävät kamppeet ei sovi hälle.

Vierailija
11/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettelutakki -ja housut, kengät mitkä ovat oikeasti lämpimät, mutta pitää vettä esimerkiksi SOREL.

Vierailija
12/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa vaatteissa se sun nuori ulkoilee muuten? 

Vierailija
13/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu ne koulunköynninohjaajatkin ja opettajat ostamaan kaikki vaatteet, kengät pienestä palkastaan ja maksamaan itse ruokailut ja työmatkat. Siihen päälle vielä kaikenlaiset naamiaiset ja naamiasasut, joulu-ja kevätjuhlat ja niihin lahjat sekä henkilökunnan juhlat. Siinä sitten jos bruttopalkka on tonnin niin hankipa sitten vaatteita, kenkiä ja maksa seutuliput. Työmatkoihinkin voi mennä 2-3 h suuntaansa eli yhteensä 4- 6 h/päivä ja tämän jälkeen olet rättipuhki.

Vierailija
14/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tarkoitat tällä?

Moni saa päikystä matoja, itse olen ope ja saanut matoja koulusta.

Vierailija
15/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeiluni maksoi veronmaksajille tuhansia euroja, kun sain astmaatikkona influenssan ja pahan keuhkokuumeen eikä astmaa saatu hallintaan seuraavaan vuoteen.

Olin kysynyt jo etukäteen, onkohan pöpöpesään meno kovin hyvä idea rokotuksenkaan kanssa ja aiemminkin viikoiksi pitkittyneiden tautien kanssa.

Vierailija
16/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskettelutakki -ja housut, kengät mitkä ovat oikeasti lämpimät, mutta pitää vettä esimerkiksi SOREL.

Tavalliseen ulkoiluun on kyllä ihan liian kuumat, mulla on jäänyt käyttämättä, kun esim. pyöräilyyn on niin hikiset.

Mutta Sorel kengät on ok kyllä.

Vierailija
17/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi, kuten muukin ikäisensä, näyttää hyvin kelpuuttavan collarit ja hupparin säähän kuin säähän. On kyllä myös villakangastakki ja suorat villakangashousut, mutta nämä ei ehkä sinne päiväkodin tehtäviin sovi. Minulla on ulkovaatteita moneen säähän, mutta lapsi on yli 20 cm pidempi :D eli minun vedenpitävät kamppeet ei sovi hälle.

Siis teillä ei ole edes toppatakkia? Ilmeisesti ette koskaan ulkoile talvella.

Vierailija
18/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madot voi välttää kun pesee käsiä hyvin, pitää kertakäyttö hanskat siivotessa ja lasten vessahommissa....

Täit ei tartu helposti. Ei pistä päähän mitään niitä lasten leikeissä olleita hattuja yms. Tai anna lasten hipelöidä hiuksia, ei makoile sohvalla tai lasten pedeissä.

Vierailija
19/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matojen munat elää 6 viikkoa pinnoilla ja pölyssä. Ne siirtyy kynsien alla vaikka minne, leluihin, oven karmeihin, lattioille, tuoleihin. Tartuntaan riittä 1 muna, joten se ei paljoa tarvitse.

Vierailija
20/34 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenkiin voi ostaa liukuesteet, ei ole kalliita. Mutta eikö nuorella ole lämpimiä talvikenkiä? Jos näin on, on syytä mennä kenkäkauppaan muutenkin.

On talvikengät, muttei käytä. Kulkee lenkkareissa ja juoksemiseen on erikseen maastolenkkari (vahvasti kuvioitu pohja). Talvikengistä en siis tiedä onko niissä kitkapohja, nastoja ei ainakaan.

Liukuesteet oli hyvä vinkki, kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme