Kuka sinua rakastaa varmasti tai ainakon oletat niin?
Minua lapseni, äitini ja sisarukseni. Eräs mies elämäni varrelta, hän itse kertoi. Emme ole seurustelleet koskaan. Ei ole kovin pitkä luettelo minulla.
Kommentit (74)
Aviomies ja isä. Minulle puolison rakkaus on ollut parasta, koska hän on ihminen joka rakastaa minua sen vuoksi millainen olen, ei siksi että olen hänelle sukua.
Vanhemmat ja lemmikkieläimeni, lemmikit tosin jo edesmenneitä. Sitten kun vanhemmat kuolee, ei minulla ole enää ketään, ajatus siitä ahdistaa. Että on ihan yksin maailmassa.
Tyttäret, koirani ja kissa. Edesmenneistä äiti ja edesmenneet koiratkin rakasti. Isovanhemmat, isä, ystävät, sisarukset, miehet - varmaankin niille ajatus minusta on ollut rakas, mutta sellaista todellista pysyvää kaiken ylittävää rakkautta se ei ole ollut, niin kuin noilla ensin mainituilla. Onnittelen kaikkia, joilla asia on toisin.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ainakin, ja vanhemmat myös. On myös muistisairas mummo, jonka kanssa olemme olleet läheisiä.
Miten voit olla niin varma siitä, että lapsesi rakastavat sinua? Ei se ole mikään automaatio.
En voi mennä takuuseen mistään, joten ei välttämättä kukaan.
Ihan varmaksi en uskalla nimetä ketään. Usealle olen tarpeellinen ihminen joten kai siihen ainakin pitämistä liittyy. Itse kuitenkin omaa jälkikasvua rakastan, toiseen ja kolmanteen polveen asti, tällähetkellä.. Se lienee ihan luonnon laki. On paljon ihmisiä joista pidän, jotka ovat minulle läheisiä ja joille tahdon hyvää. Mutta kuten jo alussa totesin muiden tunteet minua kohtaan jää arvoitukseksi. Vanhemmat ja isovanhemmat ovat jo kauan sitten kuolleet.
Mieheni rakastaa minua, sekä 4 lastani. Äitini myös.
Perheeni eli mies, lapset ja koira. Myös minä rakastan heitä.
Just tällä hetkellä epäilen että minua ei rakasta kukaan. Kissakin käy hieromassa itseään minun jalkaan kun tietää että annan sille ruokaa.
Lapset todennäköisesti, yksi ystävä, kissat
Vierailija kirjoitti:
Just tällä hetkellä epäilen että minua ei rakasta kukaan. Kissakin käy hieromassa itseään minun jalkaan kun tietää että annan sille ruokaa.
Näinhän se on. Kissat ja koirat eivät rakasta ihmisiä, he ovat kanssanne vain ruoan takia.
Vierailija kirjoitti:
Kissan
Sama täällä
Olen jotenkin hämmentynyt näistä vastauksista. Rakastaako joku oikeasti ystäviään? Tai vanhempiaan?
Vierailija kirjoitti:
Kissani
Eläkkeellä varmasti otan kissan, vaikka olen allerginen. Ne osaa rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissani
Ihana.
Vitut on. Se on eläin.
Älä aliarvioi eläimen kykyä kiintymykseen tai toisaalta yliarvioi ihmisen kykyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jotenkin hämmentynyt näistä vastauksista. Rakastaako joku oikeasti ystäviään? Tai vanhempiaan?
Normaalit ihmiset kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Kissat ja koirat eivät rakasta ihmisiä, he ovat kanssanne vain ruoan takia.
Eläimillä on tutkitusti tunteet.
Lapset ainakin, ja vanhemmat myös. On myös muistisairas mummo, jonka kanssa olemme olleet läheisiä.