Muita jotka eivät osallistu ilmaisiin seulontatutkimuksiin?
Sain ajan ekaa kertaa mamografiaan. En aio mennä. Olen aivan varma että syöpä löytyy. Sellainen intuitio on ollut jo pidemmän aikaa. Epäilen myös suusyöpää.
En halua ns virallista diagnoosia kun tiedän jo mikä on lopputulos. Eikä tässä maassa mitään hoitoa kuitenkaan saa kun vasta sitten kun mitään ei ole enää tehtävissä. Säästyypä yhteiskunnan rahat. Koitan tätä p****a elämää elää suht kunnialla loppuun näillä eväillä.
Muita jotka eivät osallistu näihin ilmaisiin tutkimuksiin? Miksi et osallistu?
Kommentit (64)
Lähipiiristä yhdeltä löytyi juuri paksusuolen syöpäseulonnassa löydös josta olisi hoitamattomana saattanut kehittyä syöpä seuraavien vuosien aikana. Melko tyhmää jättää seulontoihin menemättä.
Kohdunkaulan syövän esiaste todettiin 40-vuotiaana. Leikattiin ja paranin toistaiseksi.
- n68v -
Vierailija kirjoitti:
En osallistu. Niissä minusta kerätään geeninäytteitä valtion salaista toimintaa varten.
Juu ja tuon lisäksi asennetaan se seurantalaite, jolla on myös se mind control -valmius. Kerran olin pari kuukautta vuokrafirman kautta noissa hommissa. Paskin homma ikinä.
Rintasyöpäni löytyi mammografian avulla, kun se todettiin kuvissa, sain saman tien myös ultrauksen. Leikkausaikaa tarjottiin kolmen pv kuluttua, itse pyysi tulla sinuksi asian kanssa viikonlopun yli, joten siis viikon sisällä leikattiin. Hoidot jne, nyt kohta on 5v tapahtumasta, ja syöpä on pysynyt pois. Joten kyllä menen seulontaan,100 kertaa kyllä, mammografia on pieni hinta elämästä joka jatkuu.
Papakoe on aika kivulias toisinaan, mutta ihan kestettävissä.
Osallistun kaikkiin syöpäseulontoihin syystä että, jos löytyy jotakin, niin mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.
Usein noissa tarttuu potilaisiin myös likaisista välineistä Citalion-3 -tyypin alien. Yleensähän tulee elimistöön täysimittaisena aikuisena, mutta leviää valitettavasti myös itiöinä.
En käy minäkään. En halua tietää. Suvussani ei juuri olen sen laatuisia syöpiä muutenkaan. Eihän sitä koskaan tiedä mutta haluan olla rauhassa ja olla tietämätön.
En osallistunut raskausaikana niihin seulointoihin joissa tuloksena olisi voinut olla tieto kehitysvammaisuuden _riskistä_ ja tarjolla (mahdollisesti täysin terveen) sikiön kannalta riskialttiita lisätutkimuksia tai keskeytys. Osallistuin kyllä niihin sikiöseulontatutkimuksiin joista saadun tiedon perusteella voitaisiin suunnitella vammaisen sikiön synnytystä ja synnytyksen jälkeistä hoitoa tai, mikäli sikiö osoittautuisi elinkyvyttömäksi (esim. anenkefalia), vielä keskeyttää raskaus.
Olen aina käynyt näissä virallisissa seulonnoissa työajalla. Ihmettelen työnantajaa, jos näin ei toimita. Mammografia, Papa. Eihän niitä edes joka vuosi oteta. Kalliiksi ne saikut ja hoidotkin työnantajalle tulevat. Suolisto homman näyte otetaan kotona. Mulla todettiin näytteessä verta ja sain lähetteen tähystyksen. Onneksi ei löydetty. mitään hälyttävää.
Mammografia on ikävä näin pienirintaiselle mutta otan sitä ennen pari buranaa, niin menee kivuttomasti.
Syövänhoito on ollut suomessa todella laadukasta. Toivottavasti siitä ei aleta "säästää".
Vierailija kirjoitti:
Papaseulonnassa en ole käynyt kymmeneen vuoteen, koska en tiedä, mitä kohduttomalta ja kohdunkaulattomalta voisi siinä seuloa. Mammografiassa löytyi neljä vuotta sitten syöpä, joka varmistettiin ultralla ja paksuneulanäytteellä. Tuloksen varmistumisen jälkeen olin kahden viikon päästä leikattavana ja sen jälkeen kolmen viikon päästä alkoi sytostaatit ja niiden jälkeen sädehoito. Kontrollit on vuoden välein. Paksusuolisyöpäseulontaan olen osallistunut kaksi kertaa. Äitini kuoli paksusuolisyöpään, joten seulontaa en jätä väliin.
kysypä gynekologiltasi, että kannattaako käydä, sen sijaan, että menet vain omien olettamusten kanssa. Yksi sukulaiseni on myös kohduton ja hälle gynekologi oli sanonut, että kannattaa käydä. papassahan näyte otetaan myös emättimestä, koska sielläkin voi olla syöpäsluja
hpv näytteen voi ottaa itse kotonakin. Tai ainakin on tehty kokeilu sille :
Olen osallistunut kaikkiin seulontoihin. Toistaiseksi ei ole mitään löytynyt. Lääkäri määräsi vatsakipujen takia colonoskopiaan. Oli niin hyvässä kunnossa, että sanoi, ettei ainakaan 10 vuoteen tarvitse pelätä syöpää. No sitten tuli melkein heti se kakkatikkutesti ja monta kertaa muistutus. No annoin sitten näytteen, koska väsyin jatkuviin muistutuksiin. No eihän näytteestä sitten tietenkään mitään löytynyt.
Se papa on ollut ainakin 3 kertaa aivan hirveä, kun sattuu niin paljon. Mammografia ei ihmeemmin satu.
En ole osallistunut papa-kokeeseen, koska minua vain hävettää niin paljon. Saan ahdistusta pelkästä ajatuksesta, että makaisin alasti jonkun vieraan edessä. Tiedän, että sen on tarkoitus olla vain työtä heille, mutta pakkohan niiden on pään sisällä tuomiotaan jaella. Varsinkin miesten.
Ilmaiseksi en mene. Vaikka lääketieteen tutkimus on tärkeää, mielestäni osallistujille silti pitäisi maksaa kohtuullinen korvaus menetetystä ajasta. Kiitoksella ei elä kuin kissa.
Vierailija kirjoitti:
Mammografia on yksi vaurioittavimpia tutkimuksia mitä rinnoille voi tehdä.
Ei ole minun rinnat vaurioituneet pätkääkään. Ei tullut vaurioita ohutneulanäytteestäkään. Mitä ihmeen vaurioita mahdat oikein tarkoittaa?
Mäkin ahdistun näistä aika tavalla ja oon vältellyt myös hyvin tehokkaasti.
Oon miettinyt kans jotenkin noin, etten edes halua tietää, tulee sitten mitä tuleman pitää.
Nyt jonkun aikaa oon ajatellut, että pitäisi käydä tutkittumassa onko jossain jotain ongelmaa olemassa, kun pelot elävät kuitenkin jossain alitajunnassa, eikä niiden kanssakaan ole kiva elää.
Aikaa en ole saanut aikaiseksi varata, mutta sopivasti viime viikolla tuli kutsu seulontoihin ja aion nyt mennä. Jos jotain löytyy niin se toivottavasti saadaan hoidettua, kamala prosessi se varmaan kyllä olisi.
Parhaassa tapauksessa saan vähän mielenrauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ahdistun näistä aika tavalla ja oon vältellyt myös hyvin tehokkaasti.
Oon miettinyt kans jotenkin noin, etten edes halua tietää, tulee sitten mitä tuleman pitää.
Nyt jonkun aikaa oon ajatellut, että pitäisi käydä tutkittumassa onko jossain jotain ongelmaa olemassa, kun pelot elävät kuitenkin jossain alitajunnassa, eikä niiden kanssakaan ole kiva elää.
Aikaa en ole saanut aikaiseksi varata, mutta sopivasti viime viikolla tuli kutsu seulontoihin ja aion nyt mennä. Jos jotain löytyy niin se toivottavasti saadaan hoidettua, kamala prosessi se varmaan kyllä olisi.
Parhaassa tapauksessa saan vähän mielenrauhaa.
Hyvä päätös. Ei olisi mukava elää kohdunkaulansyövänkään kanssa. Etenkin sitten, kun se alkaa leviämään eikä hoitoja ole aloitettu ajoissa, niin kivut o ihan sietämättömiä. Sen sijaan, jos todetaan varhaisessa vaiheessa hpv-muutoksia, niin ne jos onnistutaan silloin jo hoitamaan, niin siinä voi olla sitten koko syöpä. Yhdellä kaverilla todettiin seulonnassa syöpä, sai kiireelisen kutstun naistetautien polille, siellä riitti kertahoito (siellä siis poistettiin vain muutokset, ei tarvittu mitään muita syöpähoitoja) ja sen jälkeen toki tiheät seulonnat, mutta uusintaseulonnoissa hän sitten sai aina puhtaat paperit. tuon vuoksi seulontoja tehdäänkin.
Papaseulonnassa en ole käynyt kymmeneen vuoteen, koska en tiedä, mitä kohduttomalta ja kohdunkaulattomalta voisi siinä seuloa. Mammografiassa löytyi neljä vuotta sitten syöpä, joka varmistettiin ultralla ja paksuneulanäytteellä. Tuloksen varmistumisen jälkeen olin kahden viikon päästä leikattavana ja sen jälkeen kolmen viikon päästä alkoi sytostaatit ja niiden jälkeen sädehoito. Kontrollit on vuoden välein. Paksusuolisyöpäseulontaan olen osallistunut kaksi kertaa. Äitini kuoli paksusuolisyöpään, joten seulontaa en jätä väliin.